İletişim danışmanları ‘İDA’ çatısında birleşti

Güncelleme Tarihi:

İletişim danışmanları ‘İDA’ çatısında birleşti
Oluşturulma Tarihi: Eylül 10, 2004 23:23

16 iletişim danışmanlığı şirketi, ‘İletişim Danışmanlığı Şirketleri Derneği’ni (İDA) kurdu. Dernek başkanlığına seçilen Meral Saçkan, sektör standartlarının uluslararası düzeyde geliştirilmesi ve gözetimi konusunda çalışacaklarını söyledi.

Halkla ilişkiler ve iletişim danışmanlığı sektörünü geliştirmek, genişletmek ve hizmet standartlarını yükseltmek hedefleri doğrultusunda bir araya gelen 16 iletişim danışmanlığı şirketi, ‘İletişim Danışmanlığı Şirketleri Derneği’ni (İDA) kurdu. İDA, ilk genel kurulunu 6 Eylül’de gerçekleştirerek resmen faaliyete geçti.

Uluslararası İletişim Danışmanlığı Birliği’nin (ICCO) Türkiye temsilciliğini de yürütecek olan İDA Yönetim Kurulu şu isimlerden oluştu: Meral Saçkan (Başkan), Figen İsbir (Başkan Yardımcısı), Bárika Göncü, Ceyda Aydede, Cem İlhan.

İDA Başkanı Meral Saçkan, İletişim Danışmanlığı Şirketleri Derneği’nin 400 çalışanı ve Türkiye’nin en büyük kurumlarından oluşan toplam 200’e yakın yıllık sözleşmeli müşterisiyle, sektörde önemli bir temsil gücüne sahip olduğunu belirtti. Saçkan şöyle konuştu: ‘Bu oluşum, büyük bir adımdır. İDA, sektörün standartlarının uluslararası düzeyde geliştirilmesi ve gözetimi konusunda son derece önemli bir rol üstlenecektir. Sektörümüzdeki uluslararası eğilimleri de izleyerek, sunduğumuz hizmetlerin kapsamını ve kalitesini sürekli yükseltmeye kararlıyız.’

İDA, sektörde haksız rekabete, kayıt dışı faaliyete ve etik dışı davranışlara karşı bilinç yaratmaya çalışacak. Sektörden hizmet alan kuruluşların sektör hakkında doğru bilgilere ulaşmasını temin edecek. Üyelerinin mesleğin ve piyasanın sorunları karşısında rekabet ortamını zedelemeden ortak hareket etmelerini sağlayacak. Uluslararası hizmet standartlarına ve etik kodlara uyarak örnek olmalarını, mesleki performanslarını ve yönetim becerilerini artırarak hizmet kalitelerini yükseltmelerini sağlamak için çalışacak.

Sektörün diğer kuruluşlarından farklı olarak sadece tüzel kişilerin üye olabildiği İDA, sektörde meslek ahlakı ilkelerinin egemen olmasını da en önemli hedefleri arasında görüyor. İDA, bütün çalışmalarında, kendisiyle aynı ilkeleri paylaşan tüm sektörel kuruluşlarla işbirliğini hedefliyor.


16 şirket bir araya geldi


Alesta Halkla İlişkiler

Assist İletişim

Bersay İletişim Danışmanlığı

BG İletişim

Effect Halkla İlişkiler

Excel Halkla İlişkiler/ Hill&Knowlton

Global Tanıtım

Grup 7 İletişim

MPR Pazarlama Halkla İlişkiler

MRD Danışmanlık

NPR Halkla İlişkiler

Orsa Stratejik İletişim Danışmanlığı

PR Aktif İletişim Hizmetleri

Rekta/Ketchum Halkla İlişkiler

Tribeca İletişim Danışmanlık

Zarakol İletişim Hizmetleri
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!