OluÅŸturulma Tarihi: Åžubat 10, 2002 00:00
ABD'de tüketiciler ilginç şikayetlerde bulunuyor. İlginç şikayetlerden biri, aşırı sıcaklardan bunalarak, raflarını çıkardığı buzdolabının içine minder koyarak oturan bir ev kadınından geliyor. Şirket yetkililerinin, kapısı açık kalan buzdolabının kompresörü bozulunca ''iyi soğutmuyor'' diyerek üründen şikayetçi olan kadını ikna etmekte hayli güçlük çektikleri belirtiliyor.Tüketicilerden gelen ilginç şikayetlerden bazıları şöyle: Chicago'da fritöz alan bir müşteri, ürünün ilk kullanımda eridiğini görünce ürünü aldığı bayinin yolunu tutmuş. Büyük birhırs ile içeri giren müşteri, elindeki erimiş fritözü göstererek kendisine arızalı mal satıldığını söylemiş. Fritözü gören görevli nasıl kullandığını sorunca adam anlatmış;''Ocağı yaktım, fritözü üzerine koydum. İçine yağ koydum. Ama yanmaya,erimeye başladı''. Satış görevlisi müşteriyi, kusur kendisinde olduğu için ürünü değiştiremeyeceklerine inandırmakta oldukça zorlanmış. BULAŞIK MAKİNESİ HER İŞE YARARServis elemanları Amerika'nın dört bir yanından gelen ''Bulaşık makinem tabakları, bardakları çiziyor ya da su boşaltmıyor'' şikayetlerini incelemek için gittikleri evlerde müşterilerin ıspanak, lahana gibi yıkanması zor sebzeleri bulaşık makinesinde yıkadıklarını, hatta salça yapmak için domatesleri bulaşık makinesinde yumuşatanlar olduğunu görünce şok geçirmişler. ELEKTRİKSİZ ÜTÜ FORMÜLÜ Texas'ta son model ütü alan tüketici, elektrikler kesilip işi yarım kalınca elektriksiz ütü yapmanın yöntemini keşfetmiş! Ütüyü ocakta ısıtarak işine devam etmek isteyen ev hanımı, ütünün gövdesinin yanması üzerine bayiye başvurarak ürünün değiştirilmesini istemiş. MİKRO YUMURTA FIRINI New England'da bir müşteri, satın aldığı mikrodalga fırında yumurta kaynatmayı denemiş. Deneme basınç nedeniyle yumurtanın patlamasıyla sona ermiş. Mikrodalga fırının infilak etmemesi şans olarak değerlendirilirken müşteri, ''Yumurta bile kaynatamıyor. Bu fırını ne yapayım? Paramı geri verin'' diyerek bayiye fırını iade etmeye kalkmış. FIRIN KURUTMAYI BECEREMEZSEArizona'da fırının içinde elbisenin yandığını söyleyen bir müşteri teknik servisi çağırmış. Elbisenin yanarak fırının içine yapışmasından şikayetçi tüketiciye, fırınında sadece
yemek piÅŸirmesiönerilmiÅŸ. BUZDOLABINDA MUM IÅžIÄžIOhio'da buzdolabının içini aydınlatan ışığı yetersiz bulan bir Amerikalı, buzdolabının içine birkaç mum yerleÅŸtirerek kendince sorunuçözmüş. Ancak mum buzdolabının tavan kısmını yakınca üründen ÅŸikayetçi olmayı ihmal etmemiÅŸ ve firma aleyhine dava açmış. OCAKTA 'KETTLE' PİŞİYORSan Fransisco'da bir müşteri de kettle'ının (su kaynatıcı) eridiÄŸi ÅŸikayeti ile servise baÅŸvurmuÅŸ. Kettle'ın elektrik ile çalıştığını bilmeyen müşterinin ocağın üzerine su ısıtıcısını koyarak suyu ısıtmaya çalıştığı anlaşılmış. Durumu kabul etmeyen müşteri bayiden ÅŸikayetçi olmuÅŸ. AYAKKABI SOÄžUTUCUSUBuzdolabı üreticilerinin toplantısına Mexico City'den katılan bir tüketici, buzdolaplarının sebzeliklerinin daha büyük olması gerektiÄŸini söylemiÅŸ. Bu talebinin nedeni sorulduÄŸunda, ''Yaz ayları sıcak geçiyor. Ayakkabılarımızı içine koyup soÄŸutuyoruz. Sebzelikler büyük olursa daha çok ayakkabı soÄŸutabiliriz'' yanıtını vermiÅŸ. KLÄ°MALI MAÄžARAArizona'da altın arayıcılığı yapan ve bölgedeki bir maÄŸarada yaÅŸayan vatandaÅŸ, aşırı sıcaklardan bunalarak klima almış. MaÄŸarada elektrik bulunmaması nedeniyle dışardan kaçak elektrik çekmiÅŸ. Yetersiz olan elektrik klimanın performansını bozunca tüketici, klimanın randımanı düşük diye ÅŸikayette bulunmuÅŸ.'' Â
button