İlk jenerasyonu 2 milyon sattı yeni yüzüyle iddiasını artırdı

Güncelleme Tarihi:

İlk jenerasyonu 2 milyon sattı yeni yüzüyle iddiasını artırdı
Oluşturulma Tarihi: Nisan 07, 2009 20:52

Birinci jenerasyonu 5 yıl önce piyasa sunulan ve bugüne kadar 2 milyon adet satarak arasında Hürriyet Otoyaşam’ın da olduğu dünya çapında 90 ödül alan Mazda3 ailesi, 2’nci jenerasyonu ile Mayıs ayının ortasından itibaren Türkiye’deki yerini alacak.

Ön yüzünde Mazda6’ya benzer çizgileri sayesinde üst sınıf bir görüntü çizen araç, markanın konsept otomobilleri ile başlattığı "Zoom-Zoom" tasarım anlayışının üçüncü ürünü. Yeni Mazda3, ön tamponun altında yer alan geniş havalandırma ızgarası sayesinde gülen bir yüze sahipmiş hissi yaratıyor. Çekik farları ve sis lambaları ile oldukça çekici bir görünüm sunan araç oldukça sportif etkiye sahip. Şişkin ön çamurlukları ile RX-8 modeline gönderme yapan Mazda3, kapılardan aracın arka kısmına kadar devam eden çizgileriyle ışık oyunları yaparak tasarımındaki inceliklerin göze çarpmasını sağlıyor. Dar cam profili ve kısa bagajı sayesinde bu etkiyi arka kısımda da sürdüren Mazda 3 sedan’ın stop farları da ağabeyi Mazda 6’dan alınmış gibi duruyor. Aracın genel tasarımı ile büyük uyum gösteren yarı şeffaf bu stop grubu, Mazda 3’ün olduğundan çok daha büyük bir otomobilmiş gibi durmasını sağlıyor. Dış tasarımındaki çekicilik faktörünü iç mekanda da sürdümek isteyen Mazda mühendisleri bu konuda da oldukça başarılı olmuş gibi görünüyor. Önceki modelde olduğu gibi dairesel olarak tasarlanan gösterge paneli iç mekanda da sportifliği vurgularken, yeniden tasarlanan direksyon simidi ve orta konsol, kalite anlamında üst sınıfa yaklaşmış. Orta konsolun üzerine yerleştirilen ekradan araç hakkındaki birçok bilgiye ulaşmak mümkün. Türkiye’ye ilk etapta sadece 105 beygirlik 1.6 litre benzinli motorla gelecek aracın 1.6 litre 109 beygir gücündeki dizel versiyonuysa birkaç ay sonra ithal edilmeye başlanacak. 1.6 benzinli motorun gücünün yanı sıra çekiş gücünü de artıran Mazda, ağırlık azaltımıyla da birlikte aracın karbondioksit salınımının da azalmasını sağlamış. İlk gelen araçlarda otomatik vites seçeneği de bulunuyor. Yeni Mazda3’ün motorları da Avrupalı müşteriler göz önüne alınarak geliştirilmiş. Mazda3’ün pazarda istediği başarıya ulaşamamasının en büyük nedeni olan dizel motor seçeneği ise yeni nesil ile birlikte tüketicinin beğenisine sunuluyor. 1.6 litre hacminde ve 109 beygir gücündeki dizel motor, yeni Mazda3’ün segmentteki rakipleriyle daha çetin bir mücadele içine gireceğini gösteriyor. Düşük devirlerden itibaren 240 Nm’lik torku sürücüsüne sunan bu motorun 100 kilometredeki ortalama yakıt tüketimi ise 4.5 litre.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!