A.A
Oluşturulma Tarihi: Şubat 16, 2009 17:05
İstanbul Deniz Otobüsleri AŞ (İDO), dünyanın en akıllı çözümlerini üreten yaratıcı reklam kampanyasını seçen Uluslararası Tasarım Ödülleri'nde (International Design Awards-IDA) “2008 Başarı Ödülü”nü aldı.
İDO'dan yapılan açıklamaya göre, 52 ülkeden farklı reklam kampanyalarının değerlendirildiği yarışmada İDO'nun Zeynep Taşçı imzalı “Yolcu Profili” ve “Şirket Profili” reklam kampanyaları ödüle değer görüldü.
Reklamlar, Dwell.com'un kurucusu ve baş editörü Michael Connel, Rhode Island Üniversitesi Tasarım Bölüm Başkanı Prof. John Dunnigan, A R Design Eş Başkanı Andy Griffith, Elle, Harper's Bazaar gibi dergilerin baş editörlüğünü yapan Rose Apodeca ve İtalyan moda tasarımcısı Federico Rocca'nın da aralarında bulunduğu 50 kişilik ünlü ve seçkin bir jüri heyeti tarafından değerlendirildi.
İDO'nun ödül alan ilk reklam kampanyası “Yolcu Profili”, “İDO ile Etkileşim Daha Hızlı” ve “Rakamlarla İDO” başlıkları eşliğinde, ilgi çekici fotoğraflar ve kısa, çarpıcı mesajlar içeriyor.
“Şirket Profili” kampanyasında ise İDO'nun büyüklüğünü ve gelişimini anlatan tanıtımlar, farklı tekniklerle çekilen iskele ve gemi fotoğrafları dikkati çekiyor.
Dereceye giren reklam kampanyaları, Amerika'daki tüm müze kitapçılarına dağıtılacak “2008 International Design Awards” kitabıyla 100 bin tasarım profesyoneline ulaşıyor ve bir yıl boyunca IDA'nın resmi web sitesinde yayınlanıyor.
IDA, geleneksel olarak yılın en iyi mimari tasarımları, iç tasarımları, moda tasarımları, ürün tasarımları ve grafik tasarımları dallarında ödüller veriyor.