Oluşturulma Tarihi: Temmuz 09, 2007 00:00
Turizm çeşitliliği konusunda yeni arayışlar sürerken, ülkemizde son bir yıldır gündem oluşturmaya başlayan medikal ve sağlık turizmi konusunda Türkiye’nin sahip olduğu potansiyelin uluslararası platformda tanıtımı için yapılan organizasyonlar da giderek büyüyor.
Çam Ecza ana sponsorluğunda 21-23 Eylül tarihlerinde İstanbul Lütfi Kırdar’da gerçekleşecek 2. Healthex Medikal Turizm ve Türkiye Sağlık Fuarı’nda geçen yıldan daha çok sayıda katılımcı, yabancı alıcı ve sigorta kurum temsilcilerinin yer alacağı açıklandı.
YÜKSEK POTANSİYEL: Avrupa’nın bu alandaki en önemli fuarı olarak kabul edilen Healthex’in organizatörü Travelextra’nın Başkanı Yalçın Avcı, medikal turizm konusunda ülkemizde büyük potansiyel olduğunu ve bunu Healthex aracılığıyla dünyaya anlatmaya kararlı olduklarını söyledi. ’Healthex İstanbul’ gibi uluslararası alanda tanınan bir dünya fuarı yapmanın çalışmaları içinde olduklarını söyleyen Avcı, "Tayland, Dubai, Polonya, Brezilya, Çek Cumhuriyeti, Yunanistan ve Güney Kıbrıs medikal turizmde son 10 yılda yaptıkları atılımla yeni, yeni isim yapmaya başladılar. Biz Türkiye olarak bu sektörde ilk adımlarımızı atıyoruz. Bugün Hindistan 12 saatlik mesafeyle Avrupa’nın, hatta neredeyse dünyanın her ülkesinden hasta alabiliyor, bu güveni dünyaya verebildiler. Ama yola yeni çıkmamıza rağmen bizim onlara göre çok daha önemli avantaj ve daha büyük potansiyelimiz var" dedi.
DEVLET POLİTİKASI: Bugün dünyanın en iyi hastaneleri arasında Tayland hastanelerinin gösterildiğini de kaydeden Avcı bu konuda da "Bu ülkedeki devletin desteği ve sektörün kararlığı üst düzeyde. Dubai Healthcare City Markası ile Harward Üniversitesi ile büyük bir merkez, hatta sağlık şehri yapıyorlar. Ancak onlar hala kendilerini devlet ve sektör temsilcileri aracılığıyla yılın 12 ayı kendilerini her platformda tanıtmaya çalışıyorlar. Bizim tüm amacımız Türkiye’yi sağlık turizmi ülkesi yapmak. Bunu bir misyon olarak üstlendik. Kişisel inancım, ülkemizin sahip olduğu değerlerle bu konuda lider olacağı. Bizim ülke olarak tanıtıma ihtiyacımız var ama dünyanın da sağlık konusunda Türkiye’ye ihtiyacı var. Yurt içinde marka olabilmiş kaliteli özel sağlık kuruluşları ve klinikler medikal turizmde daha çabuk ivme kazanabiliyor. Ancak biz, tüm sağlık kuruluşlarımızın da aynı kararlılıkla bu işe odaklanmalarını bekliyoruz. Özel sağlık kuruluşlarımızdan 100’ünün gelecek birkaç yıl içinde bu işi başarıp kendisini anlatabilmesi halinde 1 milyon hastanın Türkiye’ye gelmemesi için hiç bir sebep yok" dedi.