Hürriyet okurları Türkiye’nin en beğenilen otolarını seçiyor

Güncelleme Tarihi:

Hürriyet okurları Türkiye’nin en beğenilen otolarını seçiyor
Oluşturulma Tarihi: Eylül 21, 2005 00:09

Hürriyet Otoyaşam tarafından ilki geçtiğimiz yıl düzenlenen ve 25 binin üzerinde otomobilseverin 125 bin oy kullandığı, ‘Yılın Otomobili’ yarışması ‘Otobil’in ikincisi başladı.

Hürriyet okurları, ‘Otobil’ yarışması ile bu yıl 12 ayrı segmentte Türkiye’nin en beğenilen otomobillerini seçecek. Bu yıl hafif ticari araç segmentininde eklendiği yarışmanın birincileri 1 Şubat’ta belli olacak.

TANITIMLAR 4 AY SÜRECEK

Bugünden itibaren, 18 Ocak tarihine kadar her hafta farklı segmentlerde yer alan aday otomobillerin tanıtımını yapacağız. Bu tanıtımlar Otoyaşam gazetesi ile birlikte, Doğan Online (DOL) bünyesindeki, www.hurriyetim.com.tr, www.arabam.com ve www.e-kolay.com web sitelerinde de yapılacak. Aday otomobillerle ilgili yapılan bu tanıtımlar sonucunda okuyucularımız beğendikleri otomobillere oy verebilecekler.

Petrol Ofisi, KİP ve Pirelli’nin sponsor olduğu ‘Otobil’ yarışmasında bu yıl yer alacak 12 segment şöyle: ‘Küçük, Giriş, Orta Sedan, Orta Hatchback, Orta Üst, MPV, Üst, Coupe Cabrio, 4X4, Lüks 4x4, Lüks ve Hafif Ticari Araçlar.’ Bu hafta başlayan tanıtımlarda ise ilk olarak küçük, giriş ve orta sedan sınıfında yer alan aday otomobillere yer veriyoruz.

JÜRİ SONUCU BELİRLEMEYECEK

Hafif ticari araç segmentininde yer almasıyla birlikte bu yıl 12 segmentte toplam 36 otomobil finale katılmaya hak kazanacak. Finale kalan otomobiller, otomotiv sektörü tarafından yakından tanınan kişilerden oluşacak bir jüri tarafından test edilecek ve oylanacak. Ancak bu oylamalar halkın oylarını sadece katsayı bazında etkileyecek ve yine nihai belirleyici halk oyları olacak. Yarışmanın başından itibaren oy kullanan otomobilseverler sürpriz hediyeleri kazanma fırsatını bulacaklar.

Şifreni al oyunu kullan

Yarışmaya katılarak en beğendiğiniz otomobilleri seçmek çok kolay. 21 Eylül’den itibaren her hafta Otoyaşam gazetesi ve www.hurriyetim.com.tr’de yılın otomobil adayları segment segment açıklanacak.

Otomobilseverler her kategoride oy kullanabilecekler. Bunun için www.hurriyetim.com.tr, www.e-kolay.net, www.arabam.com internet adreslerinden Otobil logosuna tıkladıktan sonra, ad, soyad, adres ve elektronik posta bilgilerini doldurmak gerekiyor.

Bu işlemlerin ardından, elektronik posta adresinize gelecek şifre ile her segmentte favoriniz olan 3 otomobil için oy kullanabiliyorsunuz.

10 hafta sonra her segmentte 3 otomobil finalist olacak. Daha sonra Otomobil severler 5 hafta boyunca finalist otomobiller için oy kullanabilecekler.

Türkiye’de yılın otomobilini belirlemede aday otomobilleri deneyecek jüri ise toplanacak ve otomobilleri test ederek puanlayacak.

Bu puanlar halk oylarını katsayı olarak etkileyecek, ancak nihai belirleyici olmayacak.

Böylece 12 segmentte yılın en beğenilen 12 otomobili seçilecek.

1 Şubat 2006 tarihinde ise her segmentin birincisi Hürriyet Otoyaşam gazetemizde açıklanacak.

