Günak, ailesi olmayan bir üstsüz tasarladı

Güncelleme Tarihi:

Günak, ailesi olmayan bir üstsüz tasarladı
Oluşturulma Tarihi: Mayıs 10, 2006 00:00

Volkswagen’in ismini Yunan mitolojisindeki güneşin doğuşunu simgeleyen şafak tanrıçasından alan yeni coupe cabriolet modeli Eos, Ağustos ayı sonunda Türkiye’de satışa sunuluyor. Volkswagen Grubu’nun Tasarım Grubu Başkanı Murat Günak imzalı Eos’u diğer coupe cabriolet modellerinden ayıran en önemli özelliği bir modelin türevi olmaması.

Volkswagen’in Coupe Cabriolet sınıfında yer alan yepyeni aracı Eos, Ağustos ayı sonunda Türkiye’ye geliyor. İlk olarak 2004 yılında Cenevre Otomobil Fuarı’nda ’Concept C’ isimli konsept versiyonu ile yüzünü gösteren Eos, geçirdiği 2 yılın ardından seri üretime hazır hale gelmiş. VW Grup Tasarım Başkanı olduktan sonra birçok projede katkısı bulunan Günak’ın yüzde 100 kendisinin tasarladığı ilk otomobil olan Eos, Mayıs ayında Avrupa’da piyasaya sunuluyor. Ağustos sonunda Türkiye’ye gelecek aracın fiyatının ise yaklaşık 55 bin Euro’dan başlaması bekleniyor. Volkswagen bu yıl Türkiye’de 150-200 adet Eos satmayı hedefliyor.

İsmini Yunan mitolojisindeki güneşin doğuşunu simgeleyen şafak tanrıçasından alan Eos’un uluslararası lansmanı da bu yüzden Atina’da gerçekleşti. Efsaneye göre Eos her sabah arabasıyla denizin derinliklerinden çıkıp yükselerek insanlığa gün ışığını getiriyormuş.

BİR MODELİN TÜREVİ DEĞİL

İsminin dışında Eos’u diğer coupe cabriolet modellerinden ayıran en önemli özelliği bir modelin türevi olmaması. Kendi başına yepyeni bir model olan Eos, piyasadaki diğer coupe cabrioletler gibi mevcut bir model baz alınarak yapılmamış. Yani bir ailenin üyesi değil. Bu da Eos’u farklılaştırıyor. Volkswagen Grubu Tasarım Başkanı Murat Günak, tasarımın otomobili olduğundan daha değerli göstermesi gerektiğine inandığını belirterek, "Eos, böyle bir tasarıma sahip. Eos, daha değerli gibi görünüyor. İnsanlar birçok otomobil için, "Sahibinin parası ancak buna yetmiş" diye düşünürler. Dışarıdan bakıldığında Eos’u görenler böyle düşünmeyecek. Bunu değiştirdik. Eos, herkesin sahip olmayı isteyeceği bir otomobil oldu" diye konuşuyor.

BEŞ PARÇADAN OLUŞAN TAVAN

Eos’un dünyada beş parçadan oluşan açılabilir, kayar ve coupe tavana (Convertible, Sliding, Coupe-CSC) sahip ilk otomobil olması da önemli özelliklerinin başında yer alıyor. Entegre katlanan ve açılan cam tavana sahip ilk coupe/cabriolet Eos’un üstü 25 saniyede açılabiliyor. Ön bölüm saydam camdan normal otomobillerdeki açılır tavanlar gibi bütünüyle açılarak ya da ön bölümü kısmen 35 mm kaldırılarak kullanılabiliyor. Tavan kapalıyken bile içeride aydınlık, hoş ve ferah bir ortam yaratıyor. Uzun CSC tavan yapısı sayesinde kısa bir ön cam çerçevesi yaratmak mümkün. Bu da saf bir cabriolet hissi sağlıyor.

Standart otomatik klima ise (Climatronic) tavanın açılmasına ve kapatılmasına tepki gösteriyor ve çalışma şeklini otomatik olarak buna göre ayarlıyor. Cabriolet ve coupe için ayarlar ve programlanmış değerler sistemde ayrı olarak saklanıyor. Aracın o anki duruma göre cabriolet ya da coupe için çalışma ayarları seçiliyor.

