Mehmet ERÇAKIR / DHA
Oluşturulma Tarihi: Aralık 03, 2009 00:00
Isparta’da, 30 Kasım 2007’de meydana gelen 57 kişinin ölümüyle sonuçlanan uçak kazasıyla ilgili açılan davanın üçüncü duruşmasına ilk kez katılan, uçağın sahibi World Focus Hava Yolları’nın o dönemdeki Genel Müdürü Kaptan Pilot Aydın Kızıltan, yer yakınlığı çarpışma ikaz sistemi cihazının arızalı olmadığını ileri sürerek pilotların eğitimlerinin tam olduğunu savundu.
Bunun üzerine Ağır Ceza Mahkemesi Başkanı Suat Yürekli, “O zaman bu uçak niye düştü?” diye sordu.
Kızıltan soruya “Bana göre düşüş nedeni temel alet usullerine uymadan alçalma yapmaktır. Pilotlar pistin ışıklarını görerek alçalma yaptıkları için kaza oldu” cevabını verdi. Mahkeme Başkanı Yürekli’nin ısrarla iddianamede arızalı olduğu belirtilen cihazı uçağa kimin taktığı sorusuna ise Kızıltan, “Bilemem, ben genel müdürüm. Cihazın arızalı olduğu iddiasını dahi kazadan 6 ay sonra öğrendim” diye yanıtladı. Müşteki avukatları ise “Cihazı uçağa kimin taktığı bilmiyorsa depodan kimin aldığını araştıralım” dedi. Bu soruya da sanık teknisyen Fevzi Yavuz, “Bu depo kayıt tutanaklarından yola çıkılarak belki bulunabilir” cevabını verdi. Kaptan Pilot Serhat Özdemir’in eşi Esra Özdemir de şunları söyledi: “Eşim teknik konulardan rahatsızdı. ‘Gitmezsen sana para ödemem, işten çıkartırım’ tehditleri alıyordu. Eşim son maaşını şirketten alamayacağı için ölmüştür.” Duruşma 17 Şubat 2010 tarihine ertelendi.