OluÅŸturulma Tarihi: Nisan 30, 2002 00:00
Sarp ve Türkgözü'nden sonra Türkiye'nin Gürcistan'a açılan üçüncü penceresi olan AktaÅŸ sınır kapısının hizmete girebilmesi için altyapı çalışmalarına baÅŸlandı. Bu amaçla, Gürcistan tarafındaki 26 kilometrelik karayolunun yapımını da Türkiye üstlendi.DoÄŸu Anadolu Bölgesi'nde ticaretin canlanması açısından çok önemli bir aÅŸama olarak görülen Ardahan'ın Çıldır Ä°lçesi yakınlarındaki AktaÅŸ sınır kapısının açılması için, Türk tarafında gümrük binaları dahil her ÅŸeyi tamamlandı. Ancak, AktaÅŸ sınır kapısı ile Gürcistan'ın Ahırkelek kenti arasındaki 26 kilometrelik karayolunun yapımı bir türlü gerçekleÅŸtirilemedi. Gürcistan ile yapılan ikili görüşmelerde, karayolu yapımının Türkiye tarafından üstlenilmesi halinde, Gürcistan'ın Türk plakalı araçlardan belirli bir süre geçiÅŸ ücreti almaması kararlaÅŸtırıldı. Bunun üzerine Türk hükümeti, karayolunun yapılması için çalışmalara baÅŸladı ve Dilucu sınır kapısındaki prefabrik binaların da Gürcistan'a verilmesi kararlaÅŸtırıldı.Ardahan'ın Çıldır Ä°lçesi yakınlarındaki AktaÅŸ sınır kapısının açılması ile DoÄŸu'nun kaderinde önemli deÄŸiÅŸiÅŸlikler olacağına ifade eden Kars Ticaret Odası BaÅŸkanı Ali Güvensoy, DoÄŸu'daki tüm kapıların açık tutulmasından yana olduklarını bildirdi. Â
button