Oluşturulma Tarihi: Ağustos 30, 2005 00:00
TÜBİTAK Bilim ve Teknik Dergisi tarafından Türkiye'de ilk kez düzenlenen Formula-G Güneş Arabaları Yarışı'nı, ODTÜ'den Robot topluluğu kazandı.Yarışa katılan araçların İstanbul Park Pisti'ndeki yerlerini almasından sonra bir konuşma yapan Sanayi ve Ticaret Bakanı Ali Coşkun, geçen asırda sıcak ve soğuk savaşlarla oluşan dengelerin, bu asırda yerini teknoloji öncülüğünde teknolojik ve ekonomik güç dengelerine terk ettiğini söyledi.18 üniversite ile teknoloji geliştirme bölgeleri kurduklarını ve TÜBİTAK'ın destekleriyle proje bazında bunları desteklediklerini anlatan Coşkun, AB'nin, 2010 yılına kadar bütün üye ülkelerinde GSMH'ın yüzde 3'ünü Ar-Ge çalışmalarına ve teknolojik gelişmeye ayırma durumunda olduğunu kaydetti. Türkiye'de ise 2002 yılı itibariyle bu rakamın yüzde 0.64 seviyesinde olduğunu bildiren Coşkun, TÜBİTAK'la el ele vererek bu rakamı 2007 yılı sonuna kadar yüzde 1.5-2'lere çıkarmayı hedeflediklerini ve Avrupa'nın seviyesine yetişmeye çalıştıklarını söyledi. ALTERNATİF ENERJİNİN ÖNEMİAli Coşkun, 2060 yıllarına doğru bilinen doğalgaz ve petrol kaynaklarının tükeneceğine dikkati çekerek, bu nedenle alternatif enerjinin fevkalade önem taşıdığını kaydetti. Coşkun, “Bu nedenle bugünkü güneş enerjisiyle çalışan otomobil yarışları, alternatif enerjinin geliştirilmesi bakımından da fevkalade önem taşıyor” dedi. TÜBİTAK Başkan Vekili Prof. Dr. Nükhet Yetiş de, artık geleceğin bilim ve teknoloji demek olduğuna dikkati çekti. Yetiş, genç bilim insanları tarafından yapılan güneş enerjisiyle çalışan otomobillerin yarışmasının Türkiye'de bir ilk olduğunu bildirdi. YARIŞI, “MES-E” KAZANDI İstanbul Park Pisti'nde yapılan yarışa, biri lise, 15'i de üniversiteden olmak üzere toplam 16 takım, kendi yaptıkları güneş enerjisiyle çalışan araçlarıyla katıldı. Yarış sonunda, ODTÜ Robot Topluluğu Ort takımı, “MES-e” adlı aracıyla 5.3 kilometrelik pistte 8 tur atmayı başaran tek takım olarak birinci oldu. Pistteki 8 turu ortalama 32 kilometre hızla 1 saat 47 dakikada tamamlayan aracın, en iyi tur zamanı 9 dakika 53 saniye olarak belirlendi. “MES-e”nin pilotu Murat Şenol, pistte epey zorlandıklarını anlattı. Aracın en fazla 40 kilometre hız yaptığını belirten Şenol, 8. viraja 60 kilometre hızla girdiğini kaydetti. DİĞER DERECELERAtılım Üniversitesi Hasat-Atılım takımı, “Hasat” adlı aracıyla 7 turu atmayı başararak yarışın ikincisi oldu. 7 turu ortalama 37 kilometre hızla 1 saat 34 dakikada tamamlayan “Hasat”ın en iyi tur zamanı, 8 dakika 39 dakikada olarak gerçekleşti. Yeditepe Üniversitesi Yugat takımı, “Turkuaz-7TP” adlı aracıyla yarışın üçüncüsü oldu. En iyi tur zamanı 7 dakika 24 saniye olan ”Turkuaz-7TP”, pistte 6 tur attı. Ortalama hızı 43 kilometre olan araç, pistte 1 saat 19 dakika kaldı. Sakarya Üniversitesi Saguar takımı, “Sakarya” adlı aracıyla pistte 6 tur atarak yarışı dördüncü bitirdi. Araç, 6 turu 1 saat 39 dakikada tamamladı. Yarışta, Ortadoğu Teknik Üniversitesi ODTÜ takımı “Soularcar” adlı aracıyla 5, Ankara Üniversitesi Hitit Güneşi takımı “Günebakan” adlı aracıyla 5, Dokuz Eylül Üniversitesi Solaris takımı “Erke” adlı aracıyla 4, Yıldız Teknik Üniversitesi YTU-GESK takımı “Barracuda” adlı aracıyla 3, Kocaeli Üniversitesi Ceryan takımı “Körfez Yıldızı” adlı aracıyla 2 ve Kocaeli Üniversitesi Türk Mekatronik takımı ”Gayret” adlı aracıyla 1 tur attı. İnönü Üniversitesi Tato takımının “BUG” adlı aracı, Süleyman Demirel Üniversitesi Isparta takımının “Solarsonic” adlı aracı, Sabancı Üniversitesi GYTE-Sabancı takımının “Energy-1” adlı aracı, İzmir Amerikan Lisesi Acı takımının “ACI” adlı aracı, İstanbul Teknik Üniversitesi İTÜ-GAE takımının “ARIba” adlı aracı ve Gazi Üniversitesi Gazi takımının “Günsonic” adlı aracı ise pistteki turlarını tamamlayamadı.
button