Oluşturulma Tarihi: Mayıs 07, 2003 00:00
'Hızlı tren'' olarak bilinen Ankara-Ä°stanbul mevcut demiryolu hattının rehabilitasyon projesinde yeni bir aÅŸamaya gelindi. Ä°ki etap halinde yapımı planlanan hattın Ankara-EskiÅŸehir (Esenkent-Ä°nönü) kesiminin yapımına yönelik fiili çalışmalar, bu ay içinde baÅŸlatılacak.TCDD Genel Müdürlüğünün belirlediÄŸi programa göre hattın temelinin, bu ay içinde muhtemelen 19 Mayıs'ta yapılacak törenle, BaÅŸbakan Recep Tayyip ErdoÄŸan tarafından atılması bekleniyor. Ankara-Ä°stanbul arasındaki seyahat süresini azaltmak, hızlı, konforlu, güvenli bir ulaşım imkanını yaratmak ve ulaşımda demiryolu payını artırmak için planlanan mevcut demiryolunun rehabilitasyonu, iki aÅŸamada gerçekleÅŸtirilecek. Ä°LK GÃœZERGAH TCDD Genel Müdürlüğü yetkililerinden edinilen bilgiye göre, ilk aÅŸama 206 kilometre uzunluÄŸundaki Ankara-EskiÅŸehir (Esenkent-Ä°nönü) kesimi gerçekleÅŸtirilecek projeyle, ülkenin demiryolu yolcu taşımacılığı bakımından ikinci önemli arteri olan Ankara-Ä°zmir arasında da seyahat süresi de yaklaşık 2 saat kısaltmış olacak. Ä°lk güzergahın proje maliyeti 437 milyon euro olarak hesaplanırken, 34 ayda tamamlanması bekleniyor. Ä°spanya'dan saÄŸlanan kredi ise Hazine MüsteÅŸarlığı'nın onayının alınmasının ardından kullanıma alınacak.         İKÄ°NCÄ° AÅžAMA Projenin ikinci aÅŸamasını oluÅŸturan EskiÅŸehir-Arifiye-Köseköy hattı ise toplam 184 kilometre uzunluÄŸunda olacak ve 701 milyon Euro'luk krediyle gerçekleÅŸtirilecek. Bu kesim ise 36 aylık bir sürede tamamlanacak. Bu hattın tamamlanması ile birlikte, mevcut hatta 200 kilometre sürat yapan hızlı trenler çalışacak ve demiryolu ulaşımı 3 saat 10 dakikaya inmiÅŸ olacak.     YOLCU VE YÃœK TAÅžIMACILIÄžINA KATKI Ankara-Ä°stanbul arasındaki mevcut hattın rehabilitasyonuyla, yolcu ve yük taşıma kapasiteleri de büyük ölçüde arttırılacak. Halen günde ortalama 4 bin yolcu taşınıma kapasitesine sahip olan hattın yenilenmesiyle birlikte, bu kapasite 25 bin adet yolcu kapasitesine çıkarılacak.    Bu doÄŸrultuda yolcu taşımacılığında yaklaşık yüzde 9 olan demiryolu payı, yeni projeyle birlikte yüzde 16 düzeyine çıkarılmış olacak. Halen mevcut hatla yüzde 2 olan yük taşımacılık payı ise yüzde 5'e yükselecek.    Projenin tümüyle tamamlanması sonucunda TCDD Genel Müdürlüğü'nün, gerek yük taşımacılığı ve gerekse yolcu taşımadaki yıllık kapasite artışlarıyla birlikte 100 milyon dolarlık bir gelir elde etmesi bekleniyor.Â
button