Hazırı 20 milyon, mükemmeli 5 milyar

Güncelleme Tarihi:

Hazırı 20 milyon, mükemmeli 5 milyar
OluÅŸturulma Tarihi: Ocak 24, 2004 00:00

Gökhan Åžen, siyasi propaganda sektöründen. Ä°ÅŸi seçim ÅŸarkıları. Bugüne kadar 300'e yakın belediye baÅŸkanı, muhtar ve milletvekili için seçim ÅŸarkısı yaptı. Rauf DenktaÅŸ, Murat Karayalçın gibi isimler müşterisi.Malum önümüzde yerel seçimler var. Türkiye genelinde muhtarlığa 500 bin, belediye baÅŸkanlığına 40 bin, belediye meclis üyeliÄŸine ise 800 bin kiÅŸi aday. Gazi Ãœniversitesi piyano bölümü mezunu olan Gökhan Åžen, çalışmalara ÅŸimdiden baÅŸladı, ‘‘Propaganda Åžarkıları’’ adlı bir albüm hazırladı. Adaylara bu CD'yi satıyor. Özel ÅŸarkı isteyene ise ‘‘1 milyara da olur, 2,5 milyarlık altyapı da var, mükemmeli arıyorsan 5 milyara kadar yolu var’’ diyor.Gökhan Åžen'i yaptığı iÅŸi tanıtmak için hazırladığı internet sitesinde bulduk; www.secimmuzikleri.com. Yerel ve genel seçimlere katılan adaylar için seçim ÅŸarkıları yaptığını iddia ediyordu. Ä°nternet sitesine bir de örnek ÅŸarkı koymuÅŸtu. BaÄŸlama eÅŸliÄŸinde Konyalım türküsünü söyleyen bir erkek sesi 'Konyalım Ä°leri' diye bağırıyordu. Hani seçim meydanlarında duyduÄŸumuz, duyunca kulaklarımızı tıkayarak hızla olay yerinden uzaklaÅŸtığımız türden bir müzikti.Gökhan Åžen'i aradık, röportaj yapmak istediÄŸimizi söyledik. DoÄŸrusunu isterseniz kabul etmez gibi geliyordu. Öyle ya onun müzik dediÄŸi ÅŸeye çoÄŸu insan iÅŸkence diyor. Her hoparlörden farklı bir sesin çıktığı, ne dediÄŸi anlaşılmayan ve birbirine karışan müzikler eÅŸliÄŸinde durmadan bağıran kadın ve adamların ‘‘Oyunuzu Ahmet Bey’e verin’’ yaygarasına baÅŸka ne ad verilebilirdi ki.Gökhan Åžen'in cevabı bize uzaylı olduÄŸumuzu hissettirdi: ‘‘Bu Ä°stanbullu bir bakış açısı. Siz metropollerde böyle algılıyorsunuz ama Anadolu'da müzikli seçim arabalarını gören halk ÅŸehre panayır gelmiÅŸ gibi seviniyor. Seçim otobüsünün etrafında halay çekip eÄŸleniyorlar.’’DUDU DUDU PAHALICevabımızı aldıktan sonra biraz utanıyoruz. 'Tabii sizin iÅŸiniz de zor. Her parti sizden kafasına göre ÅŸeyler istiyordur' diyoruz ve bir kez daha yanılıyoruz. Partiler farklı olsa da adayların istediÄŸi ÅŸarkılar genellikle aynıymış. Yöre halkı ne tür müzikleri seviyorsa o melodilerin üzerine söz yazılıyormuÅŸ. En çok istenen ÅŸarkılar mı? Gökhan Bey'in tecrübelerine göre Karadeniz'in doÄŸusundaki adaylar daha çok tulum ağırlıklı eserler istiyor. Batıya gittikçe kemençe ağırlık kazanıyor. İç Anadolu'da bozlak, baÄŸlama ağırlıklı ÅŸarkılar, DoÄŸu Anadolu'da halay, Trakya'da dokuz