İşte KÜÇÜK sınıfın aday otomobilleri

CHEVROLET SPARK

Chevrolet’in küçük sınıfta yer alan modeli Spark’ın, üç donanım seviyesi ve Euro 4 emisyon standardına uyum sağlayan 0.8 ve 1.0 litre hacminde iki benzinli motor seçeneği bulunuyor. Avrupa pazarında olduğu gibi Türkiye’de de S, SE ve SX olmak üzere 3 farklı donanım seviyesi sunan Spark’ta bulunan 0.8 litrelik motor 3 silindirli ve 52 beygir gücünde. 1.0 litrelik 4 silindirli motor ise 66 beygir güç üretiyor.

CITROEN C2

Citroen C2’nin ön tampondaki büyük hava girişi ve yuvarlak şekilli sis farları, modele sportif bir görünüm katıyor. Küçük dış boyutlarına rağmen yolcularına yeterli sayılabilecek bir iç mekan sunan Citroen C2’de, 4 kişi yolculuk edebiliyor. Citroen C2’de 1.4 litre 75 beygir ve 1.6 litre 110 beygir olarak iki benzinli motor alternatifi olan Citroen C2’nin diğer motor opsiyonu ise 1.4 litrelik HDi motor.

Opel Corsa

Opel Corsa Türkiye’de 5 farklı motor seçeneğiyle satışa sunuluyor: 1.0 litre 60 beygir, 1.2 litre 80 beygir, 1.4 litre 90 beygir, 1.8 litre 125 beygir ve 1.3 litre CDTi 70 beygir. Opel Corsa’nın başarılı viraj alma kabiliyeti ve yol tutuşunda DSA şasi ve kontrollü süspansiyon sisteminin katkısı büyük. Corsa’nın yenilikçi şanzıman teknolojisi Easytronic şanzıman sayesinde hem otomatik hem manuel kullanıma imkan veriyor.

CITROEN C3

C2’nin abisi C3, kısa burnu ve keskin bakışlı farları ile dikkat çekiyor. Yan görünümde çamurlukların kenarlarındaki çıkıntılar otomobile sportiflik katıyor. Citroen C3, Türkiye’de üç benzinli iki dizel olmak üzere 5 farklı motor seçeneğiyle satışa sunuluyor. C3’de yer alan benzinli motorlar şöyle sıralanıyor: 1.4 litre 75 beygir, 1.4 litre 16V 90 beygir ve 1.6 litre 16V 110 beygir. Citroen C3’te 70 beygir ve 98 beygir olmak üzere iki farklı 1.4 litrelik HDi motor seçeneği de bulunuyor.

DAIHATSU CUORE

Daihatsu’nun en küçük modeli olan Cuore, küçük boyutlarıyla çok hafif bir otomobil. Bu hafifliğiyle birlikte küçük motoru sayesinde düşük yakıt tüketimiyle de dikkat çeken bir araç. Daihatsu Cuore’de 1 litre hacminde 60 beygir güç üreten bir motor yer alıyor. Bu motor hafif şasiye sahip olan Cuore’ye yeterli performansı sağlıyor.

DAIHATSU SIRION

Daihatsu’nun küçük sınıftaki temsilcisi Sirion’un 1.0 litre 69 beygir ve 1.3 litre 87 beygir gücünde iki benzinli motor seçeneği bulunuyor. Ayrıca, Sirion’un Sporty isimli donanım seçeneğiyle birlikte sadece kırmızı ve yeşil olmak üzere iki renk alternatifiyle satılıyor. Sirion Sporty’nin kaputunun altında 1.3 litrelik motor bulunuyor. Sirion Sporty 14 inç alüminyum alaşımlı jantlar, devir saati, yan hava perdesi, sportif ön ve arka tamponları, ön sis farları ve arka spoyler gibi özellikleriyle kardeşlerinden ayrılıyor.

FIAT PALIO

İlk kez 1998 yılında piyasaya sunulan ve o tarihten itibaren Türkiye’de 63 bin adetlik bir satış rakamına ulaşan Fiat Palio, 1.2 litre 6V, 1.2 litre 12V ve 1.3 litre 16V Multijet benzinli ve dizel olmak üzere 3 farklı motor seçeneği ve iki farklı donanım seviyesi bulunuyor. Üçüncü kez makyaj operasyonu geçirerek daha yeni bir yüze sahip olan Palio, gençleri hedef alan bir model. Yeni Palio’da Fiat tarafından geliştirilen ‘Speedgear’ şanzıman opsiyonel olarak sunuluyor.

