IKEA Türkiye’yi 1 milyon kiÅŸi ziyaret etti

Güncelleme Tarihi:

IKEA Türkiye’yi 1 milyon kişi ziyaret etti
OluÅŸturulma Tarihi: AÄŸustos 26, 2005 00:00

Türkiye'deki ilk maÄŸazasını Ä°stanbul Ãœmraniye’de kuran Ä°sveç kökenli mobilya ve ev aksesuarı maÄŸaza zinciri IKEA’nın ikinci maÄŸazası, önümüzdeki yıl bahar aylarında Ä°zmir Bornova’da açılacak.IKEA Türkiye Genel Müdürü Mikael Bartroff, ilk maÄŸazanın 5 Mayıs 2005 tarihindeki açılışından bu yana tüketicilerden yoÄŸun ilgi gördüklerini belirterek, dört yıl içerisinde açmayı öngördükleri 4 maÄŸaza ve bir lojistik merkezi projesinin planlandığı ÅŸekilde yürüyeceÄŸini dile getirdi.2008’E KADAR 54 MAÄžAZA: Daha ileri dönemlerde talebe ve ilgiye göre daha fazla maÄŸaza açma konusunu deÄŸerlendireceklerini anlatan Bartroff, 2008 yılına kadar Türkiye’de 4 maÄŸazaya ulaÅŸacaklarını dile getirdi. Bartroff, ‘İkinci maÄŸazamız 2006 baharında Ä°zmir Bornova’da açılacak. Ä°stanbul ve Ankara’da IKEA maÄŸazaları açılacak. Açılıştan beri maÄŸazaya olan ilgi, yoÄŸun ÅŸekilde devam ediyor. Ziyaretçi sayımız 1 milyonu geçti’ dedi.IKEA’nın geliÅŸinin pazarın geliÅŸmesi yönünde faydalı olduÄŸunu ifade eden Bartroff, ‘Pazar disipline olacak, kar marjları aÅŸağıya çekilecek, düşük fiyatlı, kaliteli ürünlerin üretilmesi yönünde de geliÅŸmeler olacak’ diye konuÅŸtu.REKLAM DA BÃœYÃœYECEK: Ayrıca reklam pazarının da büyüyeceÄŸine iÅŸaret eden Bartroff, IKEA’nın pazara girmesi ile mobilya ve ev aksesuarı reklam pastasının büyüdüğünü gördüklerini de belirti.IKEA’nın açılışı ve gösterilen ilginin, yerli üretici veya küçük perakendeciler üzerinde yansımalarını da deÄŸerlendiren Mikael Bartroff, pazardaki üreticilerin daha iÅŸlevsel ürünleri piyasaya sunmaya baÅŸlayacaklarını kaydetti. Yerli üreticilerin aynı zamanda tasarıma da önem vererek kaliteli ürünlerle dış pazarlarda rekabete açık olmaya baÅŸlayacaklarına iÅŸaret eden Bartroff, Türkiye’deki mevcut üreticilerin zaten yurt dışı pazarlarda yavaÅŸ yavaÅŸ artan bir ihracat oranına sahip olduklarını dile getirdi. Bartroff, IKEA’nın gelmesiyle pazarı büyüttüklerine inandıklarını ve bu konuda en büyük avantajı da tüketicilerin yaÅŸayacağını kaydetti.IKEA, çalışanlarına türban standardı getirdiDÃœNYANIN en büyük mobilya firmalarından biri olan IKEA türbana çözüm buldu. Danimarka ve Türkiye aralarında olmak üzere 44 ülkede 8 bin 400 çalışanı bulunan IKEA firmasının Londra’daki Edmonton MaÄŸazası’nda görevli 25 Müslüman kadın çalışan için yeni türban tasarlandı. Thehijabshop adlı Ä°nternet firması tarafından IKEA için üretilen türbanların, işçi alımında türban sorununa çözüm getireceÄŸi ve bundan böyle hukuksal sorun yaÅŸanmayacağı bildirildi. Ä°sveç firması olan IKEA yöneticileri, ‘Birçok Avrupa ülkesinde Müslüman kadınları iÅŸe alırken türban sorunu yaÅŸanıyor. Bu konuda davalar açılıyor. Biz, çalışanlarımızın tek tip giyinmeleri açısından yola çıkarak, Müslüman kadın çalışanlarımız için üzerinde IKEA amblemi bulunan türbanlar ürettirdik. Böylece türban sorununa bir çözüm bulduk. Åžayet Müslüman asıllı çalışanımız türban takmakta ısrar ederse, kendi amblemimizi taşıyan tek tip türbanı kullanmasını isteyeceÄŸiz. Bu ÅŸekilde hukuksal sorumluluÄŸu üzerimizden atmış oluyoruz. Zaten IKEA olarak bizim maÄŸazalarımızda çok sayıda yabancı asıllı çalışıyor. Firmamız ayrımcılığa karşı’ dediler. GeçtiÄŸimiz ay, Oslo’da A Möbler adlı IKEA mobilyası satan maÄŸaza, türbanlı bir Müslümanı iÅŸe almamış ve Irkçılıkla Mücadele kuruluÅŸu mazaÄŸa hakkında suç duyurusunda bulunmuÅŸtu. Suç duyurusunun ardından A Möbler söz konusu genç kadına iÅŸ vermiÅŸti. IKEA firmasının ürettiÄŸi türbana ‘IKEA-HÄ°JAB’ adı verildi. Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!