Güncelleme Tarihi:
Google, doğum günü çarkıfeleği ile yeni yaşını kullanıcılarıyla birlikte kutlarken, kullanıcı odağını elden bırakmıyor. Doğruluğuna inandığı 10 şeyden bağlılığını koparmayan Google, doğum günü çarkıfeleği doodle'ını, her zaman en iyisini sunmaya odaklandığı kullanıcılarına sunuyor. İşte, 1998 yılında başlayan ve bugünlere kadar sürekli gelişerek gelen bir şirketin varoluş hikayesi ve Google'ın doğum günü çarkıfeleği kutlaması
Hazırlanan oyunlar aslında geçmişte Google'ın özel günlerde ortaya çıkardığı doodlelardan oluşuyor. Google'ın arama ekranından ulaşılabilen oyunları çarkıfeleği çevirerek oynayabiliyorsunuz.
GOOGLE BU GÜNLERE NASIL GELDİ?
Google'ın hikayesi 1995'te Stanford Üniversitesi'nde başladı. Larry Page, lisansüstü eğitim için Stanford'a gitmeyi düşünüyordu ve o sırada orada okuyan Sergey Brin, Larry'ye etrafı göstermekle görevlendirilmişti. Bazı söylentilere göre, ilk karşılaşmalarında neredeyse hiçbir konuda anlaşamamışlardı, ancak ertesi yıl bir ortaklık kurdular. Öğrenci yurdundaki odalarından çalışarak, bağlantılar aracılığıyla World Wide Web'deki bağımsız sayfaların önem derecesini belirleyen bir arama motoru oluşturdular. Bu arama motorunu Backrub olarak adlandırdılar.
Kısa süre sonra, Backrub (neyse ki) adını Google olarak değiştirdiler. Google adı, 1 rakamı ve ardından gelen 100 tane sıfıra ilişkin matematiksel ifadenin biraz oynanmasıyla ortaya çıkmıştı; Larry ile Sergey'in, "tüm dünyadaki bilgileri düzenlemek ve bunları herkes için erişilebilir kılarak kullanışlı hale getirmek" misyonunu uygun bir şekilde yansıtıyordu.
Sonraki birkaç yıl içinde, Google yalnızca akademik topluluğun değil, aynı zamanda Silikon Vadisi'ndeki yatırımcıların da dikkatini çekti. Ağustos 1998'de, Sun'ın kurucu ortağı Andy Bechtolsheim, Larry ve Sergey'e 100.000 ABD doları tutarında bir çek yazdı ve Google Inc. resmi olarak doğmuş oldu. Bu yatırımla, yeni kurulan ekip, öğrenci yurtlarından ilk ofislerine yani Susan Wojcicki'nin (16. çalışan ve YouTube'un şu andaki CEO'su) sahibi olduğu, Kaliforniya Menlo Park banliyösündeki bir garaja geçiş yaptı. Hantal masaüstü bilgisayarlar, bir masa tenisi masası ve açık mavi bir halı, o ilk günlerin ve gece geç saatlerin sahnesini oluşturmuştu (Renkliliğeönem verme geleneği bugün de devam ediyor).
İlk günlerde bile, her şey geleneksel olmaktan uzaktı: Google'ın ilk sunucusundan (Lego'dan yapılmıştı) 1998'de hazırlanan ve logodaki bir çöp adamla site ziyaretçilerine, tüm ekibin işten kaçıp Burning Man Festivali'nde eğlendiğini duyuran ilk “Doodle”a kadar her şey. “Kötü olma” ve “Doğru olduğunu bildiğimiz on şey” felsefemiz, özellikle geleneklerin dışına çıkan yöntemlerimizin ruhunu yakaladı. İzleyen yıllarda şirket hızla büyüdü. Yeni mühendisler işe alındı, bir satış ekibi oluşturuldu ve şirketin ilk köpeği Yoshka aralarına katıldı. Google artık garaja sığmıyordu ve sonunda, Kaliforniya Mountain View'da bulunan şu anki merkezine (“Googleplex” olarak da bilinir) taşındı. İşleri farklı bir şekilde yapma ruhu böylesine bir başarıyı getirdi. Tabii bir de Yoshka.
Sürekli olarak daha iyi yanıtları arama düşüncesi, yaptığımız her şeyin merkezinde yer almaya devam etmektedir. Bugün 50 farklı ülkede 60.000'den fazla çalışanıyla Google, YouTube ve Android'den Smartbox'a ve elbette Google Arama'ya kadar, dünyanın her yerinden milyarlarca kişinin kullandığı yüzlerce ürün geliştirmektedir. Sonuç olarak Google'ın "herkes için teknoloji" tutkusu yurt odasından garaja ve bugüne kadar hep aynı kaldı.
GOOGLE'IN DOĞRULUĞUNA İNANDIĞI 10 ŞEY
Google sadece birkaç yıllık bir şirketken ilk olarak bu "10 şey"i yazmış ve kullanıcılarına hizmet sağlamaya başlamıştır. Bu listeyi zaman zaman kontrol eden Google çalışanları yaptıkları işin doğruluğunu koruyup korumadığını kontrol ediyor. İşte, Google'ın kendi değerlerini korumak için yazmış olduğu 10 liste;
1. Kullanıcıya odaklan, gerisi kendiliğinden gelir.
2. En iyisi, bir şeyi gerçekten ama gerçekten iyi yapmaktır.
3. Hızlı olmak, yavaş olmaktan iyidir.
4. Web'de demokrasi işler.
5. Yanıtları yalnızca masa başındayken aramazsınız.
6. Kötü olmadan da para kazanabilirsiniz.
7. Daima, bir yerlerde keşfedilmesi gereken bilgi vardır.
8. Bilgi ihtiyacı sınır tanımaz.
9. Ciddi olmak için takım elbise gerekli değil.
10. Her zaman daha iyisi mümkündür.