Güncelleme Tarihi:
Herkes ünlü olmak istiyor. Daha iyisi, yalnızca Türkiye'de değil, dünyanın her yerinde ünlü olmak giderek kolaylaşıyor. Şöhret yolları artık herkese açık. Kimisi dünyanın en uzun bacaklı kadını olduğu için, kimisi kazık üstünde en uzun süre oturan adam olduğu için ün kazanıyor. Skandallara karışanlar, seri katiller bile artık şan şöhret sahibi oluyor. Bunda en büyük etken ise medya...
Sıradan insanların içindeki şöhret tutkusu, tarihin hiçbir döneminde günümüzdeki kadar güçlü olmamıştı. Özellikle gençler, üne kavuşma ihtirasıyla yanıp tutuşuyorlar. Ün peşindeki gençlerin birbirine benzeyen öykülerini araştıran Alman Stern Dergisi, çeşitli güzellik yarışmalarına giren kızların nasıl TV yıldızı olmayı hayal ettiklerini, foto model olup Claudia Schiffer'in ününü yakalamaya çalışan genç kızların manken ajanslarının önünde nasıl kuyruk olduklarını inceledi.
Claudia Schiffer'nın ününü yakalamaya çalışanlardan biri de 19 yaşındaki Sandra Suppa. Berlin'de yaşayan bu genç kız 92-62-92'lik ölçülerinin Claudia'dan aşağı kalmadığını söylüyor ve inanılmaz bir hırsla uluslararası düzeyde top model olmak için uğraşıyor. Şu anda işsiz olan Sandra, bütün gününü fitness merkezlerinde geçiriyor, arta kalan zamanlarında da Berlin'deki dünyaca tanınmış restoran zinciri Planet Hollywood'a giderek ünlülerin havasını solumaya çalışıyor.
Güzellik yarışmalarına katılanların, TV reklamlarında görünmek için başvuranların sayısı da hemen hemen bütün ülkelerde, her geçen yıl hızla artıyor. Frankfurt'ta faaliyette bulunan KGB adlı casting ajansından Corino Rüther'in verdiği bilgiye göre, ajansın kataloglarında tam 8 bin kişi bulunuyor ve her yıl 3 bin kişi başvuruda bulunuyor.
Modellik genç kızların en büyük düşü haline gelmiş bulunuyor. Modelliğin yolu da güzellik yarışmalarından geçiyor. Almanya'da yapılan güzellik yarışmalarına başvuranların yüzde 30'unu ise bir yıl önce elenenler oluşturuyor. Bu yıl Avrupa çapında yapılan yüz güzelliği yarışmasına ise 14-25 yaş arasındaki 195 bin kişi başvurmuş. Oysa ki yarışmanın ilk kez düzenlendiği 1990 yılında başvuranların sayısı sadece 4 binmiş. Bu yarışmada finale kalan 30 kişi, bir ajansla iki yıllık sözleşme imzalıyor.
Ajans sahipleri ise bu genç kızların pek çoğunun modelliğin ne kadar zor bir iş olduğunu kesinlikle bilmediğini belirtiyorlar. Çünkü insanlar yeteneği tamamen ikinci plana atıp güzelliğin yeterli olduğunu düşünüyor. Örneğin ünlü Formula 1 yarışcısı Michael Schumacher'a benzediği için oğlunun resmini model ajanslarına gönderen anneler bile olduğu belirtiliyor.