Oluşturulma Tarihi: Nisan 07, 2004 00:00
Audi A6'nın 1.9 litrelik TDI turbo dizel motoru 130 beygir güç üretiyor. 6 ileri multitronic şanzımanı bulanan otomobilin maksimum hızı 200 km. Audi A6 1.9 TDI'ın anahtar teslim fiyatı, 51 bin 434 Euro. Yaklaşık 90 milyarlık fiyatıyla bu sınıftaki bir dizel otomobil için ortalamanın altında bir fiyata sahip olan Audi A6 1.9 TDI'ın ÖTV tutarı tam 14 bin 760 Euro.İlk nesil Audi A6, Audi'nin model isimlerinde gittiği reformun bir göstergesi olarak, makyajlanan Audi 100'ün yeni ismi olarak belirlenmişti. A6 adını alan makyajlı Audi 100, diğer bir deyişle ilk Audi A6'nin ardından, 1998 yılında güncel Audi A6 geldi. 2005'e ise yepyeni Audi A6 ile girilecek.Bu hafta test konuğumuz olan Audi A6'nın ait olduğu üst-orta segmentte BMW 5 serisi ve Mercedes E serisi gibi güçlü rakipleri var. Her iki rakibi de yeni yüzlere ve yeni teknolojilere kavuştular. Test aracımız Audi A6 jübiliye hızlanıyor olmasına rağmen, çizgileri ve teknolojisiyle hala güncelliğini koruyor. Geçen ay düzenlenen Cenevre Otomobil Fuarı'nda tanıtılan yeni Audi A6 2005 yılında yollara çıkacak. GÜVEN VEREN DIŞ GÖRÜNÜMGüven veren yapılı görünümüyle Audi A6'ya ilk bakıldığında, dikiz aynaları hariç 1 metre 80 cm'yi geçen genişliği ve 4 metre 80 cm'ye yakın uzunluğuyla büyük bir otomobil olduğu hemen anlaşılıyor. Audi A6'nın boyu 1 metre 45 cm ve taban mesafesi yerden 12.3 cm. Bu ölçüleriyle Audi A6 sedan'ın boş ağırlığı model versiyonuna göre 1395 kg ile 1750 kg arasında değişiyor. Testini yaptığımız A6'nın 1.9 litre hacminde TDI turbo dizel motor ve 6 ileri multitronic şanzımanı bulunuyor. Aracın boş ağırlığı ise 1520 kg. İri tasarımlı farlar ve geniş radyatör ızgarası ön tarafta karakteristik Audi görünümünü sağlarken, geniş hava girişlerine sahip ön tampon, Audi A6'nın spor coupelere benzemesine sebep oluyor. Tampondaki üç hava ızgarasından ortadaki büyük olanı, kaputtaki radyatör ızgarasıyla bütünlük oluşturacak şekilde kromla çerçevelenmiş. Büyük ön kaput ve geniş ön cam da, aracın ait olduğu sınıfı belli ediyorlar. Oldukça sade olan çizgiler, yan kısımda da aynı sadelikle davam ediyor. Audi A6'ya yandan bakıldığında dikkat çeken tek unsur, bombeli tavanı. Büyük boyutlu Audi A6'ya sportif bir renk katan bombeli tavanın altında kalan 3 büyük yan cam da kromla çerçevelenmişler. Çeşitli ebatlarda bir çok jant seçeneği bulunan Audi A6'da, dizel motorlu test aracımız için 16 inçlik sade tasarımlı jantlar tercih edilmiş. Gösterişten ve detaydan son derece uzak olan çizgiler, otomobiiln kuyruk kısmına doğru değişiyor. Otomobilin arka kısmına yandan bakıldığında Audi'nin kendine has stildeki stop lambalarının şekilleri hemen dikkat çekiyor. Arka tamponun kalkık ve karoserle yekpareymiş gibi duruşu, arka camın neredeyse bir hatchback gibi yatık olması, aerodinamik ve yuvarlak tasarımlı kuyruğun oldukça sportif görünmesini sağlıyor. Arkadan bakıldığında ise stop lambalarının, arka tamponun ve bagaj kapağının marjinal tasarımları göze çarpıyor. Yuvarlak formlu bagaj kapağının 1 metreyi aşan genişliği sayesinde, bagaja büyük nesneleri koymak mümkün. Audi A6'nın bagaj hacmi ise 551 litre.