OluÅŸturulma Tarihi: Mart 02, 2004 00:00
Audi otomobillerinin Türkiye Distribütörü DoÄŸuÅŸ Otomotiv, Quattro 4 tekerlekten çekiÅŸ sistemine sahip araçlarının yeteneklerini sergilemek için bir test sürüşü düzenledi. Araçların kaygan zeminlerdeki performansını göstermek için ise karın merkezi UludaÄŸ seçildi.Ä°stanbul-UludaÄŸ-Ä°stanbul güzergahında düzenlenen test sürüşü için seçilen model A4 3.0 Quattro'larla yola çıkmadan önce Maslak DoÄŸuÅŸ Otomotiv merkezinde 4 tekerlekten çekiÅŸ sistemi ve araçların üzerindeki Goodyear kış lastikleri hakkında brifing verildi. Daha sonra Otomobillere geçildi. Daha önce aynı ralli takımında rakip olarak yarıştığım Yaman Yılmaz ve abisi Mert Yılmaz ile aynı otomobilde keyifli bir yolculuÄŸa çıktık. Otobanda giderken dikkatimi çeken A4'ün oldukça sessiz ve konforlu bir sürüş sunduÄŸu oldu. Kaliteli izolasyon ve iç mekan malzemeleriyle, Audi işçiliÄŸi bir araya gelince, yeni A4 serisinin tüm üyeleri gibi A4 3.0 Quattro'da da yolculuk sessiz ve huzurlu olmuÅŸ. 220 beygir gücündeki V6 motor sesiyle kulaklara hitap ederken, gücü ve torku, ağır bir otomobil olan A4'ü hızlandırmakta zaman zaman zorlansada, genelde performansıyla sürüş keyfini arttırıyor. Otobanda yer yer ÅŸiddetli yaÄŸmur olmasına raÄŸmen 4 tekerlekten çekiÅŸli aracımızda en küçük bir yol tutuÅŸ veya denge problemi olmadı. Feribot yolculuÄŸunun ardından Bursa'ya kadar sürücü deÄŸiÅŸtirdik ve A4'ü arka koltuktan inceleme fırsatı da buldum. A4, iyi bir makam otomobili olabileceÄŸini de ispatladı.YolculuÄŸun en keyifli kısmı daÄŸ tırmanışı için tekrar direksiyona geçtim. Daha önce Türkiye Ralli'lerinde özel etap olarak geçtiÄŸimiz UludaÄŸ yolunda Yaman ile katıldığımız yarışları anarken, farkında olmadan oteller bölgesine geldik. Farkında olmadan dememin sebebi, ESP sisteminin zemindeki kar ve buzu sürücüye neredeyse hiç hissettirmemesi. ESP devredeyken torsen diferanseli ve fren sistemini kontrol altında tutan sensörler, en küçük bir savrulmayı bile sezerek fren ve güç dağılımını otomatik olarak algılayıp aracı düz bir çizgide tutuyorlar. Güvenlikten hiç ödün vermeyen bu sistemin faydasını kısa bir mesafe için devreden çıkarttığımda anladım. Diferansiyeller ve fren sistemiyle iÅŸ birliÄŸinde olan ESP devrede deÄŸilken otomobil önce kafadan, sonra arkadan kayıyordu. Ancak sistem tekrar devreye sokulduÄŸunda arada gece ile gündüz kadar fark olduÄŸunu söylemek yanlış olmaz. Yol performansında kar tahliyesini baÅŸarıyla yaptığını gözlemlediÄŸimiz Good-Year Ultra Grip kış lastiklerinin de payı hiç kuÅŸkusuz vardı. Ertesi gün Eski Avrupa Ralli Åžampiyonu Nejat Avcı ve Tipo Cup ve Pailo Cup Åžampiyonu Åžerif Yardımcı, hem A4 3.0 Quattro'nun becerilerini yakından görmemizi saÄŸladılar. Bir kez daha görüldü ki, kış lastikleriyle kar üzerinde sürüş, normal lastiklerle olduÄŸundan çok daha kolay. Zincirde direnen herkesin böyle bir tecrübe yaÅŸaması gerektiÄŸinde herkes hemfikirdi. Kış lastiklerine sahip bir otomobilde sürücü, araç üzerinde öyle kontrollü bir sürüş yapıyor ki, neredeyse zeminde kar veya buz olduÄŸunu unutuyor. Bu kontrolde rolü olan diÄŸer unsurlar da tabiiki Audi'nin ileri teknoloji quattro ve ESP sistemleriydi. Dönüş yolunda daÄŸdan iniÅŸte A4 Quattro'nun ağırlığına raÄŸmen frenajının baÅŸarılı oluÅŸu dikkatimi çekti. Hızlı bir tempoyla inilmesine raÄŸmen yapılan her frende A4 hemen tepki verdi.Â
button