Hutchison: İzmir, dünya liman ligimize girdi

Güncelleme Tarihi:

Hutchison: İzmir, dünya liman ligimize girdi
Oluşturulma Tarihi: Mayıs 20, 2007 00:00

İzmir Limanı ihalesini kazanan Hutchison Holding Avrupa Finans Direktörü Cheng, "Şirketimizde Türkiye’yi Avrupa tahtasına aldık, İzmir’in dünya çapındaki limanlarımız arasına katılmasından çok mutluyuz. İşlemler bittiğinde ödemeyi peşin yapacağız" dedi.

İZMİR Limanı’nın özelleştirilmesi ihalesini kazanan Hutchison Holding’in Avrupa Finans Direktörü Clemence Cheng, sürecin daha tamamlanmamasına rağmen, özelleştirmede herhangi bir problemin yaşanmasıyla ilgili korkuları olmadığını söyledi ve ödemeyi de peşin yapacaklarını bildirdi. Dünyanın en büyük limanlarından olan Hong Kong Limanı’nı, Türk basın mensuplarına tanıtan Cheng, Hong Kong Limanı’nın 30 bin dönüm alanda faaliyet gösterdiğini, 36 geminin aynı anda limana yanaşarak boşaltma gerçekleştirilebildiğini söyledi.

BÜYÜK POTANSİYEL VAR: Cheng, limanın bir bölümünü kendilerinin işlettiğini anlattı ve Hong Kong Limanı’nda yılda gerçekleşen 23 milyon konteyner elleçlemesinin, 16 milyonunu kendilerinin gerçekleştirdiğini vurguladı. Cheng, "Türkiye’deki limanlarda elleçlenen konteyner sayısı toplam 3 milyon. İzmir’in 850 bin. Türkiye’de büyük potansiyel var. 2006 yılında şirket olarak 59.3 milyon konteyner elleçledik. İzmir’in Avrupa ve dünya çapındaki limanlarımız arasına katılmasından çok mutluyuz" diye konuştu.

EN BÜYÜKLERDEN 5’İNDE HAKİMİZ: Şirket olarak dünyanın en büyük 10 limanından 5’inde hakim olduklarını ve buraların işletmesini gerçekleştirdiklerini dile getiren Cheng, şirket içerisinde kıtalar arasında işlettikleri limanlar arasında yer alan panoda Türkiye’yi Avrupa tahtasına koyacaklarını açıkladı ve "Çok yakında Türkiye’de olacağız" dedi. Cheng, Türkiye’yi 2003 yılından bu yana takip ettiklerini kaydetti.

ARKAS MÜŞTERİMİZ: İzmir Limanı’nın en büyük müşterilerinden olan Arkas Grubu’yla ne gibi bir çalışma yapacaklarına ilişkin soru üzerine Cheng, "Operatör olarak tüm acenteler ve diğer işletmelerle çalışırız. Arkas’ın, limanın müşterisi olarak kalması bizim için memnuniyet verici olur" dedi. Holding olarak Türkiye’ye farklı alanlarla da yatırım yapıp yapmayacaklarının sorulması üzerine de Cheng, "Şu anda Türkiye’de perakende sektöründe varız. Diğer alanlara da bakarız" diye yanıt verdi.

DÜNYA TİCARETİNİN YÜZDE 15’İ: Dünyada 400 milyon konteyner elleçlemesinin yapıldığını hatırlatan Cheng, bu rakamın 59.3 milyon adedinin şirketleri tarafından gerçekleştirdiğini ifade ederek, "Dünya ticaretinin yüzde 15’ini yapıyoruz. Piyasa payı itibariyle dünya birincisiyiz" diye konuştu. Hong Kong limanının 24 saat hizmet verdiğini ifade eden Cheng, limana giriş ve çıkış yapan bütün konteynerlerin x-ray ve radyasyon cihazından geçirildiği bilgisini verdi. Şirketlerinin 250 kişinin 4 yıl boyunca çalışarak hazırladığı özel bir yazılım programını uyguladığını belirten Ceng, İzmir Limanı’na da bu sistemi entegre edeceklerini kaydetti.

Mersin Limanı: 24 saat iş başındayız

MERSİN Limanı’nın PSA- Akfen Ortak Girişim Grubu’na (OGG) devrinden sonra bazı sıkıntılar yaşanması üzerine açıklama yapan MIP (Mersin Uluslararası Liman İşletmeciliği A.Ş.) Genel Müdürü Ong Kim Pong, "24 saat iş başındayız" dedi. Mersin Limanı’nı 11 Mayıs’tan bu yana işletmeye başladıklarını belirten Pong, devir hazırlıkları, prosedür ve gerekli ekipmanların temini nedeniyle birkaç günlüğüne kapasitenin altında hizmet vermek durumunda kaldıklarını söyledi. Pong, "Yaşanan aksaklıklar geçiş sürecinden kaynaklanıyor. Yatırımlarla kapasiteyi iki katına çıkaracağız" dedi.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!