Hürriyet'in Aile İçi Şiddete Son Kampanyası tam gaz

Güncelleme Tarihi:

Hürriyetin Aile İçi Şiddete Son Kampanyası tam gaz
Oluşturulma Tarihi: Mart 09, 2007 00:00

Hürriyet, 2004 Ekimi'nde, bir sosyal sorumluluk projesi olarak başladı Aileiçi Şiddete Son Kampanyası'na...Çünkü, dünyada her üç kadından biri hayatında en az bir kez dövülüyor; cinsel ilişkiye zorlanıyor ya da diğer yollarla taciz ediliyordu.

Haberin Devamı

KAMPANYADA DÜN VE BUGÜN

Üstelik bu şiddetin büyük bölümü aile içindeki erkekler tarafından gerçekleştiriliyor, yani kadını ve çocukları en çok, en yakınları incitiyor, öldürüyordu.

Çünkü, aile içi şiddet, sadece gelişmemiş ya da gelişmekte olan ülkelerin değil, gelişmiş ülkeler dahil tüm dünyanın sorunuydu. ABD'de eşinden dayak yiyen kadın sayısı dört milyonu aşıyor, İngiltere'de her yedi kadından biri kocasından dayak yiyordu. Kadına yönelik şiddette Türkiye yüzde 58'lik oranla dünya sıralamasında önemli bir yerdeydi.

Çünkü, Türkiye, artık yasalarının çoğu izin verse de aile içi şiddete karşı sistematik bir koruma ve ceza sistemine sahip değildi. Aile içi şiddete karşı mekanizmalar, destek hizmetleri çok yetersiz kalıyordu. Ve şiddete uğrayan kadınların büyük bölümü, ne tür haklara sahip olduklarını, hangi kurumsal mekanizmaları nasıl kullanacaklarını bilmiyordu...

Haberin Devamı

Aile içi şiddetin hiçbir sebeple hoş görülemeyeceğine, olağan kabul edilemeyeceğine ve şiddetin, bedelini çok uzun yıllar tüm aile bireylerinin ödediği çok önemli bir toplumsal sorun olduğuna inanan Hürriyet'in kampanyası, "evdeki şiddetin, başta genel olarak şiddete daha çok maruz kalan kadın ve çocuklar olmak üzere, tüm aile fertleri üzerindeki yıkıcı ve kalıcı etkilerini ortaya koymayı; şiddeti ortadan kaldırmaya katkıda bulunmayı; toplumun tüm kesimlerini bu şiddete son vermeye çağırmayı" amaçladı.

EĞİTİM OTOBÜSLERİ VE GÖNÜLLÜ ORDUSU

Çağdaş Eğitim Vakfı, İstanbul Valiliği ve CNN TÜRK işbirliğiyle yürütülen kampanyanın önemli ayaklarından biri "Eğitim Otobüsleri"ydi. Kampanya uzmanları önce İstanbul'un çeşitli semtlerinde otobüslerle dolaşarak, binlerce kadın ve erkeğe şiddetin aile bireyleri üzerindeki etkileri, şiddete başvurmadan çatışmaları çözme yöntemleri, iyi ve güçlü eş-baba kavramı, kızgınlık kontrolü, şiddetle baş etme yolları, yasalardaki haklar gibi konuları anlattılar, kampanya kitapçıklarını dağıttılar. Program daha sonra Anadolu'nun çeşitli kentlerine yayıldı.

Kampanyanın ikinci önemli ayağı, gönüllü çalışmasıydı. Kampanya filminde tüm Türkiye'ye morarmış gözü ve patlamış dudağıyla bakan küçük kız, "şiddete uğrayan kadınlara bilgi ve umut verecek gönüllüleri" çağırınca, ilkokul, lise ya da üniversite mezunu, eğitmen, emekli ya da ev kadını, işsiz ya da işadamı, genç, yaşlı pek çok insan kampanya telefonlarını kilitledi. Kampanyaya gönüllü olmak isteyenlere de gönüllü organizatörlüğü eğitimi verildi ve gönüllü sayısına her geçen gün bir yenisi eklendi. Kampanya Almanya'ya da uzandı.

Haberin Devamı

İSTANBUL'DA ULUSLARARASI ŞİDDET KONFERANSI

/images/100/0x0/55eb0a6ff018fbb8f8a72814

Hürriyet'in Aileiçi Şiddete Son Kampanyası'nın en önemli başarılarından biri de önceki yılın kasım ayında İstanbul'da düzenlenen uluslararası konferans oldu. BM Nüfus Fonu ile birlikte gerçekleştirilen konferansa, dünyadan ve Türkiye'den kamu kuruluşu temsilcileri, yerel yönetim, özel sektör temsilcileri ve akademisyenler katıldı.

Hürriyet Gazetesi İcra Kurulu Başkanı Vuslat Doğan Sabancı ve BM Nüfus Fonu Türkiye Temsilcisi Anne-Birgitte Albrectsen, konferansın amacını şöyle özetlemişti: "Aile içi şiddet konusunda Türkiye'de önleyici ve koruyucu politikaların ve programların oluşturulması ve geliştirilmesi için yurtdışından ve yurtiçinden ön plana çıkmış örneklerin paylaşılması; STK'ların, özel sektörün, kamu kuruluşlarının ve siyasilerin duyarlılıklarının artırılması ve harekete geçmelerinin sağlanması."

Konferansta yapılan sunumlar, bu konuda dünyada gerçekleştirilen en iyi uygulamalardı.

Haberin Devamı

Mesela sorunu çözmeye erkeklerin katılımını da sağlamaya çalışan kampanyalar... Şiddet mağdurları için koruma ve güçlendirme amaçlı hizmetler, yani sığınaklar, yardım hatları, kadın danışma merkezleri... Aile içi şiddetle mücadelede özel sektörün rolü, devletin faaliyetleri, yani yasalar, ulusal eylem planları... Polis, sağlık personeli, hukukçular, öğretmenler, sosyal yardım uzmanları, kadın ve erkeklerin eğitimi çalışmaları... Geçtiğimiz kasım, konferansın  ikincisi, yine Türkiye ve dünyadan önemli katılımcılarla İstanbul'da gerçekleşti.

AVRUPA PARLAMENTOSU'NDA TANITIM VE BÜYÜK ÖDÜL

Geçtiğimiz haziranda da kampanya, Brüksel'de Avrupa Parlamentosu binasında Avrupalı parlamanterlere tanıtıldı. Vuslat Doğan Sabancı, Avrupa Parlamentosu Yeşiller Grubu üyesi Heide Rühle, Sosyalist Grup üyesi Emine Bozkurt, Liberal Grup üyesi Karin Resetarits ve Sol Birlik Grubu üyesi Feleknas Uca himayesinde gerçekleştirilen oturumda, kampanya bol teşekkür ve tebrik aldı.

Haberin Devamı

Bütün bunlar olurken, Hürriyet mayıs ayı başında, kampanyanın aşamalarını, amaçlarını, iletişim planını, sonuçlarını içeren bir dosyayla 2006 IPRA ödülleri için başvuruda bulundu, 41 ülkeden 323 proje arasında yer aldı. Kampanya temmuzda "Özel Birleşmis Milletler Ödülü" kategorisinin altı finalistinden biri oldu. BM'in çalıştığı alanlardan birinde en yaratıcı projeyi yürüten organizasyona verilen özel ödül Hürriyet'e bu kampanya nedeniyle verildi.
Kampanya yoluna devam ediyor...

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!