Güncelleme Tarihi:
Silivri'de yolun karşısına geçmek isteyen 4 kişinin ölümüne yol açtığı için cezaevine giren Dr. Muharrem Çelik'in durumu, trafik terörünü yaşayan herkesin başına gelebilir. Eğitim sorunu çözümlenmedikçe, yola aniden fırlayanlar, her sürücünün karşısına çıkabilir.
YERLEŞİM alanları dışında hız limitinin 90 kilometre olduğu 0-1 otoyolunda, kuralsız yaya trafiği, Silivri'de 1'i çocuk, 4 kişinin ölümüne yol açtı. Minibüsten indikten sonra karayoluna fırlayan yayalara çarpmamak için son anda fren yapan, ancak korkunç kazaya engel olamayan Dr. Muharrem Çelik'in yaşamı alt üst oldu. Tutuklanarak cezaevine gönderilen Çelik hakkında, 10 yıla kadar hapis istemiyle dava açılacak.
90'LA GİDİYORDUM
Heybeliada Göğüs Hastanesi'nde görevli Dr. Çelik, korkunç kazadan sonra Silivri Merkez Karakolu'ndaki ifadesinde, hız limitlerine uyduğunu, 90 kilometreyle gittiğini söyledi. Selimpaşa ile Silivri arasındaki Ortaköy Sapağı'nda, yolun stabilize bölümünde biri minübüsten inen 3 kadının aniden yola fırladığını söyleyen Çelik ‘‘Fren yaptım. Yayalara çarpmamak için direksiyonu sola doğru kırdım ama kazaya engel olamadım’’ dedi.
ORTADA DURDULAR
Görgü tanıkları, minibüsten indikten sonra büyük bir telaşla karşıya geçmeye çalışan 3 kadının, yolun ortasına geldiklerinde yanlarındaki çocuğun durması üzerine bir an duraksadıklarını belirttiler. Görgü tanıkları ‘‘Hızla karşıya geçselerdi, belki de sonları böyle feci olmayacaktı’’ dediler.
4 kişinin öldüğü noktadan 300 metre ileride araçlar için bir üst geçit olduğu da belirtildi. Bölge Trafik Ekipleri'nin tuttukları raporda, 20 metre fren izi tespit edildiği yer aldı. Polis, Dr. Çelik'in hız sınırını aştığını, bu mesafedeki fren izinin, 120-125 kilometre hızı işaret ettiğini belirttiler. İnternet üzerindeki e-kolay.net'in otomobil sitesindeki test verilerine göre, ABS donanımlı bir Opel Astra 100 kilometre hızla giderken, 40 metrede durabiliyor.
372 YAYA ÖLDÜ Emniyet Genel Müdürlüğü Trafik Hizmetleri Başkanlığı'nca hazırlanan rapora göre, 1998 yılında yaya kusurları nedeniyle 14 bin 517 kaza meydana geldi. Ölümle sonuçlanan yaya hatalarının başında, karşıya geçmek için aniden yola fırlamak geliyor. Bu hatayı yapan 6 bin 836 yayadan 372'si öldü. 6 bin 13'ü yaralandı.
Otoyolda kural yok
KURALSIZLIĞIN kural olduğu otoyollarda, yaya üst geçitleri kullanılmıyor, hayvan sürüleri orta refüjlerde otluyor, emniyet şeritleri ihlal ediliyor ve kazalar bitip tükenmiyor.
Ünlülerin menajeri Anuş Bakış, 2 Ocak 1999'da, TEM Otoyolu Hendek mevkiinde geçirdiği trafik kazasında yaşamını yitirdi. Bakış'ın içinde bulunduğu, Ayşegül Aldinç'in gitaristi Ercan Esendağ'ın kullandığı otomobil, otoyolda önlerine çıkan 6-7 mandaya çarptı.
20 Temmuz'da, 0-1 Karayolu Mimaroba mevkiinde, üstgeçit olmadığı için karşıya geçmeye çalışan 58 yaşındaki Hüseyin Kıran, Almanyalı bir sürücünün kullandığı otomobilin altında kaldı.
29 Mayıs 1999'da, O-1'i O-2'ye bağlayan E-80 yolunda karşıya geçmeye çalışan 18 yaşındaki Arife Özdemir ile 20 yaşındaki Fatma Peykan, 34 yaşındaki Necdet Yılmaz'ın kullandığı otomobilin çarpması sonucu öldü.
Avcılar'da, hasarlı kaza nedeniyle araçlarından inip tartışan işadamı Hüseyin Yılmaz ile Mehmet Bahattin Topuz'a plakası alınamayan bir minibüs çarptı. Yılmaz ve Topuz yaşamını yitirdi.
Otoyoldaki minibüs durağı ölüme davetiye
KAZADA yaşamını yitiren Döndü Çuhal, yakınları Hanife Uslu, Zehra Gören ve 4 yaşındaki oğlu Güray Gören'le birlikte gelinliğini almak için İstanbul'a geliyordu. Ortaköy'den bindikleri minibüs, onları, araçların 90 kilometre hızla geçtiği Silivri yolu üzerinde, Muratçeşme Mevkii'nde bıraktı. Yolun karşısına geçip, İstanbul istikametine giden bir otobüse bineceklerdi. Şehirlerarası yoldan karşıya geçerken, araçların hızını kestiremeyince, hatalarını yaşamlarıyla ödediler.