FIAT PANDA

2004 yılında Avrupa’da Yılın Otomobili seçilen Fiat Panda, 1.2 litrelik motor seçeneğiyle Türkiye’ye geliyor. Ayrıca Panda’nın dört tekerlekten çekiş sistemine sahip Panda 4x4 isimli bir versiyonu de bulunuyor. 1.2 litrelik motoru 60 beygir güç üreten Panda, bu motor ile 100 km’de 4.6 litrelik şehir dışı yakıt tüketimi değerine ulaşabiliyor. Tek donanım paketi ile satılan Panda, ‘Dualogic’ isimli otomatik bir şanzıman seçeneğine de sahip.

FORD FIESTA

Fiesta küçük bir Focus görünümüyle bu sınıfta dikkat çeken modeller arasında yer alıyor. Ford’un küçük sınıf otomobillerdeki temsilcisi Fiesta, 1.4 litre 80 beygir, 1.6 litre 100 beygir ve 1.4 litre TDCi 68 beygir olmak üzere 3 farklı motor seçeneğine sahip. İki farklı donanım paketi bulunan araçta, dizel motorlu versiyon sadece Comfort paketiyle satışa sunuluyor. Benzinli modeller ise hem Comfort hem de Ghia paketiyle tercih edilebiliyor.

HONDA JAZZ

Honda’nın yeni nesil modellerinden Jazz, yakaladığı satış rakamlarıyla sınıfında söz sahibi otomobillerden biri haline geldi. Honda Jazz’ın bu başarısında farklı tasarımının yanı sıra 1.4 litrelik hacimli ve 83 beygir güç üreten motor teknolojisi de etkili oldu. VTEC isimli değişken subap zamanlama sistemine sahip bu motor, tüm diğer VTEC motorlarında görülen özel bir sübap çalışma prensibine sahip. 5 ileri manuel şanzımanın yanı sıra CVT isimli bir de otomatik vites seçeneği bulunan Honda Jazz, iki farklı donanım seçeneğine sahip.

HYUNDAI GETZ

Hyundai’nin küçük sınıftaki temsilcisi Türkiye’de başarılı satış rakamlarına ulaştı. Fiyat avantajları ve sunduğu geniş donanım listesiyle sınıfının dikkat çeken modelleri arasında yer alan Getz, iki farklı karosere sahip. Getz’in, 5 kapılı modellerinde 1.3 litre benzinli ve 1.5 litre dizel motor seçeneklerini sunulurken, ‘Cool’ isimli üç kapılı Getz’de ise 1.6 litre hacimli bir motor yer alıyor. 1.3 litrelik motor 85, 1.5 litrelik dizel motor 82 beygir, 1.6 litrelik motor ise 105 beygir güç üretiyor.

KIA PICANTO

Güney Koreli Kia, Türkiye’de de ürün gamını çeşitlendirdi ve Picanto modeliyle küçük segmentte de yerini aldı. Sevimli tasarımıyla dikkat çeken Picanto, bu haliyle gençlere ve özellikle kadın sürücülere hitap ediyor. Küçük boyutları sayesinde, park manevraları daha kolay bir hal alıyor. Kia’nın ‘B’ segmentindeki temsilcisi Picanto’nun, 1.1 litre hacimli ve 65 beygir güç üretene bir motoru bulunuyor. Advance ve Comfort olmak üzere iki donanım seçeneğine sahip olan araçta otomatik vites seçeneği de bulunuyor.

MERCEDES A SERİSİ

Lüks sınıfın değişmez markalarından olan Mercedes, küçük sınıfta A Serisi ile rekabet ediyor. Kadın sürücüleri hedefleyen A Serisi’nin 3 ve 5 kapılı olmak üzere iki farklı kasa tipi bulunuyor. A Serisi’nin Classic, Elegance ve Avantgarde adında üç farklı donanım seçeneği bulunuyor. Markayı sınıfında başarılı bir şekilde temsil eden A Serisi, 1.5 litrelik hacme ve 95 beygir güce sahip olan tek motor seçeneği ile Türkiye’ye ithal ediliyor.

