Oluşturulma Tarihi: Kasım 20, 2007 19:33
Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryolları (TCDD) Genel Müdürlüğünün İspanya'dan satın aldığı ve saatte 250 kilometre hız yapabilen hızlı tren, İstanbul'a geldi.TCDD'nin, Ankara-İstanbul hızlı tren hattında kullanmak üzere İspanyol CAF firmasından satın aldığı iki hızlı trenden ilki, saat 18.50'de Sirkeci Garına giriş yaptı.
TCDD'ye ait elektrikli lokomotifin düdüğü çalınarak gara giren 6 vagondan oluşan hızlı treni, burada TCDD yetkilileri karşıladı.
Gazetecilerin, trenin dıştan görüntüsünü almaları sağlanırken, ülkeye sigorta şirketi tarafından getirilen tren henüz teslim alınmadığı için içeriden görüntü alınmasına izin verilmedi.
İSPANYA'DAN ANKARA'YA UZUN YOLCULUK
İmal edildiği İspanya'dan Fransa'nın Handea kentine TIR'larla taşınan tren, buradan demir yoluna indirilerek İsviçre, Avusturya, Macaristan, Sırbistan ve Bulgaristan güzergahından Kapıkule Gar Sınır Kapısına geldi.Kapıkule Garında işlemleri tamamlanan Türkiye'nin ilk hızlı treni, buradan Sirkeci istasyonuna hareket etti.
Sirkeci Garında yarın birbirinden ayrılacak olan hızlı trenin vagonları, feribotla Haydarpaşa Garına geçirilecek ve burada yeniden vagonlar birleştirilerek demir yoluyla Ankara'ya gidecek.
Hızlı tren, yapımı tamamlanan, ancak elektrifikasyon ve üst yapı çalışmaları süren Ankara-Eskişehir hızlı tren hattında önce test sürüşlerinde kullanılacak.
Hızlı tren, gelecek yılın ilk yarısından itibaren yolcu taşımaya başlayacak. Böylece Ankara-Eskişehir arası demir yolu ulaşımı 3 saatten 1 saat 10 dakikaya inecek.
TCDD Genel Müdürü Süleyman Karaman, Türkiye'nin ilk hızlı trenini, San Sebastian'da düzenlenen törenle 18 Kasım 2007 tarihinde teslim almıştı.
İLK HIZLI TREN
Türkiye'nin ilk hızlı treninin üretiminde son teknolojiler kullanıldı. Saatte 250 kilometre hız yapabilen tren, 17,5 milyon Avro'ya mal oldu.
Dağıtılmış 8 motor tarafından çekilen tren, motor arızalarından dolayı yolculuklarda herhangi bir aksamaya meydan vermeyecek. Trende, işletmeyi temsil eden kurumsal renkler olan mavi ve kırmızı renkler yer alıyor. 6 setten oluşan vagonlar, business ve ekonomi vagonları olarak ayrı ayrı dizayn edildi.
Business vagonların oturma şekli 2 artı 1, ekonomi vagonlar ise 2 artı 2 koltuk olarak düzenlendi. Tek seferde toplam 419 yolcuyu taşıyabilen trenin koltukları 55 business, 354 birinci sınıf, 2 özürlü, 8'i de kafeterya için monte edildi. Business bölümümdeki koltuklar deri, diğer bölümlerdeki koltuklar ise kumaşla kaplandı. Business bölümündeki tüm koltukların arka bölümlerine 4 ayrı kanaldan yayın yapılabilecek şekilde LCD ekran görsel yayın sistemleri konuldu. Taşınabilir bilgisayarlar için güç kaynağının bulunduğu trende ortak kullanım için ayrıca LCD ekranlar tavanlara yerleştirildi.
Yolculukta maksimum konforun sağlanması amacıyla hızlı trenin ses yalıtım düzeyi yükseltildi. Bu sayede dışarıdan düşük gürültü gelmesi sağlandı. Tünellerde ve karşılıklı tren geçişlerinde yolcuların basınçtan etkilenmemesi için basınç dengeleme sistemi kuruldu. Bu sayede yolcuların olası kulak rahatsızlıkları da önlenecek.
Dijital göstergelerle yolcuların bilgilendirildiği vagonda, çağrı butonları ve vakumlu tuvaletler de bulunuyor.
ÜST DÜZEY GÜVENLİK DONANIMI
Hızlı tren, olası kazalara karşı maksimum güvenlik önlemleriyle donatıldı.
Hız ve mesafe kontrolü için iki sinyal ekipmanı konulurken, olası kazalarda vagonların üst üste tırmanmalarını önleyen dizayn kullanıldı.
Makinistlerin bulunduğu bölüm de dahil olmak üzere 16 kameranın yerleştirildiği trene, uçaklardakine benzer şekilde “hadise kaydedici” konuldu. 4 kamerayla trenin dışından da görüntü toplanacak.
Makinistlerin bayılması ya da ani ölümlere karşı treni durduran “Totman” cihazı konulurken, arızaları anında tespit edecek SICAS bilgisayarı monte edildi.
Tren hareket ettikten sonra giriş kapılarını otomatik olarak kilitleyen sistem, kızaklama önleme sistemi, acil durum freni, arıza ve bilgi aktarımı için GPRS modülü, giriş kapılarında sıkışmayı önleyen engel tespit sistemi ve yangın tespit sistemi, trendeki diğer donanımlar arasında yer alıyor.