Güncelleme Tarihi:
Ä°mzalanan iÅŸbirliÄŸi protokolleri gereÄŸi Ä°stanbul Ä°l Milli EÄŸitim Müdürlüğüne baÄŸlı rehber öğretmenlere yönelik protokol içeriÄŸinde belirlenen konulara iliÅŸkin eÄŸitimler verilecek.Â
Protokol imza töreninin açılışında konuÅŸan Ãœsküdar Ãœniversitesi Sürekli EÄŸitim ve AraÅŸtırma Merkezi Müdürü Uzm. Psk. Orhan Gümüşel uygulamanın Türkiye'de bir ilk olduÄŸunu söyledi. Protokoller ile okul rehberlik servislerinin asli görevlerinden baÅŸta gelen geliÅŸim izleme takip ve yönlendirme alanlarında rehber öğretmenlerin akademik donanım katmayı hedeflediklerini belirten Gümüşel öğrencilerin kiÅŸilik kaynaklarını tespit ve yönlendirmede yeni uygulamalar ile ilgili bilgi ve beceri kazandırılmasını planladıklarını söyledi.Â
Gümüşel;
Üsküdar Üniversitesi Ana binasında gerçekleştirilen imza töreninde konuşan Rektör Prof. Dr. Nevzat Tarhan psikoloji biliminin artık farklı şeyleri araştırdığını, insan beyni nasıl çalışıyor onu araştırdığını söyledi. Araştırmalarla yeni zihin modellerinin gündeme geldiğine dikkat çeken Tarhan kişinin karar verirken sadece kar ve zarar analizi yapmadığını, sevdiği, güvendiği alanlara daha çok yatırım yaptığının ortaya çıktığını kaydetti. Kişilerin düşünen değil, hisseden beyinle de karar verdiğini sözlerine ekledi.
Bunun bilincinde olan uluslararası önemli üniversitelerin Nörofelsefe üzerine, beyin ile felsefenin iletişimini araştıran ekipler kurduğuna dikkat çeken Tarhan
" Bu alanda ciddi çalışmalar yapılıyor. Çıkan sonucu da milyarlarca liraya satacaklar, bizlerde alıp kullanacağız. Bunu biz yapmalıyız aslında. Çağdaş medeniyete değil bunun üstüne çıkma hedefimiz olmalı. Farklı bakışlar olmalı. Bu noktada duygusal okuryazarlık, duygusal zeka eğitimi önemli. Psikiyatri, psikolojide ve eğitimler de bu kesinlikle kullanılmalı. Gençlere bunu öğretmek gerekiyor. Kendi duygularını okuyacak, ifade edecek ki empati kurabilsin, karşı tarafla sağlılı iletişime geçebilsin. Başkaların duygularını ancak kişi bu şekilde anlayabilir. Sistematize şekilde öğrencilere öğretilirse o toplumda barış ve huzur olur. Duygusal okur yazarlığı ders, algı ve beceri olarak öğretmek görevimiz olmalı. Bu anlamda 4+4+4 Eğitim sistemi önem taşıyor. Pozitif psikoloji ve değerlerin gençlere öğretilmesi noktasında önemli bir çalışma. Bugün imzalanan protokelle biz bunu hedefliyoruz. Bu bizim Türk psikiyatri ve psikolojisine getirdiğimiz yeni bir açılım olacak. " dedi.
Törende daha sonra söz alan İstanbul İl Milli Eğitim Müdürü Dr. Muammer Yıldız yeni eğitim sisteminin tek kelimeyle esneklik getirdiğini söyledi. Demokrasinin eğitim sisteminden bugüne kadar esirgendiğini ifade eden Yıldız, ezberci, dayatmacı bir yapının artık ortadan kalkacağını kaydetti. Yıldız;
"Şimdi yeni sistemle seçenekler sunuyor. Topluma ve aileyi bireye alternatifler sunuyor. Derslerin yerine göre seçmeli olması söz konusu, eğitim kademeleri tek düze değil de çeşitli olacak artık. İlkokul, ortaokul ayrı olacağı gibi bir de olabilecek." dedi.