Honda, yeni Civic’le Avrupa’da devrim yaratmaya hazırlanıyor

Güncelleme Tarihi:

Honda, yeni Civic’le Avrupa’da devrim yaratmaya hazırlanıyor
Oluşturulma Tarihi: Kasım 23, 2005 00:00

Bu yıl ilk olarak Cenevre Otomobil Fuarı’nda konsept formuyla gün ışığına çıkan 8’inci nesil Honda Civic, Frankfurt Otomobil Fuarı’nda konsept halinden neredeyse hiçbir değişiklik geçirmeden tanıtılınca büyük ilgi gördü. İlginç tasarımı ile konsept bir otomobil gibi duran yeni Civic, sınıfının en sıra dışı otomobillerinden birisi olarak segmentine hareket getirecek bir model gibi duruyor.

Honda’nın İngiltere’de bulunan Swingdon fabrikasında yıllık 120 bin adetlik kapasite ile üretilmeye başlanan sekizinci nesil Honda Civic’i Fransa’nın Nice şehrinde test etme şansı bulduk. Ocak ayından itibaren Avrupa’yla aynı anda Türkiye’de de satılmaya başlanacak model. 2006 yılında Türkiye’de bin 500 adetlik satış yapmayı hedefleyen Honda, yeni modeli ile iddialı bir şekilde piyasaya girmeyi planlıyor.

RAKİPLER PEŞİMİZDEN GELECEK

Dikkat çekici olmasını sağlayan şey kuşkusuz sıra dışı tasarımı. Bu sıra dışı otomobilin tasarımına imza atan Yoshiyuki Matsumoto, Civic için şunları söylüyor: ‘Yeni Civic ile ilgili hayallerimi şekillendirmek uzunca zamanımı aldı. Bu yeni otomobilin tasarımında ön planda tutmamız gereken kavramın ‘devrim’ olduğuna karar verdik. Sonra da Avrupa piyasası için müşterilerimizi heyecanlandıracak ve rakiplerimizi peşimizden gelmeye mecbur bırakacak yeni bir otomobil yaratmak üzere masanın başına geçtik. Daha da önemlisi bu otomobille Honda’nın Avrupa’daki faaliyetleri açısından da bir devrim başlatmasını arzuluyorduk. Yeni Civic’in tasarımına başladığımızda, aklımızdaki esas düşünce buydu.’

İKİ AYRI GÖSTERGE VAR

Yeni Civic’in kama biçimli tasarımı araca dinamik bir hava veriyor. Burun yapısı çok uzun olmayan Civic, öncüsünden daha küçük ve alçak olarak tasarlanmasına rağmen daha geniş bir iç mekan sunuyor. Boyutları küçüldüğünden araç daha dinamik bir görüntüye sahip olurken yol tutuşu da artmış. Aracın iç mekanına geçildiğinde ise en çok dikkat çeken şey ‘Dual Link’ ismindeki yeni gösterge düzeni. Üst kısımda dijital devir ve bilgi göstergeleri bulunurken, alt kısımda da devir göstergesi bulunuyor. Devir göstergesinin üç boyutlu orta kısmı, araca farklı bir hava katıyor. Yüksekte ve göz hizasında tasarlanan hız göstergesi ise sürücünün dikkatini dağıtmadan göstergeye bakmasını sağlıyor.

Yeni Civic, geniş arka diz mesafesi ile adeta D segmentindeki otomobillerle yarışıyor. 485 litrelik bagaj hacmine sahip araç sınıfının şu anki lideri konumunda. Arka koltuk tamamen yatırılarak düz bir zemin elde etmek mümkün.

Ocak ayında Türkiye’ye sadece 1.4 litrelik motor seçeneği ile getirilecek olan Honda Civic, Nisan ayında ise 1.8 litrelik motor seçeneğine de kavuşacak. 1.4 litrelik motor 83 beygir güç üretiyor. 1.8 litrelik motor ise 1.5 litrelik bir motorun tüketimi ile 2.0 litrelik bir motorun performansını bir arada sunması ile dikkat çekiyor. 1.8 litrelik motorun maksimum gücü 140 beygir. Tüm motor seçeneklerinde 6 ileri manuel vites standart olarak sunuluyor. Benzinli modellerde ayrıca i-SHIFT isimli, 6 ileri hem otomatik hem de manuel olarak kullanılabilen şanzıman sistemi opsiyonel olarak alınabilecek. 83 beygir gücündeki 1.4 litrelik motor, 0’dan 100 kilometreye 14.6 saniyede ulaşıyor. Otomatik vitese sahip versiyonunda ise bu hızlanma 16 saniyede gerçekleşiyor. Aracın maksimum hızı ise 170 kilometre. Aracın yakıt tüketimi şehir içinde 7.6 litre (otm. 7.3), şehir dışında 4.9 litre (otm. 4.8) ve ortalama 5.9 (otm. 5.7) litre.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!