A.A.
Oluşturulma Tarihi: Aralık 19, 2007 11:16
Dünya iç giyim ihracatının en büyük oyuncularından birisi olan Türkiye'de, bazı firmaların kendi markalarını oluşturmak için çalışmalara devam ettiği bildirildi.
Tüm İç Giyim Sanayiciler Derneği (TİGSAD) Yönetim Kurulu Başkanı Bahri Özdinç, iç giyim sektörünün, tekstil ve hazır giyim içinde çok önemli bir yere sahip olduğunu söyledi.
Türkiye'nin iç giyim üretiminde dünyada Çin ve Honkong'tan sonra üçüncü sırada yer aldığını belirten Özdinç, üretici olarak dünya ticaretinde Çin'in payının yüzde 17, Türkiye'nin ise yüzde 8 civarında olduğunu, bunun da Türk iç giyimcilerinin dünya çapında önemli bir oyuncu olduklarını gösterdiğini ifade etti.
Özdinç, Türk iç giyim sanayicilerinin Zara, Mango, H&M ve Marks&Spencer gibi dünyanın birçok marka ve mağaza zincirine üretim yaptığına değinerek, şöyle konuştu:
“Bunun dışında firmalarımızdan bir kısmı kendi markalarını oluşturmak ve dünyada tanınmak açısından çalışmalara devam ediyor. Fakat bu çok kolay bir iş değil. (Hadi marka olalım) demekle marka oluşturulmuyor. Marka olmak için uzun bir yol haritası oluşturmak lazım. Çok çalışmak ve ayrıca ciddi miktarlarda da sermaye ayırmak gerekiyor. Gelişmiş ülkelerde marka olmamız yakın bir zamanda zor görünüyor. Ama çalışmalar devam ediyor. Tabii herkesin de marka olması mümkün değildir. Bu nedenle markalaşmayı komşularımızla sürdürmeliyiz. Çünkü bu ülkelerde marka çalışmaları yapmak daha kolay. Bu ülkelerin ciddi miktarda iç giyim üretimleri yok. Aynı zamanda kendi markaları yok veya çok azdır. Böyle olunca da bu pazara önem vermek gerekiyor. Zaten markalarımızla bu ülkelere satış yapıyoruz. Kaliteli ve farklı ürünler yaparak buralarda tanınabiliriz.”
Marka olmak için en önemli unsurun adım adım yol almak olduğunun altını çizen Özdinç, bunun uzun bir süreci gerektirdiğini, diğer önemli noktanın ise fark yaratmak olduğunu dile getirdi.
Özdinç, bu farkın ise ancak özgün tasarımlarla yaratılabileceğini belirterek, bu nedenle iç giyimi bilen, eğitilmiş, kaliteli işler çıkaran tasarımcılara ihtiyaç duyulduğunu söyledi.
Genç tasarımcıların ilgilerini iç giyime çekmek ve onlara destek vererek başarılı sonuçlar çıkması için çaba gösterdiklerini ifade eden Özdinç, şunları kaydetti:
“Ayrıca orta öğretim ve üniversitelerimizle irtibatta bulunarak işbirliğini geliştirmeye önem veriyoruz. Üniversitelerimizin tasarım bölümlerindeki öğrencilerin staj yapmalarında ve mezun olduklarında iş bulmalarında da her zaman işbirliği içindeyiz. Tasarımcı konusundaki eksikliklerimizi üniversitelerle işbirliği yaparak aşacağız. Sektör ile öğrencilerimizi bir araya getirdiğimiz çalışmalar devam ediyor. Bu çalışmaların daha da gelişerek devam edeceğine inanıyoruz. Piyasalarda artık tasarımlarımızla ve markalarımızla var olmak istiyoruz.”