Güçlü motorlarıyla ’zıpır’ bir küçük

Güncelleme Tarihi:

Güçlü motorlarıyla ’zıpır’ bir küçük
Oluşturulma Tarihi: Mayıs 16, 2006 23:17

Japon Mitsubishi’nin 1978 yılında yollara çıkan ve ’B’ segmentindeki ilk modeli olan Colt, özellikle üç kapılı CZ3 ve turbo motora sahip CZT versiyonlarıyla gençleri hedefliyor. Colt’un 5 kapalı versiyonu 1.3 litre (95 beygir) benzinli, 1.5 litre (95 beygir) dizel; 3 kapılı versiyonları ise 1.3 litre (95 beygir) ve 1.5 litre (150 beygir) benzinli motor seçenekleriyle satışa sunuluyor. İngilizce’de ’tay’ anlamına gelen Colt’un hem 3 hem de 5 kapılı versiyonlarında görev yapan 4 silindirli 1.3 litrelik 16V benzinli motor, 6000 d/d’de maksimum 95 beygir güç üretirken, 4000 d/d’de 125 Nm tork elde edebiliyor. 0-100 km/s hızlanmasını 11.1 saniyede tamamlayan aracın ortalama yakıt tüketimi ise 5.8 litre. Son zamanlarda gençler arasında popülaritesi hızla artan turbo-şarj sistemi, bu sistemi yıllardır kullanan Mitsubishi tarafından Colt CZT’ye uygulanmış. 1.5 litrelik hacme sahip motor, turbo sistemi ile birlikte 6000 d/d’de tam 150 beygir güç üretiyor. 3500 d/d’de maksimum 210 Nm tork üreten bu motor, 1070 kilogramlık ağırlığa sahip Colt’u sadece 8 saniyede 0’dan 100 km/s hıza ulaştırıyor. Azami 210 km/s hıza ulaşan Colt, ara hızlanmalarda da sunduğu ataklık ile de dikkat çekiyor. Smart ForFour ile aynı platformu paylaşan Colt’un dizel motoru ise DaimlerChrysler ve Mitsubishi ortaklığıyla geliştirilmiş. Common-rail teknolojisine sahip olan 1.5 litre hacmindeki üç silindirli bu motor, 4000 d/d’de 95 beygir güç üretirken, 1800 d/d’de ise 210 Nm tork üretiyor. Turbo’nun geç devreye girmesinden dolayı alt devrilerde hantal kalan birçok dizel motorun aksine, bu motor düşük devrilerden itibaren gücünü sergilemeyi başarıyor. Colt DI-D 0’dan 100 km/s hıza 9.9 saniyede ulaşıyor. Bu hızıyla sınıfındaki en hızlı dizel motora sahip araç özelliğini taşıyor. Colt bu motor ile 100 km’de ortalama 4.6 litre motorin tüketiyor. Araç 47 litrelik deposuyla 1020 kilometre yol kat ediyor.’ALLSHIFT’ SEÇENEĞİ Clot’ta 5 ileri spor, kısa vites aralıklı düz vitesin yanı sıra şehir içinde otomatik, şehir dışında ise düz vites isteyenler için tasarlanan ’Allshift’ (6 ileri otomatikleştirilmiş düz şanzıman) seçeneği de bulunuyor. Düz vites modunda sürücü yarış otomobillerindeki gibi vites kolunu ileri geri hareket ettirerek vites değiştirebiliyor. Colt’ta ’Inform’ ve ’Invite’ olmak üzere iki temel donanım seviyesi bulunuyor. Inform donanım seviyesinde; arka sis farları, elektrikli ön camlar, 5 adet bardaklık, yükseklik ayarlı direksiyon simidi, radyo-CD çalar, 4 hoparlör, torpido gözü soğutuculu otomatik klima, gecikmeli sönen iç aydınlatma, kapı açık uyarısı, sürücü ve yolcu koltuk ısıtması, esnek arka koltuklar, yükseklik ayarlı bagaj rafı, bagaj lambası, bagajda 4 adet kanca, ABS, EBD, önde ve arkada 3 noktalı aktif gergili emniyet kemerleri, Isofix çocuk koltuğu ön hazırlığı, arka kapılarda çocuk kilidi, uzaktan kumandalı merkezi kilit, immobilizer ve 3’üncü stop lambası standart olarak sunuluyor. Tüm bunlara ek olarak Colt araçların bütün versiyonlarında sürücü ve yolcu havayastıkları standart olarak sunulurken, yan darbelere karşı yolcuları koruyan yan ve perde havayastıkları ise isteğe bağlı olarak satın alınabiliyor.
Haberin Devamı

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!