MINI COOPER

Geçmişiyle efsane haline gelen otomobiller arasında yer alan Mini Cooper, BMW grubuna dahil olduktan sonra büyük bir değişim geçirdi. 2001 yılında üretilmeye başlanan yeni Mini’nin üç motor seçeneği bulunuyor. Mini One adı verilen seçenekte kullanılan 1.6 litrelik 16V motor 90 beygir güç üretiyor. Mini Cooper’da ise aynı motor 110 beygir güce sahip. Mini Cooper S’de ise aynı motorun supercharger besleme sistemi ile güçlendirilmiş versiyonu bulunuyor. Bu sayede güç 171 beygire çıkarılmış oluyor.

PEUGEOT 206

Peugeot’un küçük sınıftaki temsilcisi olan 206 modeli başarısını kanıtlamış bir otomobil. Peugeot 206’da dördü benzinli ve biri dizel olmak üzere 5 farklı motor seçeneği sunuluyor. Benzinli olarak 1.4 litre, 1.4 litre 16V, 1.6 litre 16V ve 2.0 litre 16V hacimli motorlar yer alıyor. Peugeot 206 versiyonlarında dizel olarak ise 1.4 litre HDi motor görev yapıyor. 206, geniş ön cam yüzeyi, yumuşak ve hassas hidrolik direksiyonuyla ön plana çıkıyor.

SUZUKI SWIFT

Uzun bir aradan sonra tamamen yenilenen Suzuki Swift, 2004 Paris Otomobil Fuarı’nda tanıtıldı. Uzun yıllar boyunca köşeli tasarıma sahip bir şekilde üretilen Swift, 1.3 litrelik motoruyla 100 beygir güç üretiyordu. Bu başarılı motoruyla kendisine büyük bir hayran kitlesi oluşturan Swift, köşeli tasarımını yeni modelde yuvarlak yüzeylere bırakmış. Mini modellerine benzeyen tavan ve far tasarımıyla dikkat çeken otomobilin iç tasarımı da oldukça modern bir şekilde yeniden yaratılmış. Otomobilin 1.3 ve 1.5 litre hacimli benzinli motorlarının yanında 1.3 litre hacminde bir de dizel motoru bulunuyor.

MITSUBISHI COLT

İngilizce’de ‘tay’ anlamına gelen Colt, Türkiye’de 1.1 litre 75 beygir, 1.3 litre 95 beygir ve 1.5 litre 109 beygir benzinli, 1.5 95 beygir dizel olmak üzere dört farklı motor seçeneğiyle satılıyor. Colt’ta 5 ileri spor, kısa vites aralıklı düz vites seçeneği tüm versiyonlarda standart olarak yer alırken, şehir içinde otomatik, şehir dışında ise düz vites isteyenler için tasarlanan Allshift (6 ileri otomatikleştirilmiş düz şanzıman) seçeneği de bulunuyor. Düz vites modunda sürücü yarış otomobillerindeki gibi vites kolunu ileri geri hareket ettirerek vites değiştirebiliyor.

SEAT IBIZA

Volkswagen grubu çatısı altındaki İspanyol üretici Seat’ın küçük sınıftaki modeli Ibiza, markanın en önemli modellerinden biri olarak dikkat çekiyor. Alfa Romeo’dan Seat’a geçen Da Silva tarafından şekillendirilen Ibıza, 5 farklı motor seçeneği ile satın alınabiliyor. Motorlar 1.4 litre 75-100 beygir benzinli, 1.4 litre 75 beygir dizel, 1.9 litre dizel 100-130 beygirlik seçeneklerden oluşuyor.

TOYOTA YARIS

Toyota’nın Avrupa pazarında en fazla satan modeli olan Yaris, 1.0 litre (65 beygir) ve 1.3 litre (87 beygir) olmak üzere iki motor seçeneği Terra, Sol ve Sol Special olmak üzere üç farklı donanım seçeneğiyle satılıyor. Yaris’in 1.0 litre VVT-i motorlu versiyonda, MMT (Multi Mode Transmission) şanzıman opsiyonu da bulunuyor. Bu akıllı şanzıman sürücüye, otomatik vitesin konforuyla, manuel vitesin esneklik ve performansını aynı anda sunuyor. Yaris 1.0 Terra MMT’nin 100 km’deki ortalama yakıt tüketimi 5.4 litre. Yaris’in 1.3 litre hacmindeki yeni VVT-i motoru ise 87 beygir güç üretiyor. Önceki 1.3 litre motordan daha güçlü ve ekonomik olan yeni 1.3 litrelik motorla birlikte, manuel vitesin yanı sıra otomatik vites seçeneği de sunuluyor.

