Oluşturulma Tarihi: Ekim 06, 2001 00:00
3 Ekim’de başlayan ve yarın sona erecek olan Compex Fuarı’nı 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı’na benzetiyorum.Türkiye'de her yıl peşpeşe iki ayrı bilişim bayramı kutlanıyor. Bunlardan birincisi olan Bilişim Fuarı'nı '19 Mayıs Gençlik ve Spor Bayramı'na, ikincisi olan Compex Fuarı'nı ise '23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı'na benzetiyorum.Bilişim Fuarı'nı 'Gençlik ve Spor Bayramı'na benzetmemin nedeni, bu fuarın 'Kurtuluş Savaşı'nın başlangıcını temsil eden '
Atatürk'ün Samsun'a çıkışı' gibi bir öncülüğe sahip olması. Bilişim şirketleri yeni ürün ve servislerini Türkiye'de ilk kez bu fuarda tanıtıyorlar. Bilişim Fuarı vesilesiyle yapılan Bilişim Etkinlikleri'nde yapılan konferansların, Samsun'a çıkışın ardından yapılan bağımsızlık kongrelerini çağrıştırması ise cabası.Compex Fuarı ise başka bir alem. Fuarın şehir içinde gerçekleşmesi, fuar alanının düzeni, firmaların ürün ve servislerini sunuş biçimiyle halka inen bir fuar olan Compex, daha çok kurumsal bir kitleye hitap eden Bilişim'den farklı bir kulvarda koşuyor. Son kullanıcıyı, yani tüketici egemenliğini baş tacı eden Compex'i 'Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı'na benzetmemin nedeni de bu... Her iki fuarın geçen seneki ziyaretçi istatistiklerine baktığımızda, iki fuarın da 160-180 bin civarında ziyaretçi çektiğini görüyoruz. Compex'in, reklamı çok daha yoğun ve tantanalı bir şekilde yapılan Bilişim kadar ziyaretçi çekebilme başarısının bizce iki nedeni var. Bunlardan birincisi Compex Fuarı'nın, şehirden onlarca kilometre uzaklıkta yapılan Bilişim'in aksine şehrin göbeğinde gerçekleşmesi. İkinci ve asıl önemli neden ise Compex'in, kurumsal tüketiciye nazaran çok daha büyük bir nüfusa sahip olan son kullanıcı kitlesine hitap etmesi.Compex 2000 ziyaretçi istatistiklerine göre, fuara gelenlerin yüzde 53'ü bireysel tüketicilerden (Ev kullanıcıları yüzde 19, öğrenciler yüzde 18, Kobi yöneticileri yüzde 16) oluşurken, yüzde 41'i kurumsal tüketicilerden (satın alma yetkilisi yüzde 15, bilgiişlem yetkilisi yüzde 15, teknik personel yüzde 11) oluşuyor.Yine aynı istatistikler Compex ziyaretçilerinin ilgi alanlarının da, bireysel tüketicilerin ilgi alanlarıyla örtüştüğünü gösteriyor. Compex ziyaretçilerinin yüzde 25 gibi çok büyük bir bölümü, fuarı ürün satın alma amacıyla geziyor. Ziyaretçilerin ilgi alanlarında ise yüzde 21'le İnternet geliyor. Compex, İnternet şirketlerinin bu yıl fazla ilgi göstermediği Bilişim Fuarı'ndan, İnternet'e ilgi duyan bireysel tüketici kimlikli ziyaretçi profiliyle ayrılıyor. 3 Ekim'de başlayan ve yarın sona erecek olan Compex 2001'de sergilenen ürün ve servisler de geçen yılların Compex'lerinde olduğu gibi yine daha çok bireysel tüketicileri hedefliyor. İnternet, multimedya ve donanım ürünlerinin ağırlıkta olduğu fuarda tanıtılan yeni teknoloji trendleri arasında bu yıl, 'akıllı ev' ve 'uzaktan eğitim' teknolojileri ön plana çıkıyor. http://www.compex.com.tr adresine girip ücretsiz davetiyenizi alarak Harbiye Lütfi Kırdar Rumeli Fuar Merkezi'nin yolunu tutmakta gecikmeyin derim...CEP OYUNLARI GELİŞİYORGeçen hafta değindiğimiz cep telefonlarına yönelik etkileşimli oyun trendine Nokia ve Siemens de katıldıKurumsal ve kitle tanıtım aracı olarak İnternet'i kullanmayı pek beceremeyen firmalarımızın cep telefonlarına yönelme trendi içinde olduklarını geçen hafta yazmıştım. Örnek olarak da Ericsson'un ''Lara Croft'a mesaj gönder, maceraya ortak ol!'' oyunuyla, Coca Cola'nın ''Şifre kapakta'' kampanyasını göstermiştim.Cep telefonu kullanıcılarına yönelik, katılımcı ve etkileşimli kampanyalara iki yeni örnek de Siemens ve Nokia'dan geldi. Siemens'in ''Tester Yarışması'' isimli oyunu ödüllü bir yarışmadan ibaret. Siemens'in İnternet sitesinde yayınlanan soruları yanıtlayanlar arasında en yaratıcı yanıtı verenlere birer Siemens C45 cep telefonu armağan edilecek ve bu telefonları test etmeleri istenecek. Kullanım deneyimlerini bir anket aracılığıyla Siemens'le paylaşanlardan iki çift ise Güney Afrika seyahati ile