Güncelleme Tarihi:
Sistemin temel çalışma prensibi ise basit olarak şöyle: Başlangıçta kullanıcı tarafından uygulanan kuvvetin gerçek etkisi hesaplanıyor ve bu etkiye göre ekrandaki cisim deforme ediliyor. Cismin kullanıcıya vermesi gereken tepki ise motorlar sayesinde kullanıcıya iletiliyor. Yurtdışında da güncel bir konu olan etkileşimli simülasyon sistemleri, tıp dünyası başta olmak üzere bir çok uygulama alanını içeriyor. Hissedilebilir (“haptic”) simülasyon ortamları, zorlu ameliyatların benzeşimin de ve tıp öğrencilerinin eğitiminde kullanmak üzere ilk adımını atmış bulunuyor.
Bu simulasyon ortamı fiziksel olduğu kadar, bu etkileşimin bilgisayar ekranına yansıtılması ile de ön plana çıkıyor. Kullanıcının yarattığı etkileşim gerçek zamanlı olarak 3 boyutlu bir ortamda ifade ediliyor. Bilgisayar grafiği alanındaki en son teknolojileri kullanan program, grafik işlem ünitesinin (GPU) programlanması ile 3 boyutlu ortamları ve deforme edilmekte olan cisimleri bilgisayar ekranına en hızlı şekilde yansıtmayı başarıyor.