A.A
Oluşturulma Tarihi: Haziran 11, 2006 10:12
Spor ve ulaşım aracı olarak kullanılan bisikletlerin boyunun yaş ve kiloya göre seçilmesi, kişinin selesine oturduğunda ayakları yere değecek ölçüde bisiklet alması gerekiyor.
Konya Motosiklet ve Bisikletçiler Odası Başkanı Ahmet Çal, AA muhabirine yaptığı açıklamada, ekonomik olması ve Konya'nın coğrafi yapısının uygunluğu nedeniyle kentte bisiklet ve motosiklet kullanımının oldukça yaygın olduğunu söyledi.
Bisiklet kullanımının yaygınlığı nedeniyle “Türkiye'nin Çin'i” olarak nitelendirilen Konya'da yüz binlerce bisikletin bulunduğunu vurgulayan Çal, Konya'da bisiklet sayısının birçok ilin nüfusundan bile fazla olduğunu bildirdi.
Yaz-kış demeden Konya'da binlerce kişinin sabah işlerine, akşamları da evlerine bisikletle gittiğini ifade eden Çal, şunları söyledi:
“Yaz aylarında kullanım biraz daha artıyor. Okulların kapanmasıyla kent trafiğindeki bisiklet sayısında adeta patlama yaşanıyor. Önümüzdeki günlerde karneler dağıtılacak. En iyi karne hediyesi de her zaman bisiklet olmuştur.
Bu yüzden ailelerin bisiklet almadan önce çocuğunu eğitmesi bazı önemli uyarılarda bulunması gerekiyor. Öncelikle hem çocuklar hem de işine giden vatandaşlar açısından yeni alınacak bisikletin boyu, yaş ve kiloya uygun olmalı. Kişi seleye oturduğunda ayaklardan en az biri yere mutlaka değmeli. Bu düşme anında kişinin kendisini dengelemesi açısından çok önemli.”
BİSİKLET TEK KİŞİLİKTİR
Çal, güvenli sürüş açısından bisiklet kullanıcılarının dönüşlerde el ve kollarını mutlaka kullanması gerektiğini, sinyal ya da uyarıcı başka bir cihaz olmadığı için diğer araçlara dönüşleri
haber verecek bisiklet kullanıcılarının el ve kolunu 90 derece açarak işaret verebileceğini söyledi.
Spor ve ulaşım aracı olarak kullanılan bisikletin tek kişilik olduğuna dikkati çeken Çal, bu yüzden bisiklete bir kişiden fazla binilmemesi, sepetinin içindekinden fazla yük taşınmaması gerektiğini bildirdi.
Özellikle gençlere uyarılarda bulunan Çal, “Elleri bırakarak bisiklet süren ya da arkadaşıyla el ele tutuşarak yan yana giden birçok kişiye rastlıyoruz. Önündeki kamyon ya da kamyonetlere tutunarak gidenler bile var. Trafiğin yoğun olduğu yerlerde bu tür yanlış sürüş teknikleri yaralamalı hatta ölümlü kazalara yol açabilir” dedi.
Çal, bisikletlerin arkasında motorlu araçların fark edeceği şekilde yansıtıcıların bulunması gerektiğini de belirterek, “Yolun sağ şeridi kullanılmalı, mümkünse bisiklette dikiz aynaları bulunmalıdır. Kent içinde öndeki araç yavaş bile gidiyorsa takip mesafesi 50 metre olmalıdır. Kırmızı ve yeşil ışık kurallarına diğer araçlar kadar uyulmalıdır” diye konuştu.
Motosiklet kullanıcılarına da önerilerde bulunan Çal, motosiklete 2 kişiden fazla binilmemesi, kent içinde 30 kilometreden fazla hız yapılmaması, sürücünün mutlaka kask kullanması ve motosikletin tek elle sürülmemesi gerektiğini kaydetti.