İlk yerli 4x4

Güncelleme Tarihi:

İlk yerli 4x4
Oluşturulma Tarihi: Mayıs 09, 2007 00:00

Türkiye’de kamyonet ve midibüs üretimi gerçekleştiren Anadolu Grubu, Isuzu ile olan 23 yıllık birlikteliklerinde yeni bir sayfa daha açıyor. Avrupa’da başarılı satış rakamlarına ulaşan Isuzu D-Max’in 3.0 litre motor hacimli yeni modeli bu yıl içinde Türkiye’de üretilecek. Böylece Türkiye’de ilk kez bir 4x4 model üretilmiş olacak.

Japon Isuzu ile Anadolu Grubunun 23 yıldır süregelen ortaklığı geçtiğimiz günlerde açıklanan üretim haberi ile birkez daha perçinlenmiş oldu. Isuzu’nun başarılı pick-up modeli D-MAX yıl sonuna doğru Türkiye’de üretilmeye başlanacak. İki aşamalı olarak kabul edilen plan dahilinde Türkiye’de yıllık 300 adetlik D-Max üretimi gerçekleştirilecek. 2009 yılına gelindiğinde ise yeniden görüşülüp gelecek için yeni bir yol haritası belirlenecek. 2009 yılında üç farklı olasılığın bulunduğu ve bunlardan birinin D-Max üretim üssü, diğerinin kamyonette üretim üssü olduğu ve sonuncusunun de her iki modelin üretim üssü olacağı belirtiliyor. 2006 yılı Avrupa’da en çok D-Max’in satıldığı ülkenin Türkiye olmasının da yatırımın buraya kaymasında etkisi büyük.

AMERİKAN GİBİ DURUYOR

Yeni D-Max, yenilenen versiyonu ile Türkiye’de satışa sunuldu. Yeni Isuzu D-Max, özellikle değişen tasarımı ile dikkat çekiyor. Baştan yaratılan D-Max’in en önemli özelliği 4x4 pick-up olmasına rağmen binek araç konforu sunuyor olması. İstanbul Polonezköy’deki Saklıköy Country Club’ta gerçekleştirilen toplantı ile Türk medyasına tanıtılan Isuzu D-Max; özel olarak hazırlanan off-road parkurunda sergilediği performansla da kendisini kanıtladı. Yenilenen motor teknolojisi ile daha da güçlenen D-Max’in 2.5 litrelik motoru artık 136 beygir güç üretiyor. Otomatik vitesli 3.0 litrelik versiyonda ise bu güç 130 beygirden 163 beygire ulaşmış.

D-MAX dıştan bakıldığında agresifleşen ön far tasarımı ile lüks Amerikan pick-up’larını hatırlatıyor. Yenilenen ön tampon ve ızgara ile daha elit bir görünüme kavuşan D-MAX’in yuvarlak sis farları ile ön yüzdeki bütünlüğünü tamamlamış. Motor kaputu üzerindeki turbo havalandırma boşluğu araca aynı zamanda sportif bir görünüm de kazandırıyor. D-MAX’in arka tasarımında ise değişen stop grubu farklı bir görüntü oluşturuyor. İç mekanda da değişim devam ediyor. Direksiyon simidi, vites topuzu, konsoldaki kaplamalar, havalandırma kapakları ve opsiyonel olarak sunulan navigasyon sistemi D-MAX’in dikkat çeken yenilikleri arasında yer alıyor. Yıl içinde Türkiye’de üretimine başlanacak olan 3.0 litrelik versiyonda hız sabitleme sistemi standart olarak sunulacak.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!