Oluşturulma Tarihi: Kasım 19, 2004 21:10
Hyundai, ürün yelpazesinin amiral gemisi olarak tanımlanan Sonata, yepyeni görünümüyle Paris Otomobil Fuarı’nda tanıtıldıktan hemen sonra Auto Show’da Türk otomobilseverlerin beğenisine sunulacak. Hyundai standının bir başka yeniliği de kısa bir süre önce Türkiye’de satışa sunulan hafif arazi aracı Tucson olacak.
Hyundai, Auto Show Fuarı’nda Yeni Sonata, Tucson, Accent WRC, Getz, Elantra, Santa Fe Coupe modellerini sergileyecek. Özel dans gösterilerinin yapılacağı Hyundai standını ziyaret edenlerin fotoğrafları çekilecek ve karikatürleri yapılacak. Bu yıl Eylül ayı sonundaki Paris Otomobil Fuarı’nda ilk kez tanıtılan yeni Sonata, 19-29 Kasım tarihleri arasında düzenlenecek olan Auto Show 2004 Fuarı’yla birlikte ilk kez Türk tüketicisinin karşısına çıkacak. Standın bir diğer yıldızı da, Hyundai’nin Eylül ayı sonunda Türkiye’de satışa sunduğu Tucson hafif arazi aracı olacak. Ayrıca Hyundai standında, Türkiye Ralli Şampiyonası’nda Hyundai Assan MotorSports Takımı adına yarışan Accent WRC ve hareket engelliler için özel olarak hazırlanan Starex Multiway ve Accent Admire modelleri sergilenecek.
AMİRAL GEMİSİ
Hyundai ürün yelpazesinin amiral gemisi Sonata, yepyeni görünümüyle 25 Eylül’de başlayan Paris Otomobil Fuarı’nda ilk kez tanıtıldı. Tamamiyle yenilenen Sonata’da çekici bir tasarım, yeni motor seçenekleri ve geliştirilmiş güvenlik unsurları yer alıyor. Hyundai’nin Güney Kore’de en çok satılan modeli olan ve otomobilin anavatanı olarak kabul edilen Amerika’da birçok ödül kazanmayı başaran Sonata, baştan aşağı yenilenen görünümüyle ilk kez Paris’te vitrine çıktı.
Kore pazarında ilk kez 1985 yılında satışa sunulan Sonata, Hyundai’nin amiral gemisi modeli olarak yeni teknolojilerin öncülüğünü yapıyor. Yeni Sonata’da da bu gelenek devam ettirildi ve geliştirilen kaliteyle birlikte AGCS (Active Geometry Control Suspension-Aktif Geometri Kontrollü Süspansiyon) Sistemi ilk kez tanıtıldı. Bu sistem, 2005 yılı içinde kullanılmaya başlanacak.
2005 yılı için toplam 230 bin adetlik satış hedeflenen yeni Sonata’da tamamiyle yeni iki motor seçeneği sunuluyor: 3.3 litre üstten çift egzantrikli V6 benzinli ve 2.4 litre üstten çift egzantrikli sıralı dört silindirli benzinli. 2006 model yılındaysa, bu motorlara yeni 2.0 CRDi dizel seçeneği eklenecek. Yeni Sonata’da yol tutuş, sürüş konforu ve güvenlik geliştirilirken kabin hacmi de artırıldı. Araçta ön, yan ve perde havayastıkları ve ESP (Elektronik Stabilite Programı) gibi güvenlik donanımları bulunuyor.
Yeni jenerasyon Sonata’nın boyu bir önceki modele göre 55 mm, dingil mesafesi de 30 mm daha uzun. Bu artış sayesinde kabin içinde daha geniş bir alan elde edilirken ön diz mesafesinde 10 mm ve arka diz mesafesinde 30 mm’lik bir artış elde edildi. Ön baş mesafesi 22 mm ve arka baş mesafesi de 15 mm artarken bagaj hacmi de 523 litre gibi sınıfında oldukça iddialı olan bir değere çıkarıldı.
Sonata’da 17 inçlik alaşım jantlar, V6 modelinde çift egzoz çıkışları, yükseklik ve derinlik ayarlı direksiyon mili, elektrikli sunroof, üç fıskiyeli ön cam silecekleri, MP3 çalarlı ön konsola yerleştirilen 6’lı CD değiştirici, direksiyondan kumanda edilebilen müzik sistemi, otomatik klima kontrolü, hava kalite kontrol sistemi, ön cam buz çözücü ve arka güneşlikler bulunuyor.
