Haydarpaşa Garı'nda eylem

Güncelleme Tarihi:

Haydarpaşa Garında eylem
Oluşturulma Tarihi: Haziran 12, 2006 18:29

Birleşik Taşımacılık Çalışanları Sendikası (BTS) üyeleri, Haydarpaşa Garı'nın 3. katının İstanbul Büyükşehir Belediyesine bağlı çalışan İstanbul Metropolitan Planlama Bürosu'na (İMP) tahsis edileceği gerekçesiyle eylem yaptı.

Gar binası önünde toplanan BTS üyeleri, Haydarpaşa Garı ve çevresinin “işgal edilmek” istendiğini öne sürerek, ortak basın açıklaması yaptılar.

Haydarpaşa Garı ve Limanı'nın da içinde yer aldığı alanı kapsayan proje çerçevesinde garın taşımacılıktan çıkarılmak istendiği ileri sürülen açıklamada, şöyle denildi:
“TCDD bürokratları, Haydarpaşa Gar binamızın 3. katını İstanbul Büyükşehir Belediyesi Metropolitan Planlama Bürosuna tahsis etmek için iş yerlerimizi boşalttırıyor. Bu büronun demiryolları ile hiçbir alakası yoktur. Gar binamızın 3. katına yerleştirilmek istenen bu büro, iş yerlerimizin nasıl oteller haline getirileceğinin ve kapatılacağının planlarını burada hazırlayacaklar.”
Gar binasında İMP bürosunun oluşturulmasından vazgeçilmesini isteyen işçiler, “IMF defol, Haydarpaşa bizimdir”, “Haydarpaşa satılamaz”, “Haydarpaşa'yı işgalciye bırakmayacağız” şeklinde dövizler taşıdılar ve slogan attılar.
Grup, açıklamanın ardından olaysız dağıldı.

TCDD 1. BÖLGE MÜDÜRÜ ÜZEYİR ÜLKER

BTS üyelerinin basın açıklamasından sonra gazetecilerle görüşerek konuyla ilgili bilgi veren TCDD 1. Bölge Müdürü Üzeyir Ülker de, Haydarpaşa'nın; Türkiye'nin, İstanbul'un ve Kadıköy'ün bir değeri olduğunu belirterek, “Haydarpaşa peşkeş çekiliyor, satılıyor” gibi sözleri eleştirdi ve böyle bir şeyin mümkün olmadığını söyledi.
Marmaray Projesi nedeniyle trenlerin Söğütlüçeşme'den tünele gireceğini ve İstanbul Boğazı'nı geçerek Kazlıçeşme'den yüzeye çıkacağını hatırlatan Ülker, “Dolayısıyla Haydarpaşa, trenlerin uğrak yeri olmuyor ve buradan taşımacılık kalkıyor” dedi.
Haydarpaşa, Et ve Balık Kurumu binası ile Harem'in de dahil olduğu bir projenin bulunduğunu anlatan Ülker, “Bununla ilgili bir çalışma ofisi kurduk. Haydarpaşa atıl kaldıktan sonra fonksiyon icra etmesi lazım. Belki Anadolu Yakası turizmden çok daha fazla faydalanacak. Belki tren de gelecek” diye konuştu.
Anıtlar Kurulu da dahil herkesin kabullenebileceği bir projenin ortaya çıkacağını belirten Ülker, bu konuda uluslararası bir yarışma da yapılabileceğini kaydederek, “Sonuçta, içinde demiryolcuların da bulunabileceği bir jürinin belirlediği bir proje hayata geçirilecek. Şu anda net bir şey ortaya çıkmış değil. Kamuoyunda tartışılacak” dedi.
Demiryollarına son 3 yılda 6,5 milyar dolar yatırım yapıldığını kaydeden Ülker, Atatürk dönemindeki altın yıllar olarak adlandırılan dönemden sonra ilk kez yeniden demiryollarına önem verildiğini söyledi.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!