Güncelleme Tarihi:
Hizmet içi eğitim; özel ve tüzel kişilere ait iş yerlerinde, belirli bir maaş veya ücret karşılığında işe alınmış ve çalışmakta olan bireylere görevleri ile ilgili gerekli bilgi, beceri ve tutumları kazanmalarını sağlamak üzere yapılan eğitimdir.
Hizmet içi eğitim; istihdam edilmiş iş gücünün mesleğe uyum, meslekte ilerleme ve gelişme ihtiyaçlarını karşılayan her türlü eğitim-öğretim faaliyetidir.
Hizmet içi eğitim; üretim ve hizmette etkililiğin, verimin, kalitenin yükseltilmesi, ürünün üretimi ve tüketimi sürecinde meydana gelebilecek hataların ve kazaların azaltılması, maliyetlerin düşürülmesi, satış ve hizmet sunumunda nitel ve nicel yönden gelişmenin sağlanması, kârların yükseltilmesi, vergi gelirlerinin ve tasarruflarının artırılması amacıyla iş gücüne verilen temel meslek ve beceri eğitimi yanında iş görene çalışma hayatı süresince de bilgi, beceri ve davranış ve verim düzeyini yükseltici plânlı eğitim etkinlikleridir.
Teknolojinin hızla geliştiği sosyal ve ekonomik alanlarda yeniliklerin ve dolayısıyla bilginin arttığı, kurumlarda personel yönetimi kavramının yerini insan kaynakları yönetimine bırakmaya başladığı, toplam kalite yönetimi uygulamalarının hız kazandığı bu dönemde, personelde aranan yeterliliklerde değişmektedir. Böyle bir ortamda kurumlarda çalışan personele gerekli yeterlilikleri kazandırmak için yapılan hizmet içi eğitimin önemi her geçen gün biraz daha artmaktadır.
Hizmet içi eğitim faaliyetlerini dört başlık altında toplayabiliriz;
1.İşe yeni başlayacak olanlara yönelik eğitim;
Hizmet öncesi eğitim
İşi tanıtma ve uyum eğitimi
İş başında yetiştirme
2. Meslek kazandırma eğitimi;
Meslek becerileri kazandırma
Temel meslek eğitimi
3. Meslekli olarak çalışmakta olanlara yönelik eğitim;
Teknolojiye uyum eğitimi
Meslekte ilerleme ve geliştirme eğitimi
İleri meslek eğitimi
4. Yöneticilerin eğitimine yönelik faaliyetler;
Yönetim bilim ve teknolojisi eğitimi
Ar-ge, sorun çözme vb. konularda eğitim
Teknolojiyi izleme, değerlendirme ve uyarlama eğitimi
Toplam Kalite Yönetimi
Değişim Yönetimi
Kriz Yönetimi
Örgüt Geliştirme
Amaçlara Göre Yönetim
Sinerji Yönetimi
Zaman Yönetimi
Stres Yönetimi
Çatışma Yönetimi
Proje Yönetimi