Halk otobüslerine 'çok özel' eğitim

Güncelleme Tarihi:

Halk otobüslerine çok özel eğitim
Oluşturulma Tarihi: Ekim 24, 2003 20:53

Özel halk otobüsü şoförleri eğitimle daha bilinçli hale gelecek. Anadolu yakası özel halk otobüsü üyelerinin kurduğu Özulaş, İstanbul'da bütün özel halk otobüsü şoförlerine yönelik eğitimler başlatıyor. 2004 yılında başlayacak eğitimden bir yıl içinde bin 400 şoför yararlanacak.

Anadolu yakası özel halk otobüsü mensuplarının kurduğu Özulaş Toplutaşıma Sanayi, İstanbul'daki şoförlere yönelik eğitimler düzenleyecek.

Vatan Dergi Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Ercan Arıklı'nın bir özel halk otobüsünün çarpması sonucu ölümü, bir dönem dikkatlerin özel halk otobüslerine çevrilmesine neden olmuştu.

Özulaş Genel Müdürü Onur Orhon, kazaya neden olan şoförün kendi mensupları arasında bulunduğunu belirterek, ‘‘Trafik kazası istenmeyen bir şey. Daha önce de eğitim çalışmaları yapıyorduk. Bu kazadan sonra trafikle ilgili el ilanları bastırarak üyelerimize dağıttık. Şimdi ikinci aşamaya geçerek şoförlerimize yarım günlük eğitim vereceğiz‘‘ diyor.

Eğitim, İETT, Türkiye Trafik Kazalarını Önleme Derneği ve akademisyenlerin katkılarıyla verilecek. Eğitim sadece İstanbul'daki bütün özel halk otobüsü şoförlerine yönelik olacak. Orhon, bir yıl içinde İstanbul'daki bin 400 şoförün eğitime katılacağını söylüyor.

Gruplar halinde toplanacak olan şoförler, yarım günlük bir bilgilendirme toplantısına katılacak. Toplantının ardından İstanbul trafiğinde diğer meslektaşlarının davranışlarını izleyerek hatalarını öğrenecekler.

Orhon, eğitimler dışında üyelerinin araçlarını yenileme yoluna gittiklerini belirtiyor: ‘‘310 üyemiz var. Araçların yüzde 70'i yenilenmiş durumda. Eski araçların yenilenmesi için çalışmalar hızla devam ediyor. Bütün otobüsleri teknik açıdan tarafsız bir kuruma test ettirmeyi düşünüyoruz. Böylece fren patlaması gibi arızaların önüne geçmiş olacağız. Trafik yılı ilan edilen 2004 yılında bütün bu uygulamaları yapacağız.‘‘

ŞOFÖRLERE BASKI

Orhon, eğitimlerde üyelerinin de katkılarını alacaklarını çünkü her gün trafikte farklı tecrübeler yaşadıklarını dile getiriyor. Yaptıkları işin sıradan bir hizmet olmadığını kamu hizmeti olduğunu belirterek, bu bilinci üyelerine aşılayacaklarına dikkat çekiyor:

‘‘Halk otobüsü çalışanı olarak üç kitleden oluşuyoruz. Araç sahipleri, şoförler ve biletçiler var. Araç sahibi 300 milyar lira ile işe başlıyor ve bu paranın bir an önce geri dönmesini istiyor. Bu nedenle şoförü hasılat için sıkıştırıyorlar. Bu da sorunlara yol açıyor. Bütün şoförlerin Özulaş bünyesinde çalışmasını sağlayarak araç sahibinin şoför üzerindeki baskısını yok edeceğiz. Baskı altında olan insanların kötü araç kullandığı psikoteknik testlerden ortaya çıkıyor.‘‘

Orhon, özel halk otobüsü sektörü olarak sorunlarının farkında olduklarını ve bunları eğitimle ve diğer uygulamalarla çözerek mutlak yolcu memnuniyetini sağlamayı hedeflediklerini sözlerine ekliyor.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!