IFRA: Otobil dünya basını için çok önemli bir proje

Güncelleme Tarihi:

IFRA: Otobil dünya basını için çok önemli bir proje
Oluşturulma Tarihi: Aralık 03, 2008 00:00

Uluslararası Medya Teknoloji Birliği (IFRA) Hürriyet Otoyaşam’ın düzenlediği Otobil yarışmasını dünya basınına örnek gösterdi. IFRA Diröktürü Dietmar Schantin, ’Gazeteler internet üzerinden para kazanabiliyor mu’ sorusuna karşılık yaptığı uluslararası araştırma sonucunda arasında Otobil’in de yer aldığı 5 farklı projenin bu konuda önemli bir başarı elde ettiğini açıkladı.

2003 yılında yayın hayatına baÅŸlayan Türkiye’nin ilk ve tek haftalık otomotiv gazetesi Hürriyet OtoyaÅŸam’ın bu yıl 5’incisini düzenlediÄŸi Türkiye’nin en beÄŸenilen otomobilleri yarışması ’Otobil’e uluslararası övgü geldi. Uluslararası Medya Teknoloji BirliÄŸi (IFRA) ’Otobil’i dünya basınına örnek gösterdi. IFRA Diröktürü Dietmar Schantin, ’Gazeteler internet üzerinden gelir elde edebiliyor mu’ sorusuna karşılık yaptığı uluslararası araÅŸtırma sonucunda arasında Otobil’in de yer aldığı 5 farklı projenin bu konuda önemli bir baÅŸarı elde ettiÄŸini açıkladı. IFRA’nın yaptığı araÅŸtırma sonucunda, Türkiye’den Hürriyet Gazetesi, Avusturya’dan Oberösterreichische Nachrichten, Almanya’dan Wochenspiegel Saarland, Kanada’dan Globe and Mail ve Amerikadan US Daily News’in 5 projesi seçildi. Otobil ise bu projeler arasında en fazla dikkat çeken ve en fazla gelir elde eden proje oldu. Â

IFRA Direktörü Dietmat Schantin, seçtikleri 5 proje hakkında şu yorumları yaptı:
/images/100/0x0/55ea74fff018fbb8f8813162


" Hürriyet Otoyaşam’ın 5 yıl önce başlattığı Otobil yarışmasında, otomobil firmaları ve erkek markalarının ilanları gazetede editoryal kısmı çevreliyor. Yarışmanın sonucunun okuyucaların internet üzerinden verdiği oylar belirliyor. Otobil, gazete, TV, radyo ve hatta canlı olarak tanıtılıyor. Hürriyet gazetesi Otobil’le 4 yılda elde ettiği gelirle önemli bir başarıya imza attı.

Avusturyalı Oberösterreichische Nachrichten gazetesi ise eleman alımıyla ilgili kurduğu sitede potansiyel adaylara röportaj teknikleri konusunda tavsiyelerde bulunuyor. Bu siteye reklam verenler arasında sigorta ve finans şirketleri yer alıyor.

Alman Wochenspiegel Saarland gazetesinin şirketleri tanıtmak amacıyla hazırladığı siteye, 850’den fazla firma katılarak önemli bir gelir akışı sağlamış.

Kanadalı Globe and Mail ise iş hayatına yönelik hazırladığı sitede üst düzey yöneticilerin yeni başlayanlara ipuçlar verdiği videolar ile girişimciler için Facebook tartışmaları sunuyor. Ayrıca internet üzerindeki bu tartışmaları her hafta yayınlıyor. Gazetenin bu ilgi çeken internet sitesinin sponsoru ise Cisco olmuş.

US Daily News ise New York Yankees için uzmanlara yönelik bir internet sitesi hazırlayarak Bank Of Aemrica’yı da bu sitenin sponsoru yapmış. Gazetenin bu siteden elde ettiği gelir 1.6 milyon dolar."