NISSAN MICRA

Micra, sevimliliğiyle özellikle kadın sürücülerin kalbini fethetmeye aday kompakt modellerden biri... Nissan Micra, Türkiye’de 1.2, 1.4 ve 1.6 litrelik motor seçenekleriyle satışa sunuluyor. Otomobilde otomatik vites opsiyonu 1.2 ve 1.4 litrelik motorlu versiyonlarda bulunuyor. Micra, sahip olduğu yol bilgisayarıyla doğum günlerini ve yıl dönümlerini hatırlatma özelliğine sahip. Ayrıca, ‘B’ segmentinde akıllı anahtar teknolojisinin kullanıldığı ilk otomobil olma özelliğine de sahip. Bu sistem, anahtara gerek kalmadan, sürücünün otomobilin kapılarını açmasını ve motoru çalıştırmasını sağlıyor.

SMART FORTWO

1994 yılının Nisan ayında Daimler-Chrysler tarafından kurulan Smart firması, yarattığı ilginç otomobillerle dikkat çeken bir marka. Bu modellerin içinde hiç kuşkusuz en sıra dışı olanı minimalist tasarımıyla dikkat çeken ForTwo modeli. İki kişilik tasarlanan ve tamamen şehir içi düşünülerek dizayn edilen küçük otomobil 698 cc hacmindeki 3 silindirli ve 61 beygir gücündeki bir motora sahip. 2.5 metrelik boyu ve 730 kilogramlık ağırlığı ile çok pratik bir otomobil olan ForTwo’nun bir de cabrio versiyonu bulunuyor.

VW POLO

Volkswagen’in küçük sınıftaki başarılı temsilcisi Polo, yenilenen yüzü ve değişen donanım seçenekleriyle geçtiğimiz aylarda Türkiye’de satışa sunuldu. 30’uncu yılına dinamik bir görünümle giren Polo’da ön bölümdeki ‘V’ şeklindeki radyatör ızgarası, araca sportif bir görünüm kazandırıyor. Polo, 1.4 litre 75 beygir benzinli ve 1.4 litre 80 beygir dizel motor seçenekleriyle Türkiye’de satılıyor. Dört silindirli 16V benzinli motor seçeneği 5 ileri manuel veya 4 ileri otomatik şanzımanla satın alınabiliyor. 1.4 TDI motor ise sadece manuel şanzımanla birlikte sunuluyor. Polo’da Trendline ve Comfortline olmak üzere iki farklı donanım seçeneği bulunuyor.

İşte GİRİŞ sınıfın aday otomobilleri

DACIA LOGAN

Renault’un sahibi olduğu Romanyalı üretici Logan, Avrupa’nın en ucuz aile otomobilini üretmek için harekete geçti ve Logan’ı yarattı. Her ne kadar Türkiye’deki vergiler nedeniyle fiyat avantajını kaybetse de hala rakiplerinden uygun olan fiyatlarıyla bu iddiasını sürdürüyor. Clio Symbol ile ortak platform ve parçaları kullanan Logan, uygun fiyatı ve sahip olduğu Renault motoru ile giriş sınıfının avantajlı otomobilleri arasında yer alıyor. Logan, 1.4 litre 75 beygir ve 1.6 litre 90 beygirlik motor seçenekleri ile satılıyor.

SKODA FABIA SEDAN

Çek otomobil üreticisi Skoda’nın küçük sınıf otomobili Fabia, Volkswagen Polo Classic ve Seat Cordoba ile aynı platformu, alt yapıyı ve teknolojiyi paylaşıyor. Tüm diğer Skoda modelleri gibi Volkswagen tekniğini uygun fiyatla birleştiren Skoda Fabia Sedan, daha fazla bagaj hacmi isteyenler için yaratıldı. Fabia Sedan’da 1.2 litre 65 beygir, 1.4 litre 75 beygir, 1.4 litre 101 beygir benzinli, 1.4 litre 75 beygir dizel, 1.4 litre 130 beygir dizel olmak üzere toplam 5 farklı motor seçeneği bulunuyor.

