Ceyhun KUBURLU
Oluşturulma Tarihi: Mayıs 12, 2007 00:00
İki yıl önce Türkiye pazarına giren IKEA’yı bugüne kadar 10 milyon kişi ziyaret etti.
IKEA Türkiye’nin dünya mağazaları arasında en çok müşteriye sahip olduğunu söyleyen Genel Müdür Mikael Bartroff "Özellikle pazar günleri dünya rekoru kırıyoruz. Mağazalarımıza 50 bini aşkın ziyaretçi geliyor" dedi. Bartroff, başarılı performansın ardından yeni yatırımlar için de düğmeye basmaya hazırlandıklarını söyledi.
MOBİLYA ve ev aksesuarı mağazaları zinciri IKEA’nın İzmir ve İstanbul’daki merkezlerini bugüne kadar 10 milyon kişi ziyaret etti. 4 yılda 4 mağaza ve 200 milyon Euro’luk yatırım yapmayı hedefleyen IKEA Türkiye’deki başarılı performansı ile İstanbul’da üçüncü bir mağaza için yer arayışına da başladı. Özellikle pazar günleri 50 bin kişiye hizmet veren IKEA’nın Genel Müdürü Mikael Bartroff "IKEA Türkiye dünyadaki tüm mağazalardan daha fazla müşteriye sahip. Pazar günleri dünya rekoru kırıyoruz. Bayrampaşa mağazamız ile bu başarımızı pekiştirmeyi amaçlıyoruz. Pazara girerken ilk hedef İstanbul’da iki mağazaydı ancak biz 3’üncü mağaza için yer arayışına başladık" dedi.
YENİ YATIRIM 50 MİLYON EURO: Mikael Bartroff, Türkiye pazarında beklenenin üzerinde performans sergilediklerini belirterek, "İstanbul’da açmayı planladığımız yeni mağaza için yer arıyoruz. Beylikdüzü veya Anadalou yakasında bir bölgede arayışlarımız sürüyor. Yer bulduğumuz gibi yeni mağazanın inşasına başlayacağız ve 50 milyon Euro’luk bir yatırım daha gerçekleştirmiş olacağız" diye konuştu. Türkiye’deki IKEA mağazalarının müşteri profilini de değerlendiren Bartroff şöyle konuştu: "Türkiye’deki müşteri yurtdışındaki mağazalarımıza göre daha fazla vakit geçiriyor ve daha kalabalık bir aile yapısına sahip. Bu yüzden dünya genelinde müşteri sayısı olarak her hafta sonu rekor kırıyoruz."
BAYRAMPAŞA ÜMRANİYE’Yİ GEÇECEK: İstanbul Bayrampaşa’da açılacak olan yeni IKEA mağazasının, Ümraniye’deki mağazadan daha başarılı bir performans sergilemesini beklediklerini anlatan Bartroff, "Ümraniye’deki müşteri sayısını bu mağazamızda geçmeyi planlıyoruz" dedi. Bayrampaşa mağazası için Bartroff şöyle konuştu: "Bu mağaza ile birlikte tüketicilerin daha kolay ulaşabileceği bir bölgeye geliyoruz. Uzaktan gelen müşterilerimiz Ümraniye mağazamıza ulaşımda zorluk çekiyorlardı. Ancak Bayrampaşa’nın en büyük avantajı metroya yakın olması. Yeni mağazamızı açacağımız Bayrampaşa, İstanbul’da yıldızı parlayan bölgeler arasında. Burası İstanbul’un yeni alışveriş bölgelerinden biri olacak."
TÜRKİYE’DE ÜRETİCİ SAYISI ARTTI: Bartroff, IKEA’nın Türkiye pazarına girdiğinden beri mobilya aksesuar üreticilerinin sayısının arttığını ifade ederek, "Üreticiler mağazalardaki malları görüp "Bunu biz de üretebiliriz" diyor. Dolayısıyla pazara girdiğimizden beri üretilen ürünlerin sayası artmaya başladı. Üretici ürünleri daha yakından görüp malın tasarımını ve kalitesini daha iyi anlayabiliyor" diye konuştu.
IKEA, Türkiye’de ürettiği İsveç Köftesi’ni ihraç edecek
IKEA mağazalarının içerisinde satılan İsveç Köftesi’nin önümüzdeki dönemde ihracatını yapacaklarını anlatan Bartroff, "İsveç köftesi birçok ülkede büyük ilgi görüyor. Ancak Türkiye’deki ilgiyi hiçbir yerde görmedi. Bizde bu ilgiye kayıtsız kalamazdık. İhracat için düğmeye basmaya hazırlanıyoruz" dedi. İsveç köftesinin ilk etapta dünya çapında yeni açılan IKEA mağazalarına ihraç edeceklerini belirten Bartroff "Özellikle Arap ülkelerine açacağımız yeni IKEA mağazalarında Türkiye’den ihraç edilen İsveç Köftesi’ni satacağız" diye konuştu.
IKEA: Türkiye’de her pazar ’dünya rekoru’ kırıyoruz
MİKAEL Bartroff, geçtiğimiz aylarda IKEA’nın dünya genelinde 600 bin adet Parodi marka cam vazoyu toplatma kararıyla ilgili olarak, çok fazla geri dönüş almadıklarını söyledi. Bartroff, "Tahmin ediyorum tüketiciler bu vazoları evlerinde güzel bir köşeye koydular ve kimse geri vermek istemedi. Türkiye’de de 446 adet satış yapmıştık sadece bir kaç tanesi geri geldi" diye konuştu.
Türkiye’de hedefimiz, mobilya ve aksesuvar ilgisini artırmak
TÜRKİYE’deki tüketicilerin mobilya ve ev aksesuvarlarına olan ilgisinin her geçen gün arttığına dikkat çeken Bartroff, "Pazara girdiğimizde bu ilgiyi yüzde 50 oranında artırmayı amaçlıyorduk. Biraz yavaş olsa da bu hedefimize yaklaşmış durumdayız" dedi. Bartroff, rakipleriyle olan görüşmelerde de bu oranın henüz istenen seviyede olmadığını ancak Türkiye’de yeni konut sahibi olan birçok insanın evindeki mobilyalara özen gösterdiğini dile getirdi.