IFRA Direktönü Dietmar Schantin, bu 5 projenin de özel reklam çalışması olmadığını belirterek, "Bu projler elde edilen değerin direkt olarak reklamverene ve tüketiciye satılmasını içeriyor. Yani satılan bir haber veya olay yok. Özel ilgi alanlarına fokuslanmasıyla ortaya çıkan bir değeri oluşturuyor" diye konuştu.

Tüm krizlere rağmen yoluna emin adımlarla devam ediyor

Hürriyet Otoyaşam Gazetesi’nin 4 yıl önce başlattığı Türkiye’nin en beğenilen otomobilleri yarışması ’Otobil’ yaşanan tüm olumsuz koşullara ve krizlere rağmen hiç bir kesintiye uğramadan yoluna emin adımlarla devam ediyor. Yıllar itibariyle Otoyaşam Gazetesi’dan ayrılarak otomotiv sektörü için önemli bir marka ve güç haline gelen Otobil, Petrol Ofisi ve Intercity’nin desteğiyle bu yıl 5’inci kez düzenleniyor. 2004 yılında ilkini başlattığımız ve her geçen yıl etkisini ve desteğini artırarak büyüyen Otobil yarışması için bugüne kadar 100 bine yakın kişi internet üzerinden 1 milyona yakın oy kullanırken, bu katılım yarışmanın gücünü de net olarak ortaya koyuyor.

REKOR BEKLÄ°YORUZ

İlk yıl 25 bin kişi 125 bin oy kullanarak yılın en beğenilen 12 otomobilini seçerken, ikinci yıl oylamada sisteminden yapılan değişiklikle 17 bin kişi 220 bin oy kullandı. Otobil yarışmasına katılım üçüncü yılında 23 bin bin kişi ve 270 bin oya ulaşırken, geçtiğimiz Şubat ayında sonuçlanan 4’üncü Otobil yarışması ise 28 bin kişi ve 330 bin oyla önemli bir rekora imza attı. Böylece son 4 yılda Otobil’e katılan sayısı 93 bini aşarken, en beğenilen otomobilleri seçmek için internet üzerinden kullanılan oy sayısı da 960 bini buldu. 5’incisi start alan Otobil’de bu yıl ki katılımın artarak yeni bir rekor kırması bekleniyor.

162 ADAY YARIÅžIYOR

Ekim ayında başlayan ve 4 Şubat’a kadar oylamanın devam edeceği Otobil’de 16 segmentte 162 otomobil ’En beğenilen’ olmak için yarışacak. Yarışmaya katılmak isteyenler, www.hurriyet.com.tr veya www.hurriyetoto.com internet adreslerine girerek 162 farklı araç üzerinden favorilerini belirleyebilir. Beğendiğiniz otomobilleri seçebileceğiniz yarışmada bu yıl ilk tur oylama 24 Aralık’ta sona erecek. 16 segmentin 48 finalisti ise 31 Aralık’ta açaklandıktan sonra 2’nci tur oylama başlayacak. Kendi segmentlerinin ilk üçünü oluşturacak olan araçlar Ocak’ın ikinci haftası herkesin yakından tanıdığı jüri üyeleri tarafından test edilecek. 4 Şubat 2009 tarihinde oylama sona erecek ve 16 kazanan 11 Şubat’ta Otoyaşam’da açıklanacak.

60 kiÅŸiye hediye

10 KİŞİYE

Autodrom’dan ileri

sürüş teknikleri eğitimi,

5 KİŞİYE

Sony’den

MEX-BT5000U

Bluetooth’lu araç içi ses sistemi,

20 KİŞİYE

Ziebart Boya Parlatma

ve Ultra Koruma Sistemi,

5 KİŞİYE

Pirelli’den 1’er takım (4 adet) P175/70R13TL 82T P400 A Pirelli oto lastiği,

20 KİŞİYE Petrol Ofisi’nden

100 YTL’lik (4 adet 25 YTL’lik) akaryakıt çeki.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!