İç mekanda sade hatlarıyla işlevsel Audi tasarımı hakim. Malzeme ve işçilik kalitesi ise en üst düzeyde. Koltuklar rahatlıkları ve pozisyonlarıyla konforlu bir sürüşe olanak tanıyorlar. Konsoldaki düğmeler ilk bakışta biraz fazla sayıda görünse de, alıştıktan sonra kullanması zor değil.MAKSİMUM HIZ 200 KMTest aracımızdaki 1.9 litrelik TDI motor, sadece 8 sübaplı olmasına rağmen, son geliştirmelerin ardından 130 beygire çıkarılan gücüyle, ağır bir otomobil olan Audi A6'ya yeterli performansı sunuyor. İlk ve ara hızlanmalarda 1900 d/d'da 310 Nm'lik tork üreten motoru sayesinde zorlanmayan Audi A6 1.9 TDI'ın bu başarılı performansında, oranları çok iyi ayarlanmış 6 ileri multitronic şanzımanın da payı tartışılmaz. 6 ileri olması sayesinde motorun verimli tork bandının daha çok kullanılmasını sağlayan şanzımanın oranları, hızlanma ve son süratte tatminkar performans sağlıyor. Özellikle manuel moda geçilip, sıkça vites değiştirildiğinde oldukça sportif bir sürüş yakalanabiliyor. Kısaca, motor-şanzıman uyumu mükemmel. Audi A6 1.9 TDI, 0'dan 100 km'ye 10.5 saniye gibi cüssesine ve motor hacmine göre çok kısa bir sürede çıkarken, aracın azami hızı 200 km/s. 205/55 R 16 ebatlarındaki lastikler de, Audi A6 1.9 TDI için ideal ölçülerde.Frenaj konusunda oldukça başarılı bir performansa sahip olan Audi A6, yüksek frenleme gücüne sahip etkili fren sistemi ve gelişmiş ABS ve ESP sistemleri sayesinde çabukça ve güvenli durabiliyor. Hafif ve orta sertlikteki virajlarda yüksek süratlerde bile dengesi bozulmayan ve stabilitesini koruyan Audi A6, düşük hızla girilen sert virajlarda, yüksek torkunun ve ön kısımda toplanan ağırlığının etkisiyle kafadan kayıyor.Fiyatı 90 milyar liraZengin bir donanım listesine sahip olan Audi A6 1.9 TDI'da standart aksesuar listesinde yer alan başlıca özellikler arasında; ABS, EDL (Elektronik Diferansiyel Kilidi), ESP, Ön-arka ve yan havayastıkları, 6 ileri multitronic şanzıman, immobilizer, uzaktan kumandalı merkezi kilit ve alarm, yol bilgisayarı, hidrolik direksiyon, ısıtmalı silecek suyu, ön-arka sis lambaları, deri kaplı direksiyon simidi, ahşap kaplama, elektrikli arka perde, elektronik klima, radyo concert, elektrikli ve ısıtmalı dış dikiz aynaları ve park mesafe kontrolü bulunuyor. Opsiyonel aksesuvarlar ise, Xenon plus farlar, far yıkama sistemi, spor direksiyon ve elektrik ayarlı ön koltuklardan oluşuyor. Audi A6 1.9 TDI'ın anahtar teslim fiyatı, 51 bin 434 Euro. Yaklaşık 90 milyarlık fiyatıyla bu sınıftaki bir dizel otomobil için ortalamanın altında bir fiyata sahip olan Audi A6 1.9 TDI'ın ÖTV tutarı tam 14 bin 760 Euro.Teknik verilerSilindir sayısı4Silindir hacmi1896 ccMaksimum güç130 bg/ 4000 d/dMaksimum tork310 Nm/ 1900 d/dŞanzıman6 ileri otomatikBoş ağırlık1520 kgBagaj hacmi551 litreYakıt tüketimi şehir içi7.7 lt/ 100 kmHızlanma0-100 km 10.5 snMaksimum hız200 km/sLastik ebadı205/55 R16
button