Güncelleme Tarihi:
Atatürk Havalimanı Yeni Dış Hatlar Terminali'ndeki bagaj bant sisteminin yolcu bagajlarını hızlı ve sert bir şekilde keskin eğimle kaydırarak bırakması, hem yolcuları hem de havayolu şirketlerini çileden çıkardı. İstanbul iniş ve kalkışları en yoğun olan THY yetkilileri, günde ortalama 30, yer hizmeti veren şirketlerden Çelebi 10, Havaş ise en az 3 kişinin kendilerine başvurarak ‘hasarlı’ raporu tutturduğunu belirtti.
Yolcuların bilet işlemlerini yaptırırken uçağa verdikleri bavul, valiz ya da içindeki eşyalar hasar görürken havayolu şirketleri kendilerine başvurarak hasarlı bagaj raporu tutturan yolcu sayısında büyük artış olduğunu belirtti. Yetkililer bagaj bant sistemi nedeniyle neredeyse her uçaktan hasarlı bagaj şikayeti aldıklarını söyleyerek ‘‘Giden yolcuların bagajları check-in sırasında yolcudan alındıktan sonra yürüyen bantla terminal altındaki bagaj ayrım bölümüne ulaştırılıyor. Ancak bantların çok hızlı yürümesi ve sabit kaydırak eğiminin gereğinden keskin olması sonucu yolcuların bagajları hasar görüyor. Yeni terminal açıldığından beri hasarlı bagaj raporu tutturan yolcu sayısında büyük artış var’’ diye konuştu.
Hasar tazmin talebi için yolcuların, havalimanı terk etmeden önce bagaj aksaklık raporu (PIR) tutturması gerekiyor. Çoğu yolcu bu koşulu yerine getirmediği için sorun yaşanıyor. Ayrıca, biletlerdeki sözleşmelerde hasar, kırık, kayıp konusunda firma ve kurumlara ait sorumlulukların çok dar kapsamda olması nedeniyle bagaj hasarı tazmin talepleri de sonuçsuz kalıyor.
Atatürk Havalimanı İşletmecisi TAV yetkilileri bagajlarda meydana gelen hasarların, bant sistemlerinden değil yer hizmeti veren şirketlerden kaynaklandığını öne sürdü. TAV yetkilileri ‘‘Bagaj bant sistemi yolcudan alınan bagajı normal hızla gerekli bölgeye ulaştırıp otomotik olarak gideceği yere göre ayırır. Hasar yer hizmetleri veren şirketlerin bagajları buradan alıp uçağa yüklemesi ya da boşaltması sırasında meydana geliyor’’ diye konuştu.