Oluşturulma Tarihi: Mayıs 18, 2007 00:00
Dünya Altın Konseyi verilerine göre, altın talebi, yılın ilk çeyreğinde 17.4 milyar dolara ulaştı. Yılın ilk çeyreğindeki altın talebi, 4 yıl önceki talebin 2 katından daha yüksek bir düzeye ulaşırken, geçen yılın aynı dönemine göre tonaj bazında yüzde 4, dolar bazında da yüzde 22 arttış yakalandı.
Dünya Altın Konseyi Raporda, dünyanın "en büyük" altın piyasası olan Hindistan’da yılın ilk çeyreğinde talebin, geçen yılın aynı dönemine oranla yüzde 50 artış gösterdiği ifade edilerek, Hindistan’ın güçlü ekonomik büyümesi ve evlilik sezonunda gerçekleşen büyük alımların, talepteki artışta büyük rol oynadığı belirtildi. 2007 yılının Çin takvimine göre "Altın Domuz Yılı" olması nedeniyle ilk çeyrekte Çin’in altın talebinde de büyük artış yaşandığı ifade edilen raporda,Çin’de Şubat ayının ortasında kutlanan yeni yıl dönemind altın takı ve hatıra altın alımlarının artması ile, Çin’in altın talebinin geçtiğimiz yılın aynı dönemine göre yüzde 31’lik artış gösterdiğine yer verildi.
PROMOSYON ÇALIŞMALARI:
Raporda, dünya geneline bakıldığında, kilit pazarlardaki güçlü ekonomik gelişmeler, daha dengeli altın fiyatları ve düzenli promosyon çalışmaları ile 2007 yılının ilk çeyreğinde altın takı talebinin geçen yılın aynı dönemine göre tonaj bazında yüzde 17 ve dolar bazında da yüzde 38 artış gerçekleştirdiği belirtildi. Dünya Altın Konseyi Türkiye Genel Müdürü Murat Akman da yılın ilk çeyreğinin Türkiye’de de beklentiler doğrultusunda gerçekleştiğini belirterek, şunları kaydetti: "Altın fiyatlarının yeni seviyesine adapte olması ve daha az hareketli fiyatlar dolayısıyla artan güveni ortamı ile daha kararlı bir taleple karşılaşıldı. Bunun sonucunda, geçen yılın ilk çeyreğine oranla, iç piyasada altın takı satışlarında tonaj olarak yerli müşteriye satışlarda yüzde 13, turistlere satışlarda yüzde 10, dış piyasada ise bavul ticaretinde yüzde 13, direkt takı ihracatında yüzde 10’luk artış gözlemlendi. Dolar cinsinden bakıldığında ise aynı dönemde piyasalarda yüzde 30’ları aşan artışlar gözlemlendi."