GÜVENLİK ÖNEMLİ
İlk kez 2002 Seul Otomobil Fuarı’nda tanıtılan Aktif Geometri Kontrollü Süspansiyon (AGCS) sistemi, dinamik performans ve geliştirilmiş güvenlik adına Hyundai için büyük bir önem taşıyor. Hyundai’nin geliştirdiği bu yeni sistem, kontrol kollarının geometrisini değiştiren iki elektrikli motorla arka süspansiyondaki kamber açısını kontrol ediyor. Düşük bir maliyetle geliştirilen sistem, virajlarda stabiliteyi ve sürüş kalitesini farkedilir bir biçimde geliştiriyor. Çünkü kontrol yönü, hareketli tekerlekteki kamber açısına binen yüke dikey geldiği için, yükle paralel kontrol edilen sistemlere göre daha etkileyici bir sonuç ortaya çıkarıyor. AGCS sistemi, böylece sürüş kalitesini iyileştirirken ESP’ye göre daha geliştirilmiş bir kontrol sağlıyor. ESP sistemi devreye girdiğinde araçları yavaşlatırken AGCS sistemi kamber açısında optimum noktayı yakalıyor ve kayma noktasını uzatıyor.
Yeni Sonata’nın sportifliğini, özel olarak geliştirilen iki adet yeni motor tamamlıyor. 3.3 litre hacmindeki Lambda ve 2.4 litre hacmindeki Theta motorlar, maksimum güç ve ekonomiyle birlikte düşük gürültü ve egzoz emisyonları elde etmek için hazırlandı. Hyundai’nin Güney Kore’deki Asan fabrikasında, dünyanın en yeni ve en gelişmiş motor üretim hattında üretilen bu iki motorda tamamen alüminyum silindir blokları, değişken supap zamanlaması ve V6 motorda değişken geometrili emme sistemi bulunuyor. 3.3 V6 motor, 233 beygir maksimum güç ve 3500 d/d’de 304 Nm tork üretiyor. 2.4 litrelik motorun maksimum gücü 161 beygir ve maksimum torku da 4250 d/d’de 219 Nm.
Santa Fe’nin kardeşi Tucson
İlk kez bu yıl Şubat ayında düzenlenen Chicago Otomobil Fuarı’nda tanıtılan ve Mart ayındaki Cenevre Otomobil Fuarı’nda da Avrupalı tüketicilerin karşısına çıkan Hyundai Tucson, Avrupa ile aynı anda Türkiye’de de satışa sunuldu. İki farklı motor ve şanzıman seçeneği bulunan Hyundai Tucson, 57 milyar 900 milyon TL’den başlayan anahtar teslim fiyatlara sahip. Hyundai’nin SUV-C sınıfındaki ilk aracı olan Tucson, tüm dünyada başarılı satış rakamları yakalayan ve birçok ödül kazanan Santa Fe modelinden bir küçük sınıfta yer alıyor. İsmini, Santa Fe modelinde olduğu gibi Kuzey Amerika’nın Arizona eyaletindeki bir kentten alan Tucson, kaslı ve sportif görünümüyle dikkatleri çekiyor.
Hyundai’yi, Avrupa ve Türkiye’nin en hızlı büyüyen segmentlerinden birinde temsil etmeye hazırlanan Tucson, Hyundai’nin Elantra binek otomobili platformu üzerine geliştirildi. Santa Fe’nin yakaladığı başarı sayesinde hazırlanan Tucson, 200 milyon doların üzerinde yapılan yatırımla 25 aylık bir sürede tamamlandı.
Tucson’un en çok dikkat çeken özelliklerinin başında MP3 çalar bulunan radyo, CD ve kasetçalarlı kombo müzik sistemi geliyor.
Aktif güvenlik unsurları arasında ABS, elektronik fren gücü dağılımı EBD ve elektronik çekiş kontrolü TCS bulunuyor. Bu özelliklerle birlikte kullanılan Borg-Warner Electronic InterActive Torque Management isimli dört çeker sistemi, Tucson’u sınıfında en yüksek seviyede donanıma sahip olan araçlardan biri yapıyor. Tucson’un diğer güvenlik unsurları arasında üçüncü stop lambası, darbe anında katlanan direksiyon mili, darbe emici tamponlar, immobilizer ve kapı içi çelik emniyet kirişleri bulunuyor.
Tucson, Türkiye’ye iki farklı motor seçeneğiyle ithal ediliyor. 1975 cc hacmindeki dört silindirli motor, 6000 d/d’de 142 beygir maksimum güç ve 4500 d/d’de 185 Nm maksimum tork üretiyor. 100 km’de ortalama 8.2 litre yakıt tüketen 2.0 litrelik benzinli motorun şehir içi yakıt tüketimi 10.6 litre ve şehir dışı tüketimi de 6.8 litre. Tucson’un sınıfında ilk kez sunulan dizel motor seçeneğiyse, kendini daha önce Santa Fe modelinde kanıtlayan 2.0 CRDi. 1991 cc hacmindeki dört silindirli common-rail turbo dizel motor, 4000 d/d’de 112 bg maksimum güç ve 1800 ile 2500 d/d arasında 245 Nm maksimum tork üretiyor.