RAKİPLER ÜST SINIFTAN

Eos, kendi sınıfındaki rakiplerinden motorları ve tiptronik çift kavramalı DSG şanzıman, Dynaudio müzik sistemi ve yeni CSC tavan gibi teknolojik özellikleriyle ayrılıyor. Bir üst sınıfta yer alan rakiplerine göre biraz daha kısa olsa da nispeten geniş bir kabin ve her bakımdan konforlu bir iç bölüm sunuyor. Buna ek olarak Eos’un üst sınıftaki rakibi olan cabrioletlerde cam tavana bulunmuyor ve sadece birisi çelik tavan sunuyor.

Eos, 1.79 metre genişliğinde, 4.41 metre uzunluğunda ve 1.44 metre yüksekliğinde. Bu sayede de aracın üstü hem açıkken hem de kapalıyken eğlenceli bir kullanım sunuluyor. Tavan açıkken 205 litre hacme sahip ama tavan kapatıldığında bu alan 380 litreye yükseliyor. Bagaj kapağı kapanma hareketinin son milimetrelerinde elektrikli kilit sistemiyle kapanıyor ve bu sistem standart olarak sunuluyor.

DONANIM ÖZELLİKLERİ

Eos’un bütün modellerinde sunulan standart donanımları ise şöyle: "Elektronik Stabilizasyon Programı ESP, önde maksimum güvenlik sağlayan koltuk başlıkları, ön hava yastıkları ve özel olarak geliştirilmiş kafa-gövde hava yastıkları; 16 inç alüminyum jantlar, tam otomatik klima (Climatronic), sis farları, elektrikli camlar, deri direksiyon simidi, deri vites kolu topuzu ve deri el freni kolu ve spor koltuklar."

Herhangi bir kritik durumda (kaza anında) arkadaki aktif baş koruma sistemi 0.25 saniye içinde açılarak ek güvenlik sağlıyor. Eos’ta isteğe bağlı olarak sunulan özellikler de bulunuyor; örneğin 10 kanallı amfi, 10 hoparlör ve 600 Watt güce sahip bir Dynaudio müzik sistemi, dinamik viraj farı ve statik dönüş farına sahip Bi-Xenon ön farlar. Volkswagen Individual da diğer özelliklerin yanı sıra iki renkli deri donanım, 18 inç alüminyum jantlar ve koyu krom radyatör ızgarası bulunuyor.

En büyük pazarı Almanya ve ABD

Hem erkek hem de kadın sürücüleri hedefleyen Eos’un potansiyel alıcıları 35 ile 45 yaşlarında ve statüye önem veriyorlar. Potansiyel Eos, müşterilerinin yüzde 15’i bekar. Uzun vadede tüm dünyada satışa sunulması beklenen Eos’un en önemli pazarları Almanya, ABD, İngiltere, Fransa ve İtalya. En büyük satış hacmine sahip olacak ülkeler yüzde 30 ile Almanya, yüzde 29 ile ABD, yüzde 9 ile İngiltere, yüzde 8 ile Fransa ve ardından da İtalya, Belçika, İspanya ve İsviçre olması bekleniyor. Ağustos ayında Türkiye’de satışa sunulacak Eos’un yıl sonu satış hedefi ise 150-200 adet arasında.

Motorlar Golf’ten

Eos’un performansları 115 ile 200 beygir arasında değişen ikisi benzinli üç motor seçeneği bulunuyor. 110 beygirlik 1.6 FSI motora sahip Eos 11.9 saniyede sıfırdan 100 km/s hıza ulaşıyor ve son hızı da 192 km/s. Ortalama yakıt tüketimiyse 7.6 litre. Diğer benzinli motor ise Golf GTI’dan tanıdık. 200 beygir güç üreten motorun hacmi 2.0 litre. Bu motorun en yüksek torku 4700 d/d’ye kadar sabit kalıyor. Bu motor ile Eos 0’dan 100 km/s hıza 7.8 saniyede ulaşıyor ve son hızı da 232 km/s. Turbo motor 100 kilometrede ortalama 8.2 litre süper benzin tüketiyor. Motor serisinin tek dizel seçeneği olan 140 beygirlik 2.0 TDI ise 206 kilometre hıza ulaşabiliyor. Dört silindirli motorun 320 Nm’lik en yüksek torku 1800 d/d’den itibaren üretiliyor. Eos 2.0 TDI, 0-100 km/s hızlanmasını 10.3 saniyede tamamlıyor. Ortalama yakıt tüketimi 6.0 litre olan araç ürettiği gücü yola altı ileri vitesli düz şanzıman yardımıyla aktarıyor.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!