A.A.
Oluşturulma Tarihi: Haziran 28, 2009 10:15
İzmir Tepecik Eğitim ve Araştırma Hastanesi bünyesinde hizmet sunmaya başlayan “Hasta Rehberleri”, yardıma ihtiyacı bulunan hastalara, hastaneye giriş yaptıkları andan taburcu oldukları güne kadar refakat ediyor.
Tepecik Eğitim ve Araştırma Hastanesi Başhekimi Prof. Dr. Orhan Gazi Yiğitbaşı, yaptığı açıklamada, “İnsan değerdir, yaşam kutsaldır” görüşü doğrultusunda, hastalara en iyi hizmeti sunmayı amaçladıklarını anlattı.
Tıbbın geldiği noktada, vatandaşlara sunulan sağlık hizmetinin mekanik hale geldiğini savunan Prof. Dr. Yiğitbaşı, “Kimi zaman, karşımızdakinin insan olduğunu, duyguları bulunduğunu, çok farklı şeylerden etkilenebileceğini yakalayamıyoruz. Tıbbi işlemler, ameliyatlar ve tedavi prosedürü çok iyi olabilir ama hastanın duygusal yönünü yakalayamadığınızda, arzu edilen tatmin düzeyine erişemezsiniz” dedi.
Hastane yönetiminde, sağlık hizmetinin duygusal boyutuna da ağırlık verilmesi gerektiğine inandığını vurgulayan Prof. Dr. Yiğitbaşı, şöyle konuştu:
“Karşımızdaki insanı arızalı bir makine gibi değil, bir bütün olarak ele almak gerekiyor. İnsanlar, hastanenin bahçesinden, koridorundan, polikliniklerinden, ameliyathanesinden içeri girdiklerinde ne hissediyor, o anda neye ihtiyacı var, bunu yakalayabilmek çok kolay değil. Bunun için teknik bir çalışma başlattık. 20 hasta rehberi, hastalara yönlendirme ve rehberlik hizmeti veriyor. Rehberler, hastalara ilk kayıt biriminden, poliklinik hizmetlerine kadar yardımcı oluyor. Ayrıca Radyoloji biriminde ve yataklı kliniklerde tedavi gören hastalara refakat ediyor. Kimsesiz hastaların işlemlerinin yapılmasında da hasta rehberleri hizmet veriyor. Uygulama yeni başladığı için meyveleri yakın vadede ortaya çıkmayacaktır. Ancak, devamında gelecek uygulamalarla insana hak ettiği ortamın sağlanacağı bir sürecin başladığına inanıyorum.”
HASTA İÇİN GÜLER YÜZ HAYATİ ÖNEM TAŞIYOR
Başhekim Prof. Dr. Orhan Gazi Yiğitbaşı, kişisel deneyimlerinden yola çıkarak, sağlık hizmetinde insanın yüreğine dokunmanın büyük önem taşıdığını gördüğünü söyledi.
Türkiye genelinde çeşitli örnekleri bulunan hasta rehberliği uygulamasının, hasta memnuniyetine ulaşmada kolay bir adım olduğuna dikkati çeken Başhekim Yiğitbaşı, sözlerini şöyle sürdürdü:
“Hasta memnuniyetine yönelik hastanede farklı uygulamaları da hayata geçireceğiz. Hastalarımızın güler yüz açlığını doyurabilirsek çok iyi bir iş yapmış olacağız. Sağlıkta güler yüz, ağzınızdan çıkan bir kelime, bir dokunuş diğer ortamlardan çok daha büyük anlam ifade eder. Hasta takiplerimde, mutlaka hastanın gözünün içine bakmayı, ona dokunmayı arzu ederim. Dilerseniz, hastaya sorarsınız, anlatır. Hastanın yüzüne bile bakmazsınız. Hasta ile kurulan doğru iletişimin, tedavi sürecinde fark yaratacağına inanıyorum. Doğru yaklaştığınız hastaların ameliyat sonrası iyileşme süreci büyük oranda değişecektir. Hastalarla iletişimin etkilerini, hastane yönetimine de yansıtmaya gayret gösteriyoruz.”