Güncelleme Tarihi:
"Yeniden bakmalı, çünkü ilk görünenin ardında başka bir katman, başka bir hikaye yatıyor olabilir"... Sergi işte bu ana fikirden hareketle oluşturulmuş.
Yeniden Bak'da İstanbul'dan Gülçin Aksoy, Nancy Atakan, Serkan Özkaya, Hakan Onur, Neriman Polat, Hale Tenger; Ankara'dan Kutlu Gürelli, Erdem Yücel; İzmir'den Borga Kantürk, Amsterdam'dan Servet Koçyiğit ve Londra'dan Ergin Çavuşoğlu'nun yapıtları yeralıyor.
Yeniden Bak sergisinin sunduğu en belirleyici olgu, yapıtlarda izleyenin kendisini bulabilme olasılığı. Sanatçılar "Artık sadece geleceğe değil, yaşadığımız güne de kuşku içinde bakıyoruz" diyorlar ve ekliyorlar: "Varoluşlarımızın kırılganlığı, her an silinebilirliği, şeylerin elimizden kayabilecek olması, sahip olduğumuza tutunma duygusu, empati (özdeşleyim) güncel sanat üretiminin de odaklandığı bir konu."
Serginin hareket noktası ilk bakışta görülenin altında yatan başka bir katman. Örneğin 68 kuşağından Cengiz Çekil’in işleri, serginin bütünüyle bizim aramızda, durdurulmuş bir zaman dilimi olarak mıhlanmış durumda.
Servet Koçyiğit’in Sıcak Havlu'sunda saklanan, korunan, gündelik hayatın içinden süzülen nedir; Borga Kantürk suretsiz portrelerinde kimin anısını kapatmaktadır ya da bu kişisel bir eylem midir?
Yeniden Bak’mak, Nancy Atakan’ın, yıllar önce yaptığı kent suluboyalarındaki mekanların, 2001 yılında fotoğrafını çekmesi gibi ya da Gülçin Aksoy’un ana rahmi seviyesinden çektiği videoda, başdöndürücü bir şekilde, modern apartmandan, garip bir kent manzarasına beşikteymişcesine sallanarak bakması gibi; Ergin Çavuşoğlu’nun tuvalindeki sahilde, atışa hedef olan balonların direnci (balonlar patlamış ama hâlâ şişkinler, az önce, şu an ve sonrası); Hakan Onur’un Şems-i Terbiye'sindeki ışık geçiren, korunaksız, delikli şemsiyeler ya da Hale Tenger’in Sirkülasyon'undaki beş ekranda, yavaşlatılan ve tekrarlanan sirk sahnelerindeki sıkıntı, denetim, eğitilmiş biteviyelikte şiddetin açığa çıkması gibi.
Yeniden Bak, Erdem Yücel’in kazıp içine girdiği çukur performansı videosunda ve Şener Özmen’in "tek üretim biçimi olarak kitap" olgusunu seçtiği varoluşta yaşam buluyor. Ya da Neriman Polat’ın görüntülerinde herşeyin silindiği ve yeniden kurulduğu evrende.
İstanbul Güncel Sanat Müzesi
Harman Sok, Harmanci Giz Plaza
Levent
Tel: 0 212 281 51 50
Sergi, 23 Şubat 2002'ye kadar 12:00 ile 20:00 saatleri arasında açık.