HYUNDAI ACCENT

Hyundai Accent, bu segmentteki üç yerli üretim araçtan biri. Diğer tüm Hyundai modelleri gibi, son jenerasyonu ile genel kalitesinde büyük bir artış sağlanan Hyundai Accent, bu haliyle çok daha mantıklı bir seçenek haline geldi. Uygun fiyatı ile Türkiye’de orta ölçekli ailelerin büyük talep gösterdiği Hyundai Accent, eski nesil Accent’lere oranla gerek konfor, gerek güvenlik, gerekse performans açısından çok daha ileri seviyede. Accent’te 1.3, 1.6 litre benzinli ve 1.5 litre dizel olmak üzere toplam 3 farklı motor seçeneği bulunuyor.

SEAT CORDOBA

Seat Cordoba, hatchback kardeşi Seat Ibiza ile aynı yüze sahip. Çekici ve modern dizaynıyla, sınıfının referans otomobillerinden biri olan Seat Cordoba, Volkswagen teknolojisi ve sağlamlığıyla, bu segmentteki en başarılı otomobillerden biri. Arka kısmıyla kardeşi Seat Ibiza’dan ayrılan Cordoba’da çeşitli donanım paketleri mevcut. Bu aksesuarlar ile Seat Cordoba, sınıfının en lüks ve güvenli otomobillerinden biri halini alıyor. Seat Cordoba, 1.4 litre 75 beygir, 1.4 litre 100 beygir benzinli, 1.4 litre 75 beygir ve 1.9 litre 130 beygir dizel olmak üzere toplam farklı 4 motor seçeneği sunuyor.

FIAT ALBEA

Fiat Palio’nun sedan versiyonu olan Fiat Albea, önceki model olan Siena’nın yerini aldı. Kapsamlı bir makyajın ardından, çok daha şık bir görünüşe ve iç mekana sahip olan Fiat Albea’nın, ayrıca iç mekan malzemelerinin kalitesi de artırıldı. Benzinli motor seçeneklerinin yanı sıra Multijet turbo dizel motora da kavuşan Fiat Albea’da ‘Speedgear’ isimli manuel kullanıma da izin veren otomatik bir şanzıman seçeneği de bulunuyor. Tofaş Bursa tesislerinde üretilen Albea, geniş bagaj hacmi ile Türk tüketicilerin isteklerine cevap verebilen bir otomobil.

RENAULT CLIO SYMBOL

Bu segmentteki diğer yerli otomobil, Renault Clio Symbol. Bursa’da üretilen Renault Clio Symbol, Türkiye’nin en çok satan otomobiller arasında yer alıyor. Renault Clio Symbol’ün benzinli ve dizel motor seçenekleri mevcut. Değişik seviyede güvenlik ve konfor donanım paketleriyle satın alınabilen Renault Clio Symbol, sağlamlığıyla da ticari araç (taksi) sahiplerinin bir başka gözde otomobili. Clio Symbol’de 1.4, 1.4 16V, 1.6 litre benzinli ve 1.5 dCi 65-80 beygir dizel olmak üzere toplam 5 farklı motor seçeneği bulunuyor.

İşte ORTA SEDAN sınıfın aday otomobilleri

FORD FOCUS

Türk tasarımcı Murat Güler tarafından tasarlanan Ford Focus, önceki nesilde büyük başarılar yakalamış bir model. Focus, Türkiye’de 1.6 litre 100 beygir, 1.6 litre 115 beygir benzinli ve 1.6 litre TDCi 110 beygir dizel olmak üzere 3 farklı motor seçeneği ile tüketicilerin beğenisine sunuluyor. EuroNCAP tarafından yapılan çarpışma testlerini de 5 yıldız alarak başarıyla geçen Focus, güvenli bir otomobil olduğunu kanıtladı. Ayrıca araçta, opsiyonel olarak bulunan sesli kontrol sistemi sayesinde klima ve müzik sistemi gibi donanımlar sürücünün sesi ile yönetilebiliyor.

HONDA CIVIC

Sınıfının en düşük yakıt tüketimi ve en iyi hızlanma değerlerine sahip olan Honda Civic motor teknolojisi ile dikkat çeken bir otomobil. Motor geliştirme konusunda edindiği tecrübeyi araçlarına en iyi şekilde yansıtan Honda, Civic modelinde de bu özelliğini ortaya koymuş. Sadece 1.6 litre 110 beygirlik motor seçeneği ile Türkiye’ye gelen Honda Civic iki LS ve ES olmak üzere iki farklı donanım ile satışa sunuluyor. Türkiye’de de üretilen Civic’in, otomatik vites seçeneği de bulunuyor. Civic, konforu ve başarılı donanımının yanı sıra uygun fiyatıyla da dikkat çekiyor.

