Halkla ilişkiler sektörü büyüyor

Güncelleme Tarihi:

Halkla ilişkiler sektörü büyüyor
Oluşturulma Tarihi: Nisan 04, 2008 16:21

Türkiye’nin de içinde bulunduğu 22 ülkede yapılan araştırma, halkla ilişkiler sektörü 2007 yılında rekor bir büyüme kaydettiğini ortaya.

Kurumların, yeni yasal düzenlemeler ve artan saydamlık taleplerinden dolayı halkla ilişkiler şirketlerine çok daha fazla başvurduğu belirtilen araştırmada, 22 ülke arasında Türkiye, sektörün önceki yıla göre en fazla gelir artışı kaydeden ülke oldu.

Uluslararası İletişim Danışmanları Örgütü (International Communications Consultancy Organisation) tarafından Türkiye’nin de içinde bulunduğu 22 ülkede yapılan araştırmaya göre, iletişim dünyada gittikçe önem kazanan bir disiplin olarak yükseliyor. En başarılı şirketlerin stratejik planlamasının temel dayanağının iletişim olduğu gözlenen araştırmada, yeni yasal düzenlemeler ve artan şeffaflık taleplerinden dolayı kurumların halkla ilişkiler şirketlerinin uzmanlığına gereksiniminin arttığı belirtildi.

“2008’DEKİ BELİRSİZLİK HALKLA İLİŞKİLERİ ETKİLEMEYECEK”

Araştırmaya göre, ABD ve İngiltere’de araştırmaya katılan halkla ilişkiler şirketlerinin 2007’de, müşterilerinin yüzde 80’inin bütçelerinde herhangi bir kısıtlama yapmadığını yönünde görüş bildirdi. 2008 yılında da bu trendin devam edeceği ifade edildi. Küresel ekonomide yaşanan yavaşlamaya ve 2008’in kalan bölümüyle ilgili belirsizliklere karşın halkla ilişkiler sektörünün yıldızının parladığına işaret edilirken, bu durumun, iletişimin her türlü kurum için stratejik öneminin artması, kurumların haklarında çıkan haberleri içeriden kontrol edememeleri ve halkla ilişkilerin etkin bir araç olduğunun anlaşılmaya başlanmasından kaynaklandığı aktarıldı.

“TÜRKİYE GELİR ARTIŞINDA 22 ÜLKE ARASINDA BİRİNCİ OLDU”

Araştırma sonuçlarına göre, araştırmanın yapıldığı 22 ülke arasında bir önceki yıla oranla sektören en fazla gelir artışı kaydettiği ülke Türkiye oldu. İletişim Danışmanlığı Şirketleri Derneği (İDA) üyesi halkla ilişkiler şirketlerinin gelirlerinin, Türkiye’de 2007’de yüzde 27 büyüme kaydettiği bildirilen araştırmada, Türkiye’yi yüzde 25 ile Hindistan ve yüzde 22 ile Çek Cumhuriyeti’nin izlediği dile getirildi. Araştırma sonuçları, Türkiye’de iletişimin en fazla talep gördüğü sektörler arasında tüketici ürünleri ve hizmetleri, finans, enerji, sağlık, eğlence ve telekomünikasyonun yer aldığını gösterirken, kurumsal iletişim, konu ve kriz yönetimi, finansal iletişim ve medya ilişkilerinin ise en fazla talep gören konular olduğunu ortaya koydu. Öte yandan, araştırmaya katılan ülkelerin büyük bir çoğunluğunun büyümenin 2008’de de devam edeceğini öngördüğü belirtildi.

“HAKLA İLİŞKİLER SEKTÖRÜ 2008’DE YÜZDE 20 BÜYÜYECEK”

Araştırmayı değerlendiren İDA Başkanı Necla Zarakol, 2007’de hakla ilişkiler sektöründe yaşanan yüzde 27’lik büyümenin finans, gayrimenkul piyasasındaki gelişmeler ve turizmdeki canlılıktan kaynaklandığını bildirdi. Zarakol, Türkiye’de halkla ilişkiler sektöründe 2008 için en az yüzde 20’lik bir büyümenin beklendiğini kaydederek, yaşanan belirsizliğin sağlıklı çalışan kurumların iletişim ihtiyacını daha fazla ortaya koyduğuna işaret etti. Zarakol, 2001 döneminde profesyonel iletişim hizmeti alan şirketlerin, bu hizmetin faydasını gördüğünü söyleyerek, “Bu şirketler, o dönemde sektörlerinde fark yaratmışlardır. Tüm dünyada yaşanan durgunluğun yanı sıra ülkemizde yaşanan belirsizlik ortamında profesyonel iletişim desteği alan firmalar bu süreci daha sağlıklı atlatacaklardır” diye konuştu.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!