sekizlik ritimler, Ege'de zeybek, Akdeniz'de yörük müzikleri tercih ediliyor. Marmara adaylarının müzik tercihleri ise seçmenleri gibi kozmopolit. ‘‘Önceki seçimlerde Kürtçe ÅŸarkılar yasaktı ama bu seçimde talep gelirse karşılarız’’ diyor Gökhan Bey.Seçim müziklerinde popüler ÅŸarkılar kullanılmıyor. Gökhan Åžen, Tarkan'ın Dudu Dudu'sunun üzerine söz yazamıyor mesela. Çünkü bu iÅŸ çok maliyetli. Popüler ÅŸarkıları parti genel merkezleri kullanıyor. Çünkü bu parçaların telif hakları, adayların satın alamayacakları kadar yüksek.Neden yeni ÅŸarkı bestelemiyor diye sorarsanız ‘‘Propaganda dönemi çok kısa olduÄŸu için adaylar halka yeni bir ÅŸarkı ezberletmek istemiyor’’ diyor. Bu yüzden en bilinen anonim müziklerin üzerine söz yazmak tercih ediliyor. Hem bedava hem de herkes tarafından bilindiklerinden mesajı iletmek daha kolay oluyor.HEDÄ°YESÄ° 1 MÄ°LYARMahalle muhtarlığına, belediye baÅŸkanlığına adaysınız ve ÅŸarkılı bir seçim kampanyası yapmak istiyorsunuz. Böyle bir kasete sahip olmanın hediyesi nedir derseniz duruma göre deÄŸiÅŸiyor.Gökhan Åžen bir seçim döneminde en fazla 150 adaya beste yapabiliyor. Ãœretimi sınırlı olduÄŸu için fiyatları çok ucuz deÄŸil. 1 milyara da ÅŸarkı varmış, 2,5 milyara hatta 5 milyara da. Müzik kalitesi yükseldikçe fiyatlar da yükseliyormuÅŸ. Bu fiyatları gören düşük bütçeli adaylar üzülmesin. Gökhan Åžen onları da düşünmüş. Propaganda ÅŸarkıları isimli bir CD hazırlamış. Korsanla mücadele etmek için CD'yi internet sitesinden satıyor. Alıyorsunuz bir tane seçim garanti...Propaganda ÅŸarkılarını söyleyenlerin büyük bir bölümü konservatuvarlı. Biz genelde kadın sesi tercih edilir diye düşünmüştük. MeÄŸerse seçim ÅŸarkılarını seslendiren sesin erkek sesi olması gerekiyormuÅŸ. Çünkü belediye baÅŸkanlığı da millevekilliÄŸi de erkek iÅŸi olarak görülüyormuÅŸ. Gökhan Åžen, bazen aynı bölgeden farklı adaylara da ÅŸarkı yapabiliyor. Bunu öğrenince ahlak bekçisi kesilip soruyoruz: ‘‘Etik oldu mu ÅŸimdi bu Gökhan Bey?’’ Åžen'in vicdanı çok rahat. Zaten kendisi oy kullanmayan bir vatandaÅŸ. Cevabını hemen veriyor: 'Etik tabii. Bir matbaa aynı bölgeden birçok insana afiÅŸ basabiliyor. Bizim yaptığımız iÅŸ de böyle. Her adaya farklı solist kullandım mı tamam.''EN POPÃœLER SEÇİM ÅžARKILARIKonyalım yürüSivas halayıAnkara misketVur davulcu vur davulaCaney CaneyAtabarıHaydar HaydarÖRNEK ÅžARKIÅžimdi fırsat zamanı Oylarımız çözüme Çok üreten iÅŸ bitiren hizmeti getireneKaybedecek zaman yok çalışmak lazım Sorunlara tek tek çözümler lazımÂ
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!