HYUNDAI ELANTRA

Hyundai’nin Kia Cerato ile ortak geliştirdiği bir platform üzerinde yükselttiği aracı Elantra, bugüne kadar dünyada çok başarılı satış rakamlarına ulaşmış bir otomobil. Türkiye’de sadece 1.6 litrelik 105 beygir güce sahip benzinli motor ile satılan Elantra’nın tek donanım seçeneği bulunuyor. Otomatik vites seçeneğine de sahip olan araç geniş iç mekanı ile 5 yolcuya yeterli konforu sunuyor. Her ne kadar rakiplerine göre yaşlanmış bir otomobil olsa da sahip olduğu özellikleriyle sınıfında mücadele etmeye devam ediyor.

KIA CERATO

Kia’nın ‘C’ segmentindeki başarılı temsilcisi Cerato, geniş donanım listesi ve uygun fiyatıyla dikkat çeken bir otomobil. 1.6 litre 105 beygir benzinli ve 1.5 litre 102 beygir dizel motor seçenekleri ile Türkiye’ye getirilen Cerato geniş bir iç mekana sahip. 3 farklı donanım seçeneği bulunan Cerato’da, otomatik vites seçeneği sadece 1.6 litrelik versiyonda opsiyonel olarak tercih edilebiliyor. Kia’nın uygun fiyatlı fakat zengin donanımlı ve kaliteli otomobillerinden biri olan Cerato, segmentinin dikkat çeken modelleri arasında yer alıyor.

MAZDA 3

Yıllardan beri üretilen ve son birkaç jenerasyonu Türkiye’ye ithal edilen 323 serisinin yerini alan Mazda 3 Serisi’nin Türkiye için ayrı bir önemi var. Hem hatchback hem de sedan versiyonları, Türk tasarımcı Hasip Girgin tarafından tasarlanan Mazda 3, sedan versiyonuyla, ailelere sesleniyor. Mazda 3 Serisi, Türkiye’ye sadece 1.6 litre 105 beygir gücünde benzinli motor seçeneğiyle ithal ediliyor. 5 ileri vitesli manuel ve 4 ileri vitesli otomatik şanzıman seçenekleri bulunan Mazda 3 Sedan, pratik kullanımı, yol konforu ve sportif tasarımıyla sınıfının dikkat çeken bir otomobilleri arasında yer alıyor.

MITSUBISHI LANCER

Gerek dış boyutları, gerekse iç mekan genişliği olarak sınıfının en büyük otomobillerinden biri olan Mitsubishi Lancer, buna rağmen sunulduğu uygun fiyatıyla dikkat çekiyor. 1.3 litre 82 beygir ve 1.6 litre 98 beygirlik motor seçeneği ile satılan Lancer, tek donanım seçeneğine sahip. 4 ileri otomatik şanzıman seçeneğini, sadece 1.6 litre hacimli motor seçeneğinde sunan Lancer, geniş iç mekan ve bagaj hacmine sahip. Aynı zamanda Lancer’in, Evo8 isimli 2.0 litre hacimli ve 265 beygirlik yüksek performanslı bir modeli de bulunuyor.

NISSAN ALMERA

Nissan’ın ‘C’ segmentindeki sedan temsilcisi Almera, yenilenen görüntüsüyle daha çekici bir otomobil haline geldi. Yenilen projektör tipi ön farları ve büyük arka stop lambaları ile daha dikkat çekici bir hale gelen Almera’nın iç mekanında da bazı yenilikler bulunuyor. Geniş bilgi ekranı sayesinde araç hakkındaki, klima, müzik ve yol bilgisayarı bilgileri rahat bir şekilde takip edilebiliyor. Tekna ve Visia olmak üzere iki farklı donanım seçeneği bulunan Almera, 1.5 litre hacminde ve 98 beygir gücündeki tek benzinli motor seçeneği ile satılıyor.

