Oluşturulma Tarihi: Haziran 30, 2004 00:38
Mercedes'in roadster modeli SLK, tümüyle yenilendi. Tasarımında abileri SL ve McLaren SLR'den esintiler taşıyan yeni SLK, her ne kadar kuzeni CLK ile aynı motoru paylaşsa da, çok daha farklı bir karakter sergiliyor. Yeni SLK, küçük boyutlarının yanı sıra, agresif ve sportif karateriyle, ailesine asilik yapan bir çocuk gibi.
Uzun zamandır üretimde olan SLK, Mercedes ailesinin tüm üyeleri gibi yenilendi. 2004'e yenilerek giren yeni Mercedes SLK serisi, görünüşüyle Mercedes hayranlarını, otomobilseverleri ve spor otomobil meraklılarını şaşkınlığa uğrattı. Beklenenden çok daha sportif bir SLK ortaya çıkarken, selefinin fazla sade görünmesinden şikayet edenlerin yanı sıra, SL ve SLR'ye hayranlık duyanlar da, SLK'nın bu yeni görüntüsünü çok sevdiler. Çünkü yeni Mercedes SLK, özellikle ön kısmından bakıldığında, abileri SL ve SLR'ye benziyor.
Yeni Mercedes SLK, eskisine göre çok daha agresif bir görüntüye sahip. Şeffaf camlı ve dik üçgen tasarımlı farlar, hem dikkat çekici, hem de marjinal görünüyor. Farların arasında iri boyutlu mercedes yıldızı kendini gösteriyor. Fakat yeni Mercedes SLK'nın en büyük esprisi kaputunda. Öndeki Mercedes yıldızından başlayıp, ön camda kaputun bittiği yere kadar uzanan çıkıntı, Formula 1 otomobillerini andırıyor. Bu tasarım oyunu, Mercedes SLR McLaren'da da kullanılmıştı. Bu burun ve çıkıntı, yeni Mercedes SLK'ya ayrı bir hava katarken, Ön camın hemen önündeki siyah renkli havalandırma ızgaraları da, SL ve SLR modellerinden SLK'ya adapte edilmiş. Küçük ve yatık ön cam da düşünüldüğünde, artık SLK'nın tam bir roadster havasına büründüğü söylenebilir. Yan tarafta da agresif görünüş devam ediyor. 16 inçlik 5 kollu jantlar, stilleriyle, roadster konseptine çok uygunlar.
AGRESİF ÇİZGİLER
Ön camın yatık duruşu ve kapıların asimetrik çigileri, özellikle açık olduklarında yeni mercedes SLK'ya çok farklı bir görünüm kazandırıyor. Arkaya doğru ilerledikçe, agresif çizgilerin yerlerini daha sade çizgilere bıraktığı görülüyor. Arka tarafta, orta boyutlu stop lambalarının farklı şekilleri haricinde herhangi bir sportif unsur bulunmuyor. Sürüş pozisyonu ise yere oldukça yakın. 22 saniyede çaılabilen varioroof ise, yeni Mercedes SLK'nın en keyifli yönü. Tavanı kapalıyken, hırçın bir coupe görünümünde olan SLK, tavanı kısa sürede açıldıktan sonra, keyifli bir roadster'a dönüşüyor. Ancak tavan açıldıktan sonra, 300 litrelik bagaj hacmi yok denecek kadar azalıyor. Yeni SLK'da bulunan AIRSCARF boyun ısıtma sistemi sayesinde, soğuk havalarda bile otomobili üstü açık olarak kullanmak mümkün.
Yeni SLK, kuzeni CLK'dan daha agresif olduğunu performansıyla da belli ediyor. Aynı motoru paylaşmalarına rağmen, nispeten hafif olan 1390 kg'lık karoseriyle SLK çok daha atak ve performanslı... 1.8 litre hacmindeki kompresör beslemeli motor, 163 beygir gücünde. Vites küçültüldüğü takdirde, bu güç, SLK'ya yeterli performansı sağlıyor. Otomatik vitesli Mercedes SLK 200 Kompressor, 0'dan 100 km'ye 8.5 saniyede çıkabiliyor. Ancak motorun esas marifeti, şaşırtıcı derecede ekonomik olması. Gaza dikkatli basıldığında, SLK 200 Kompressor, mütevazi bir aile otomobilinden fazla yakıt yakmıyor. 5 ileri otomatik şanzımana sahip olan yeni Mercedes SLK 200 Kompressor'de vitesleri manuel olarak da değiştirmek mümkün. Bu değişim, vites kolu yardımıyla yapılabildiği gibi, direksiyonun hemen arkasındaki vites değiştirme tuşlarıyla da yapılabiliyor. Otomatik vitesin ise, Sport ve Comfort olarak iki farklı modu var. Vites değişim hızı ve devri, seçilen moda göre otomatik olarak ayarlanıyor. Frenaj ve yol tutuş performansı olarak son derece başarılı ve stabil bir otomobil olan yeni Mercedes SLK, bunu yere oldukça yakın olmasına borçlu. Fakat ESP sistemi tuş yardımıyla devre dışı bırakıldığında, SLK'yı dikkatli kullanmak gerekiyor. Çünkü ESP devrede değilken otomobilin arkası sürekli kayma eğilimi gösteriyor.
Anahtar teslim fiyatı 65 bin 170 Euro olan Mercedes SLK 200 Kompressor, Türkiye'de Emotion donanım paketi ile satılıyor. Bu pakette elektrikli açılır metal tavan, deri döşeme, parametrik direksiyon, parktronik, otomatik kararan aynalar, hafıza paketi, yağmur sensörü, AIRSCARF ısıtma sistemi, 5 ileri otomatik vites, direksiyondan vites kontrolü, elektrikli dikiz aynaları, alarm, otomatik klima, bi-xenon farlar, CD değiştirici, koltuk ısıtma sistemi ve uzaktan kumandalı tavan kapama sistemi bulunuyor. Otomobilin standart özellikleri ise, ABS, BAS (Fren Destek Sistemi), ESP, ön ve yan hava yastıkları ve yol bilgisayarından oluşuyor.
Teknik veriler
Silindir sayısı: 4
Silindir hacmi: 1795 cc
Maksimum güç: 163 bg/5500 d/d
Maksimum tork: 240 Nm/ 3000 d/d
Şanzıman: 5 ileri otomatik
Maksimum hız: 226 km/s
Hızlanma: 0-100 km 8.5 sn
Yakıt tüketimi: Şehir içi 10.3 litre / Şehir dışı 7.3 litre
Boş ağırlık: 1390 kg
Bagaj hacmi: 300 litre
Lastik ebadı: 205/55 R15