Hızlı tren ilk deneme seferini yaptı

Güncelleme Tarihi:

Hızlı tren ilk deneme seferini yaptı
Oluşturulma Tarihi: Mart 10, 2009 12:26

Yüksek Hızlı Tren, resmi açılış öncesinde basın mensuplarıyla ilk deneme seferini yaptı.

Haberin Devamı

HIZLI TREN TANITILDI. İŞTE FOTOĞRAFLARI

İŞTE YÜKSEK HIZLI TREN

HIZLI TREN BASINA TANITILDI / VİDEO

TCDD Genel Müdürü Süleyman Karaman, Hızlı Tren tanıtım toplantısı düzenledi. Toplantıda Yüksek Hızlı Tren Hattı hakkında bilgi veren Karaman, Ankara-Eskişehir arasındaki 245 km’lik yolun 197 km’sinin yeni yol olduğunu belirterek, trenin hızının saatte ortalama 170 km olacağını söyledi. Ankara-Eskişehir arasının 1 saat 30 dakika süreceğini anlatan Karaman, hem zemin geçitleri nedeniyle hız kısıtlaması yapmak zorunda kaldıklarını kaydetti. Yeni ve yeniden yapılmış hızlı tren hattının konvensiyonel hatla ilgisi olmadığını vurgulayan Karaman, yeni hatta çok rahat saatte 250 km hız yapılabileceğini ifade etti. Karaman, garları yenilediklerini, VIP ve CİP salonları yaptıklarını belirterek, Ankara’da da yeni bir gar yapmayı hedeflediklerini ancak mahkemenin trafik yoğunluğu nedeniyle projeyi durdurduğunu dile getirdi. Bu konu ile ilgili Çankaya Belediyesi ile konuştuklarını ve biraz anlaştıklarını söyleyen Karaman, bundan sonra sorun olacağını düşünmediğini kaydetti.

HIZLI TRENİN ÖZELLİKLERİ

Haberin Devamı

Ankara-İstanbul, Ankara-Konya ile Ankara-Sivas hızlı tren hatlarını 5 yıl içinde tamamlamayı hedeflediklerini ifade eden Karaman, hızlı trenlerin çalışmaya başlamasından sonra Ankara’ya 50 bin yolcu geleceğini, bunun içinde yeni gar ihtiyacının kaçınılmaz olduğunu söyledi. Karaman, garların yap-işlet-devret modeli ile yapılacağını ifade etti. Karaman, “Dünyanın en ucuz en az sürede yapılan yolu. Bu konuda iddialıyız. Yeni tren seti 6 vagondan oluşuyor, 8 motorlu. 8 motordan birinin arıza yapması durumunda tren yolda kalmıyor, hızı yavaşlıyor. Tren üzerinde göstergeler var, trenin nasıl davrandığını, hangi hızla gittiğini ve yaptığı arızaları kaydeden bir nevi kara kutusu var. Makinistin rahatsızlanması durumunda kola 30 saniye değmezse tren otomatik olarak duruyor. Trenin içi 20 kamera ile kontrol ediliyor ayrıca tünellerden geçiş esnasında oluşan basınç içinde trende basınç sistemi bulunuyor” diye konuştu.

Makinistin hatalarını önlemek için kabine cihazlar yerleştirildiğini kaydeden Karaman, hızlı tren hattının da 50 km’de bulanan ekipler tarafından kontrol edildiğini ve hattı gözlemleyen kameraların bulunduğunu dile getirdi. Karaman, günlük sefer sayısının 4 olarak belirlendiğini ancak bunun ilerleyen zamanlarda artırılabileceğini dile getirerek, altyapı ve hem zemin çalışmaları bittikten sonra seyahatin 1 saat 5 dakikaya düşeceğini kaydetti.

MALİYETİ NE KADAR

Haberin Devamı

Toplantının ardından basının sorularını yanıtlayan Karaman, elektriklerin kesilmesi halinde en yakın istasyona gidecek kadar enerji deposu olduğunu söyledi. Hem zemin geçitlerle ilgili bir soru üzerine Karaman, Ankara ve Eskişehir’de Belediyenin UKOME Kararlarını uyguladıklarını anlatarak, hem zemin geçitlerin sorumluluğunun Belediyelere ait olduğunu kaydetti. Karaman, bazı geçişlerde daha iyi önlem alınması gerektiğini, bunun sadece hızlı trende değil, diğer konvensiyonel hatlarda da geçerli olduğunu dile getirerek, Türkiye genelinde 5 bin geçit olduğunu, bu geçitlerin yapılması halinde hızlı tren hattında bile daha fazla para harcanacağını kaydetti. Projenin maliyetinin 740 milyon euroya mal olduğunu belirten Karaman, devam eden bölümü için 100 milyon euro, Başkent Ray Projesinin 200 milyon euroya mal olacağını söyledi. Karaman, bilet fiyatları çalışmalarının bitirildiğini ve Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım’a sunacaklarını, en son kararı Bakanın vereceğini ifade etti.

Karaman, bir gazetecinin Pamukova’da yaşanan tren kazasını hatırlatması üzerine, kazanın raylardan değil, hız aşımı nedeniyle kaynaklandığını söyledi. Karaman, yolculara yapılacak sigortanın devlet sigortası olacağını, dahili sigorta fonundan karşılanacağını ifade ederek, sigortanın maksimum düzeyde olacağını sözlerine ekledi.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!