Oluşturulma Tarihi: Aralık 09, 2004 00:00
1981 yılında ilk kiÅŸisel bilgisayarı (PC) üreten IBM, PC üretim bölümünü 1 milyar 750 milyon dolara Çinli Lenovo'ya sattı. Lenovo markalı PC'ler son yedi yıldır Çin'in en fazla satan markası konumunda bulunuyor.DÃœNYANIN bir numaralı bilgisayar markası IBM, kiÅŸisel bilgisayar (PC) bölümünü 1 milyar 750 milyon dolara Çin firması Lenovo'ya sattı. Çin'in ilk kiÅŸisel bilgisayar üreticisi olan firmanın, satış anlaÅŸmasının 650 milyon doları nakit, 600 milyon dolarlık kısmını hisse senedi, kalan 500 milyon dolarlık kısmını borçlarına karşılık ödeyeceÄŸi açıklandı. AnlaÅŸmayla Lenovo'nun, IBM'in hisse senetlerinin yüzde 18.9'luk bölümüne sahip olacağı da bildirildi. Lenovo Group BaÅŸkanı Liu Åžuanzi, ÅŸirketlerinin dünyanın üçüncü büyük PC üreticisi haline geleceÄŸini ve yıllık cirosunun 12 milyar dolara ulaÅŸacağını söyledi. Ä°ÅŸbirliÄŸi yapacak ÅŸirketlerde toplam 19 bin kiÅŸinin çalışacağı ve üssün New York olacağı, üretimin Pekin ve IBM'in merkezi Raleigh'de yapılacağı ifade edildi. Yeni ÅŸirketin yılda 11.9 milyon adet PC satışı hedeflediÄŸi belirtildi.IBM ile Lenovo arasındaki stratejik iÅŸbirliÄŸi anlaÅŸmasına göre, Lenovo IBM’in PC konusunda tercih edilen tedarikçisi olacak. IBM, kurumsal müşterileri ile küçük ve orta boy iÅŸletmelere PC çözümlerini eksiksiz olarak sunmaya devam edecek. Yeni yapılanmada, IBM'in BaÅŸkan Yardımcısı ve KiÅŸisel Sistemler Grubu Genel Müdürü Stephen Ward, Lenovo'nın PC Bölümü'nün CEO'su olacak. Lenovo'nın CEO'su olan Yuanqing Yang ise yeni ÅŸirketin Yönetim Kurulu BaÅŸkanı olacak.FIRSATLARI YAKALIYORUZIBM Yönetim Kurulu BaÅŸkanı ve CEO'su Sam Palmisano, "Bugünkü duyuru, IBM’in hızla deÄŸiÅŸen bilgi teknolojileri endüstrisinde en deÄŸerli fırsatları yakalama konusundaki becerisini ifade ediyor. GeçtiÄŸimiz son birkaç yılda IBM’i, her tür endüstrideki her boydan firma ve kuruluÅŸ için innovation (yenilikçilik) çözümleri sunan dünyanın lider firması olarak konumladık" dedi. Sam Palmisano, bu operasyonla ilgili ÅŸu açıklamayı yaptı:"Lenovo ile tüketici ve masaüstü PC arenasında Çin ve Asya pazarında son derece güçlü rekabet avantajlarına kavuÅŸuyoruz. Güçlü, baÅŸarılı ve kalıcı küresel bir ittifakın bütün unsurlarını oluÅŸturmak için Lenova ile çok dikkatli bir çalışma yürüttük. IBM, birleÅŸme çerçevesinde, müşterilerimize rakipsiz IBM ve Think markalı PC ürünlerini sunmaya devam edecek. IBM, geliÅŸtirdiÄŸi ileri düzey mikro iÅŸlemciler ve açık yazılım teknolojileri ile ev ve tüketici elektronikleri pazarında çok önemli bir rol oynamaya devam edecek ve gelecek kuÅŸak bilgi iÅŸlem platformlarına IBM’in benzersiz yenilikçilik becerilerini dahil etmeyi sürdürecek."Lenovo Çin'in bir numaralı markası 1984 yılında kurulan Lenovo, Çin'in bir numaralı bilgisayar markası. Firma, IBM'in PC bölümünü satın almadan önce dünya sıralamasında, sekizinci sırada bulunuyordu. Çin'de ev bilgisayarı konseptini sunan ilk firma olan Lenovo, 1997'den bu yana 3 milyar dolar ciro ile Çin’in lider PC markası olarak kabul ediliyor ve ürünleri tüm Asya ülkelerinde satılıyor. IBM ve Lenovo'nun PC operasyonlarının toplamı dünya PC pazarının yüzde 8'ini oluÅŸturuyor. Lenovo, masaüstü ve dizüstü bilgisayarlar, mobil avuçiçi cihazlar, sunucu bilgisayarlar ve çevre birimleri üretiyor. Lenovo markalı PC'ler son yedi yıldır Çin'in en fazla satan markası konumunda. Lenovo, 2003 rakamlarıyla Çin PC pazarının yüzde 27’sini, Asya pazarının yüzde 12.6'sını elinde tutuyor. Lenovo: Küresel bir markanın gücüne eriÅŸtikLENOVA Yönetim Kurulu BaÅŸkanı Yuanqing Yang ise, IBM'in küresel PC birimini satın alarak ve IBM ile stratejik bir ittifak kurarak, küresel bir markanın gücünü ve uluslarası bir müşteri tabanı kazandıklarını söyledi: Ä°nternet’in geliÅŸmesinin PC endüstrisi için büyük fırsatlar yarattığını aynı zamanda önüne zorluklar da çıkardığını belirten Yang, şöyle devam etti:"PC firmaları baÅŸarılı olabilmek için oyunu küresel ölçekte oynamak, en son teknolojileri kullanmak ve operasyonlarını en üst etkinlik düzeyinde sürdürmek zorunda. IBM’in küresel PC birimini alarak ve stratejik ittifak kurarak, her iki tarafın becerilerini bir araya getirme, dünya sınıfı bir dağıtım ağına eriÅŸme, daha zengin ürün çeÅŸidi sunma, operasyonlarımızı mükemmelleÅŸtirme ve en son teknolojik ürünler saÄŸlama imkanına da kavuÅŸtuk."Â
button