Güncelleme Tarihi:
Altınbulak mektubunda “Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü (SHGM), gelişen ve büyüyen Türk Sivil Havacılık Sektörünü geliştirecek, yönlendirecek ve denetleyecek güce sahip değildir. Uçak kazalarının arkasındaki ana sebep ise yeterli ve etkin denetim yapılamamasıdır” dedi.
Ulaştırma Bakanlığı bünyesinde hiçbir havalimanında yangın söndürme ekipleri dışında uçak kazalarında kurtarma görevi yapacak ne araç gereç, ne de kurs görmüş personelin bulunmadığını belirten Altınbulak, “Hollanda'nın kurtarma ekiplerini suçlarken kendimize bakıp bizde bu konuda görevlendirilmiş bir tek personel dahi olmadığını görmezden geldik” diye konuştu.
En son Havacılık Şurası'nın 1998'de yapıldığına dikkat çeken Altınbulak, “Bu şurada bir dizi kararlar alınmış ancak, geçen 11 yılda bu kararların hiçbirisi hayata geçirilememiştir. Sayın Cumhurbaşkanım, ülkemizin bu alandaki sorunlarını bilen bir kaptan pilot olarak sizden dileğim; ‘Mayday, mayday, mayday’ diye acil çağrı yapan havacılık sistemimizin hastalığının çaresinin aramanın yanı sıra uzayı da kapsayacak şekilde Türk Havacılık ve Uzay Şurası'nı toplamanızdır.”