Güncelleme Tarihi:
ALMANYA merkezli, 60 milyar Euro ciro ve 2 bin 400 mağaza ile dünyanın en büyük üçüncü perakende zinciri olan Metro AG’de hissedar yapısındaki değişim, CEO Hans-Joachim Körber’in istifasına neden oldu. Daha önce Schmidt, Ruthenbeck ve Haniel aileleri aynı hisse oranıyla yönetimde eşit söz sahibiyken, geçen ay Haniel ailesi payını yüzde 34.24’e çıkararak en büyük hissedar olmuştu. Schmidt ve Ruthenbeck ailerinin toplam hissesi ise yüzde 50.01. Çoğunluğu ele geçiren Haniel ailesinin, yönetimde yapması beklenen değişim gecikmedi ve 1999’dan bu yana Metro’da CEO olarak görev yapan Körber 2009’a kadar kontratı bulunmasına rağmen istifa mektubunu sundu. 1985’ten beri Metro’da çalışan Körber 31 Ekim’de görevinden ayrılıyor.
HANIEL’IN ADAYI CORDES: Metro’nun büyük ortağı Franz Haniel’in CEO’su Eckhard Cordes, yeni CEO adayı olarak gösterildi. Hálá denetim kurulu başkanlığı görevini sürdüren Cordes’in yönetim kurulu üyeliğine atanması ve sonrasında yönetim kurulu başkanlığı görevini üstlenmesi bekleniyor. Cordes’in adaylığı borsada şirketin hisselerinin yükselmesine neden oldu. Yatırımcılar, Cordes’in adaylığından memnuniyet duyduğunu açıklarkan, şirketin hisseleri yüzde 5.94 yükselerek, 66.53 Euro’ya çıktı. Cordes, 2005’te Mercedes’teki görevinden ayrılarak, Haniel’e geçmişti.
SEBEP KAUFHOF TAVRI MI: Üç hafta önce değiştirilen eski hissedar anlaşması ana yatırımcılara eşit söz hakkı tanırken, büyük değişikliklerde
SATILMA PLANLARI VARDI: Metro bir dönem bölünerek satılma planlarını incelemiş ancak vazgeçmişti. Buna göre Kaufhof, elektronik zincirleri Saturn ile Media Markt birbirinden ayırılacak, gıda bölümü Haniel’e entegre edilecekti. Körber büyük değişimlere karşı çıkmış, Metro’nun farklı farlı mağaza zincirleriyle riski dağıttığına inanmıştı.
8 YILDA YÜZDE 40 BÜYÜTTÜ: Körber’in 9 yıllık CEO’luğu boyunca Metro dudak ısırtacak kadar büyüme gösterdi. Özellikle Hindistan ve Çin pazarlarına giren Metro, deniz aşırı ülkelerin de katkısıyla cirosunu artırdı. 1999’da 43 milyar Euro ciro yapan Metro, 9 yılda yüzde 40 artış yakalayarak 2006’yı 60 milyar Euro ciro ile kapattı. Körber’in ayrılışıyla şirketin satışlara daha sıcak bakabileceği, agresif bir büyüme modeline geçebileceği de söyleniyor.
Türkiye’ye dokuz yılda 700 milyon Euro yatırdı
METRO, ilk kez 1998 yılında Real ile girdiği Türkiye pazarında şu ana kadar 700 milyon Euro’luk yatırım yaptı. Söz konusu 700 milyon Euro’luk yatırımın tamamına yakına Hans-Joachim Körber zamanında gerçekleşti. Türkiye’de 10 Metro, 10 Real olmak üzere 20 hipermarket yatırımı bulunan grubun ayrıca 5 tane M1 alışveriş merkezi yatırımı var. Ümraniye Meydan, Metro’nun Türkiye’de gerçekleştirdiği son alışverişi merkezi yatırımı. Metro’nun elektronik perakende markası Media Markt ise 25 Eylül’de Meydan Alışveriş Merkezi’nde açılacak.
Türkleşmiş Alman 300 milyon Euro vaat etmişti
TÜRKİYE dostu olarak bilinen Hans-Joachim Körber, Türkiye’nin daha fazla yabancı yatırım çekmesi gerektiğini her fırsatta dile getiriyordu. Türkiye’ye sık sık ziyaretlerde bulunan Körber, samimi tavırları nedeniyle "Bu Alman Türk olmuş" şakalarıyla karşılaşıyordu. Haziran ayında düzenlenen Başbakan Recep Tayyip Erdoğan’ın yabancı yatırımcılarla görüş alışverişinde bulunduğu Yatırım Danışma Konseyi’nde Körber Hürriyet’e verdiği röportajında "Ben kendimi ev sahibi gibi hissediyorum" demişti. Körber, Türkiye’de 300 milyon Euro’luk yeni yatırım yapacaklarını da açıklamıştı.