ödüllendirilecek.Nokia'nın cep telefonu oyunu ise, cep telefonu kullanıcılarına hitap eden etkileşimli oyunlar arasında bugüne kadar rastladığım en iyisi. Tür olarak bilgisayar oyunları sektöründe devrim yaratacağı söylenen ancak piyasaya çıkması sürekli ertelenen Majestic'i andıran ''NokiaGame''e katılan oyuncular, çeşitli sırları çözmeye çalışacaklar.Bu sırları çözebilmek için gerekli ipuçlarını ise gerçek yaşamlarından alacaklar. Bu ipuçları televizyon ya da basın reklamında, cep telefonlarına gelecek bir kısa mesajda, radyodan yapılacak bir duyuruda, İnternet sitesinde ya da alacakları gizemli bir e.posta mesajında bulunabilecek.Ücretsiz olan oyuna katılabilmek için İnternet erişimi, e.posta adresi ve kısa mesaj alabilen bir cep telefonu sahibi olmak yeterli olacak. 4-23 Kasım tarihlerinde Avrupa ve Ortadoğu'da 28 ülkede, aynı anda oynanmaya başlayacak oyunda en yüksek puana sahip oyuncular büyük finale katılma hakkı kazanacaklar. Oyunun sonunda en yüksek puanı toplayan 50 oyuncuyu ise Nokia'nın yepyeni model birer cep telefonu bekliyor.http://my-siemens.com/turkeyhttp://www.nokiagame.comhttp://www.club.nokia.com.trUy babo bu EvoÜnlü bilgisayar markaları tüketicileri artık teknolojileri kadar tasarımlarıyla da tavlamaya çalışıyorlar. İlk olarak Apple'ın iMac'le büyük başarı gösterdiği bu arenaya Compaq da yeni Evo serisiyle girdi. Compaq, yeni ürün ailesi EVO'nun özellikle geliştirilmiş tasarımı, kolay kurulumu ve yönetimiyle öne çıktığını iddia ediyor. EVO ailesindeki ürünler farklı konfigürasyon çeşitleriyle ev kullanıcıları, küçük ve orta ölçekli işletmeler ve kurumsal müşterilerin gereksinimlerini karşılayacak modeller sunuyor.http://www.compaq.com.trArtık Nike da dijitalÜnlü spor ayakkabısı markası Nike yeni çağın çağrısına dayanamadı ve dijital ürünler çıkartmaya soyundu. Nike'ın ''psa[play 120'' isimli portatif dijital spor müzikçaları, çok şık tasarımlı bir MP3 çalıcısı. 64 megabaytlık dahili belleği 96 mb'a kadar artırılabilen psa[play 120, İnternet'ten de yüklenebilen MP3 ve WMA formatlı müzikleri çalıyor.Piyasadaki diğer MP3 çalarlardan en önemli farkı ergonomik tasarımı olan Nike psa[play 120, oval biçimiyle cepte ya da vücudun herhangi bir yerinde rahatça taşınıyor. MP3 çalarlar pazarının öncü şirketi Rio Audio teknolojisiyle üretilen ve Nike markasıyla pazarlanan bu şık ürün, bilişim sektörünün kendi içindeki evliliklerle doymayıp moda sektöründen daha nice gelin almaya başlayacağının habercisiymiş izlenimi veriyor.http://www.nikegoddess.com‘Mavidiş’li ilk yazıcıGeldi, gelecek, geliyor derken Mavidiş teknolojisi yaşamımıza, kıyıdan köşeden yavaş yavaş girmeye başladı. Elektronik aletlerin belli bir alan içinde kablosuz olarak birbirleriyle konuşabilmesini sağlayan ve uzun bir süredir geliştirilmekte olan Mavidiş (Bluetooth) teknolojisi cep telefonları ve avuçiçi bilgisayarların ardından, bilgisayar yazıcılarında da kullanılmaya başlandı. Dünyanın ilk mavidişli yazıcısı ünvanı HP Deskjet 995c'nin oldu. Mürekkep püskürtmeli renkli bir yazıcı olan HP 955c, mavidiş özelliği sayesinde kullanıcılara diğer cihazlardan 10 metre uzaklığa kadar kablosuz çıktı alma olanağı tanıyor. Mavidiş teknolojisi ile donatılmış cihazlar birbirleri ile arada duvar olsa dahi kablosuz olarak haberleşebiliyorlar. Önümüzdeki bir yıl boyunca mavidişli daha pekçok cihazla tanışmaya hazır olun.http://www.hp.comhttp://www.bluetooth.comhttp://www.bluetooth.orgSony ve Ericsson nişanlandıBaşlık parasıyla evlilik ve işbirliğiyle nişan bilişim sektörünün artık iyice aşina olduğu kavramlar. Gün geçmiyor ki bir şirket bir diğerini satın alıp birleşmeye gitmesin ya da iki şirket bir olup ortak bir yeni şirket kurmasın... Bilişim sektöründeki bu trendin son örneği Sony ve Ericsson'dan geldi. Nişanlanmalarına bir engel olmadığına dair Avrupa Komisyonu'nun onayını alan iki firma ''Sony Ericsson Mobile Communications'' isimli ortak bir şirket kurduklarını açıkladılar. Yeni şirket önümüzdeki beş yıl içinde mobil multimedya ürünleri pazarında bir numara olmayı hedefliyor. http://www.sonyericssonmobile.com/
button