SUBARU IMPREZA

Subaru, son yıllarda kat ettiği aşamayla Japon otomobil üreticileri arasında kendini farklılaştırdı. Subaru, ralli parkurlarında yakaladığı başarı ve tecrübeyi yollara Impreza modeli ile aktarıyor. Segmentte Impreza ile mücadele eden Subaru, büyük boyutları sayesinde geniş bir iç mekan, sürekli 4 tekerlekten çekiş sistemi sayesinde de, her koşulda üstün bir yol tutuş sağlıyor. Rallilerin başarılı otomobili olarak tanınan Subaru Impreza’nın 1.6 litre 95 beygir, 2.0 litre 225 beygir WRX ve 2.0 litre turbo 265 beygir STi olmak üzere 3 farklı motor seçeneği bulunuyor.

RENAULT MEGANE

Sadece Türkiye’de üretilip dünyaya ihraç edilen Megane Sedan, büyük bagajıyla ailelere hitap eden bir otomobil. Renault Megane Sedan’ın bir başka özelliği ise tasarımı. Megane Sedan, hatchback’ten türetilen bir sedan değil. Doğuştan bir sedan olarak tasarlanmış. Üretimine başlanmasından kısa bir zaman sonra tam 4 motor seçeneğine kavuşan Megane Sedan, bu anlamda her kullanım tipine ve bütçeye uygun alternatifler sunuyor. Benzinli motor seçenekleri arasında 1.4 litre 98 beygir, 1.6 litre 115 beygir ve 2.0 litre 136 beygir gücündeki güç üniteleri bulunan Megane Sedan’ı, 80 beygir gücündeki 1.5 litre hacimli turbo-dizel motorlu versiyonla da tercih etmek mümkün.

TOYOTA COROLLA

Türkiye’de üretilen Toyota Corolla Sedan, 1.4 ve 1.6 litrelik iki adet benzinli motor seçeneğine sahip. Corolla Sedan, önceki nesillere göre büyüyen boyutları sayesinde, ailelere daha çok hitap eder hale geldi. Daha geniş iç mekan ve bagaj hacmi sunan Corolla Sedan, hacimlerine oranla performanslı ve ekonomik motorları, tatminkar güvenlik ve konfor donanımı ve fiyat avantajıyla, kompakt sedan segmentinin en çok satan otomobillerinden biri olmayı başardı. Piyasaya çıktıktan bir süre sonra güncelliğini kaybetmemek için makyaj operasyonu geçiren araç ufak değişikliklerle albenisini daha da artırdı.

VW JETTA

Volkswagen’in 25 yılda 6.6 milyon adet satan modeli ‘Jetta’ tamamen yenilendi. Jetta yakından tanıdığımız Bora’nın yenilenmiş hali. Zaten Jetta da VW’nin yeni bir modeli değil. Çünkü, ilk kez 1980 yılında piyasaya çıkan Jetta, daha sonra farklı isimlerle piyasada yer almıştı. Jetta, Türkiye’de 1.6 102 beygir, 1.6 FSI 115 beygir, 2.0 FSI 150 beygir ve 2.0 TDI 140 beygir motor seçenekleri ve Primeline, Midline, Comfortline donanım seçenekleri ile satışa sunuluyor. Parçalarının yüzde 70’i Golf ve Passat’la uyumlu olan Jetta, arkadan yeni Passat, önden Golf’e benzeyen bir tasarımla şekillendirilmiş. Jetta, ‘V’ şeklinde ‘A’ sütununa kadar uzayan yeni bir ön yüze sahip.

Volvo s40

2004 yılının ilk yarısında 2.4 litre 170 beygir ve serinin en güçlü versiyonu olan 2.5 litre 220 beygir güç ve 320 Nm tork kapasiteli T5 versiyonlarıyla Türkiye’de satışa sunulan Volvo S40 modelinin, motor seçenekleri arasına 1.6 litre 100 beygir, 1.8 litre 120 beygir benzinli ve 1.6 litre 110 beygir dizel versiyonu da katıldı. Eski jenerasyon S40’a göre daha sportif bir dış tasarıma sahip olan yeni S40, daha geniş ve uzun dizayn edilmiş. Diğer sürücüler ve yayalar için özel tasarımı sayesinde kaza riskini azaltıyor. S40 modelinin farklı tasarım anlayışı iç mekanda da kendini gösteriyor.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!