Oluşturulma Tarihi: Şubat 18, 2007 00:00
Honda’nın yarışçı ruhunu en iyi yansıtan modellerden biri olan Civic Type R, nisan ayında Türkiye’de satışa sunulacak. Yüksek devirli motoru ve yarış otomobillerini aratmayan iç mekanı ile dikkat çeken Type R’nin yanı sıra Civic’in tek kapılı modeli olan Type S de aynı tarihlerde Türkiye’de olacak.
5 kapılı kardeşinden farklı olarak, şişkin çamurlukları ve alçaltılmış sportif süspansiyon sistemi ile dikkat çeken Type R, 18 inçlik jantlarla yola tutunuyor. Arka çamurlukların genişletilmesi ile daha geniş bir iz açıklığına kavuşan araç, daha iyi yol dinamikleri sunuyor. İç mekana geçildiğinde ise aracın gerçekten adı gibi yarış tipi bir otomobil olduğunu gözler önüne seriyor. 5 kapılı versiyondan hatırladığımız fütüristik iç mekan Type R’de de kendisine yer bulmuş. Fakat küçük farklılıklarla kardeşinden ayrılıyor. Tamamen kırmızı ve siyah rengin hakim olduğu iç mekanda sportif bir hava esiyor. Üç kollu deri direksiyon simidinin ardındaki kırmızı aydınlatmalı sportif gösterge, 9000’de sonlanan devir göstergesiyle bile sürücüsünün kanını kaynatmayı başarıyor. VTEC sisteminin devreye girdiğini gösteren ışık da gösterge panelindeki yerini bulmuş. Aracın orta konsolunda ise küçücük vites kolu dikkat çekiyor. Birçok rakibi turbo gibi aşırı besleme sistemlerini kullanırken, Honda i-VTEC sistemi sayesinde 2.0 litrelik atmosferik motordan 201 beygir güç üretmeyi başarmış. Öncüsündeki motoru daha da geliştiren Honda mühendisleri supap açık kalma süresini uzatan VTEC sisteminin 5400 ve 8000 devirlerine yayarak performanslı kullanım süresini uzatmışlar. Bu motor özellikleri ile 0-100 km/s hızlanmasını 6.6 saniyede gerçekleştiren araç, maksimum 235 km/s hıza ulaşabiliyor.