Güncelleme Tarihi:
Muayene için ayrılan süre yetersiz, acil serviste koridorda muayene yapılıyor. Ortalama 5 dakika süren bir muayene için fiş alma sırasında harcanan zaman ise en az 1 saat.
Bakanlık, SSK Ankara Dışkapı Hastanesi, SSK Ankara Göz Hastanesi, SSK Ankara Meslek Hastalıkları ve Hizmet Hastanesi, SSK Gazi Hastanesi, SSK Ankara DoÄŸumevi ve Kadın Hastalıkları Hastanesi, SSK Ankara Ä°htisas Hastanesi, SSK Ulus Hastanesi, SSK Ankara Çocuk Hastalıkları EÄŸitim Hastanesi’ne gözlemciler gönderdi.Â
Gözlemciler, 8 hastanenin hizmet sunumu ve işleyişine ilişkin bir gözlem raporu hazırladı. Rapora göre, hastalar, özel muayenehaneye gitmeden işlemlerini yürütemiyor. Hastalar ortalama 5 dakika süren bir muayene için bir saatten fazla süreyle fiş alma sırasında bekliyor.
Rapordaki bazı çarpıcı saptamalar şöyle:
* Muayenelerde hastaya ayrılan süre yetersiz
* Acil serviste koridorda sedye üzerinde hasta muayenesi yapılıyor
* Bilgi işlem ve hasta kabul görevlileri iletişim bilgi ve becerisinden yoksun
* Asansör hizmetleri yetersiz
* Hastalar özel muayenehaneye gitmeden işlemlerini yürütemediklerini beyan ediyor
* Polikilinikte hasta yoğunluğu olmamasına rağmen uzun süre hastalar poliklinik önünde muayene için bekletiliyor
* Hastaneler sevk konusunda yetersiz bilgiye sahip, bu durum hastaları mağdur ediyor
* Hastanelerde yer-yön tabelalarının eksik ve yetersiz olduğu gözlemlendi
* Hastanelerde, hastalardan evrak ve fotokopi isteniyor bu uzun kuyruklara neden oluyor
* Hastanelerde danışma birimlerinin olmadığı, hastaların yer bulma konusunda zor durumda kaldıkları gözlendi
* Hastalar ortalama beş dakika süren bir muayene için bir saatten uzun fiş alma sırasında bekletiliyor. Tekerlekli sandalye ve sedye gibi malzemeler yetersiz.
* Gözleme konu olan bir hastanede, depo olarak kullanılan odalarda hiç kullanılmamış hasta sedyesinin bulunması hastaların dikkatini çekmiş ve medyada çıkan ’ilaçlar, malzeme depolarında çürüyor’ haberlerinin doğru olduğunu hasta ve hasta yakınlarına düşündürmüştü.
* Bazı hastaların hastanelerde herhangi bir işleri olmamasına rağmen ilaçlarını alabilmek için hastane yakınlarındaki eczaneleri tercih ettikleri saptandı. (Örneğin; antioagülan bir ilaç kullanan by-passlı bir hastanın 4 YTL olan ilacını Dikmen semtindeki eczanelerden alamadığı için hastane yakınındaki bir eczaneye geldiği, yol ve ulaşım masrafı ilaç masrafını geçtiği için ilacını 20 günde bir parasının ödeyerek aldığı görüldü)
* Poliklinik muayenesi için sıra bekleyen hastalara, günlük muayene edilecek hasta sayısına ulaşıldığı ve beklememeleri gerektiği açıklanmıyor olduğundan hastalar kuyruklarda zaman kaybediyor. Bu konuda hastane görevlileri ile hasta ve hasta yakınları arasında tartışma yaşanıyor. Hastalar ertesi gün gelmek üzere evlerine dönmek zoruda kalıyor
* Hastalara, hangi işlemin hangi sırayla yapılacağı açıklanmamakta ve her bir işlem için hastalar hastanede zaman kaybediyor
* Bazı hastanelerin hastalardan bandrol ücreti adı altında 80 kuruş aldıkları 2 Şubat 2005 tarihinde yapılan gözlem sonucu rapor edilmişti. Ancak bu durumun bir çok hastanede değişmiş olduğu gözlemlendi. Hastalardan bandrol ücreti talep edilmiyor
* Hastalardan bazıları, yeni uygulamalardan çok memnun olmadıklarını, çok fazla imza işlemleriyle uğraştıklarını belirtiliyor
* Hastalar, polikliniklerde bulunan görevlilerin yeni sistem hakkında tam bir bilgiye sahip olmadıkları için kendilerine yardımcı olamadıklarını ifade ediyor
* Hasta evraklarında yapılan eksik işlemler hastanın gereksiz yere hastanede işlerinin uzamasına neden oluyor
* Gözlem yapılan çoğu hastanede, hasta haklarını anlatan belgeler ve işlemleri kolaylaştırmak için hazırlanarak görünür yerlere asılan bilgilendirici yazıların olmadığı görüldü.