Güncelleme Tarihi:
Ulaştırma Bakanı Menzir, İsveç'te üretilen ve saatte 200 kilometre hız yapan 2000 modeli treni beğendi. 4 vagonla 260 yolcu taşıyan ve yiyecek içecek servisi verilen tren, İstanbul-Ankara arasını mevcut ray sistemiyle 4 saatte alabilecek. Anlaşma sağlanırsa, Türkiye bu trenden 12 adet satın alacak.
Avrupa Ulaştırma Bakanları toplantısına katılmak üzere Kopenhag'a gelen Ulaştırma Bakanı Necdet Menzir, Kopenhag Büyükelçisi Turan Moralı ve Bakanlık Müşteşarı Süreyya Özden ile birlikte, Malmö Kenti'ne geçerek, İsveç'in Türkiye'ye satmak istediği hızlı trenleri yerinde inceledi.
2000 olarak anılan trenle, Malmö-Helsinborg arasında yolculuk yapan Menzir, söz konusu trenin modelini çok beğendiğini, anlaşma sağlanması durumunda üretimde olan, daha gelişmiş 2001 modeli trenlerden 12 adet satın alınacağını söyledi.
Menzir, Hürriyet muhabirinin de bulunduğu tren yolculuğu sırasında, lokomotif sürücüsünden trenin hızı, bilgisayar sistemi, motoru, can ve trafik güvenliği, konforu, gibi konularda bilgi aldı. 2000 treni, 4 vagonda 260 yolcu taşıyor. Saatte 200 kilometre sürat yapabiliyor. İçi çok konforlu olan trende, yiyecek ve içecek servisinin yanısıra business class bölümü de bulunuyor. Menzir, Hürriyet'e şu açıklamayı yaptı:
‘‘İsveçliler, bu trenlerin Ankara-İstanbul arasındaki mesafeyi mevcut hat üzerinde kullanılması durumunda 4 saatlik bir sürede katedebileceklerini söylediler. Biz, 5 ya da 6 saatte gidin, masaya oturalım dedik. Şu anda İsveç'te bu trenlerin 2001 modeli üretimde. 1999 yılında kullanılmaya başlayacak. Yeni modellerden 12 adet teklif ediyorlar. İlk etapta Ankara-İstanbul arasında düşünüyoruz. Çünkü en yoğun nüfusun bulunduğu iki büyük şehrimiz. Ankara-İstanbul hattında rehabilitasyon çalışmaları yaparsak, 3- 3,5 satte bu mesafenin alınacağına inanıyorum. Hazır Kopenhag'a gelmişken trenleri yerinde göreyim, hafızamda bir şeyler kalsın istedim.’’
TÜP GEÇİT
İstanbul Boğazı için tüp geçit ve Gebze-Halkalı metrosuyla ilgili Türkiye'ye teklif veren Fransız firmasının Kopenhag'daki tünel çalışmalarını, Danimarka'dan Almanya'ya karadan ulaşım imkanı sağlayan ve 14 Haziran'da açılacak Storebaelt Köprüsü ve tünelini de yerinde inceleyen Menzir, şunları söyledi:
‘‘55. Hükümet bana son bakanlar kurulu toplantısında Gebze-Halkalı metrosu ve Boğaz tüp geçişi, Kars Tiflis demiryolu, Ankara-İstanbul arasının rehabilitasyonu, süratli trenlerin kullanılması, Batum Havaalanı'nın Türkiye ve Gürcistan tarafından işletilmesi konusunda tam yetki verdi.’’
Ankara-İstanbul artık 6.5 saat
Yüksek hıza sahip, klimalı, otomatik kapılı ‘‘süper ekspres trenler’’ ile Ankara-İstanbul arası yolculuk 6.5 saate inecek.
TCDD'den yapılan yazılı açıklamada, süper ekspres trenlerin 31 Mayıs pazar gününden itibaren sefere başlayacakları bildirilerek, yeni hizmetin ‘‘çağdaş demiryolu yaratma çabalarının en güzel örneğini oluşturacağı’’ belirtildi. Açıklamada, Eskişehir-İnönü arasında yapılan ikinci yeni demiryolu hattının geçtiğimiz günlerde hizmete sunulmasıyla Ankara-Haydarpaşa hattındaki tren sirkülasyonunun hızlandığı da kaydedildi. Süper ekspres trenlerden birisi olan ‘‘Başarı’’ ekspresi, Ankara'dan saat 16.00'da hareket ederek, Haydarpaşa'ya 22.30'da ulaşacak. Haydarpaşa'dan ise saat 15.40'da hareketle Ankara'ya 22.10'da varacak. ‘‘Başkent’’ ekspresi ise Ankara'dan 10.20'de, Haydarpaşa'dan 10.00'da kalkacak. Yeni düzenlemeden sonra Ankara-İstanbul arasında çalıştırılan Anadolu Ekspresi ile Mavi Tren seferden kaldırılacak.