A.A.
Oluşturulma Tarihi: Ocak 10, 2008 11:18
Bir kaç yıl öncesine kadar sadece araba pazarlarında alım satımı yapılan ikinci el araçlar, internet üzerinden yapılan satışlarla “e-ticaret”in yeni gözdesi oldu.
Oto galericilerle alıcıları buluşturan siteler, satışını yaptıkları araçların tüm özelliklerini fotoğraflarla internet ortamına taşırken, araç sahibi olmak isteyenler ise arama motorları sayesinde bütçelerine en uygun seçeneğe bir tıkla kolayca ulaşabiliyor.
“www.araba.com.tr” sitesi genel müdürü Selma Elmacı Bağcı, AA muhabirine yaptığı açıklamada, “e-ticaret” uygulamasının giderek yaygınlaştığını, bunda sayıları her geçen gün artan otomobil sitelerin ise önemli bir rol oynadığını söyledi.
İkinci el araç almak isteyenlerin artık, araba pazarları yerine internet sitelerini tercih ettiğini anlatan Bağcı, şöyle konuştu:
“Eskiden müşteri gittiği pazarda bir kaç araçla sınırlı kalıyordu. Seçenek az olduğu için belki de beğenmediği bir aracı almak zorunda kalıyordu. Ancak araba satışı yapan siteler bu olumsuzluğu giderdi. Bünyesinde yüzlerce galeri ve binlerce araç bulunduran siteler, müşteriye çok değişik seçenekler sunuyor. Sitenin, 'araç arama' bölümüne giren bir kişi, renk, özellik ve fiyatta binlerce alternatifle karşılaşıyor ve bütçesine en uygun aracı alabiliyor.”
İnternet üzerinden hizmet veren sitelerin genellikle galericiyle, müşteri arasında köprü kurduğunu belirten Bağcı, yılda binlerce aracın bu yolla satıldığını kaydetti.
Kuruldukları 2003 yılında bir kaç yüz kullanıcıya hizmet verdiklerini ifade eden Bağcı, 5 yıl içinde yaklaşık 452 bin üyeye ulaştıklarını söyledi.
İKİNCİ EL PİYASASI HAREKETLİ
Adana Oto Galericileri Esnaf Odası Başkanı Ali Çırak da büyük firmaların yıl sonu nedeniyle düzenlediği kampanyaların, ikinci el otomobil piyasasındaki araç sayısını önemli oranda artırdığını söyledi.
Artan araç sayısına paralel olarak fiyatlarda da düşüş yaşandığını anlatan Çırak, oto galerilerin yaygın olarak kullanmaya başladığı internet üzerinden satışların ise canlılığı daha da artırdığını kaydetti.