Güncelleme Tarihi:
“İnternet’te arama” denince akla gelen ilk isim şüphesiz Google. Kısa sürede büyük bir başarı elde ederek kaliteli bir arama hizmetini İnternet kullanıcılarına sunan firmanın bu alandaki üstünlüğü tartışmasız. Öyle ki “Google’lamak” deyimi artık “İnternet’te arama yapmak” sözü ile aynı anlama gelir oldu. Fakat elde edilen yeni verilere göre Google’ın pek çok büyük firmayla rekabet ettiği yeni alanlarda oldukça geride kaldığı gözüküyor.
Son verilere göre firmanın arama ve diğer hizmetleri arasında kullanım oranı bakımından büyük uçurumlar bulunuyor. Google, içerik ve e-posta hizmetleri gibi diğer alanlarda, Yahoo ve MSN gibi en büyük rakiplerinin oldukça gerisinde bulunuyor. Arama piyasasında Yahoo’nun yüzde 16’lık, MSN’in ise yüzde 11.5’lik payının karşısında yüzde 47.4 ile oldukça yüksek bir paya sahip olan Google, e-posta hizmeti alanında neredeyse yok gibi.
Geçen sene e-posta piyasasına oldukça dinamik ve yenilikçi bir şekilde giren Google, bu alanda sadece yüzde 2.54’lük bir paya sahip. Bu alanda Yahoo’nun üstünlüğü ise, Google’ın arama piyasasındaki üstünlüğü gibi tartışmasız bir niteliğe sahip. E-posta piyasasında Yahoo’nun hemen ardından gelen MSN Hotmail yüzde 22.9’luk bir paya sahipken Yahoo’nun payı ise yüzde 42.4.
Google, diğer piyasalara göre daha komplike olarak kabul edilen ve oyuncusu daha fazla olan haber alanında da rakiplerinin oldukça gerisinde bulunuyor. Bu alanda da başı gene köklü İnternet şirketi Yahoo çekiyor. BBC, MSNBC ve CNN gibi oldukça iddialı haber kaynaklarının geride bırakan Yahoo, bu alanda 6.3 gibi ciddi bir paya sahip. Google ise haber hizmetlerinde, 1.9 gibi oldukça düşük bir payla beşinci sırada yer alıyor.
Finans ise Yahoo’nun domine ettiği bir başka piyasa olarak dikkat çekiyor. Bu alanda yüzde 34.9 gibi çok yüksek bir paya sahip olan Yahoo’nun en yakın takipçisi olarak, yüzde 13.4 ile MSN Money hizmeti öne çıkıyor. Google’ın finans hizmeti ise yüzde 0.29’luk bir payla oldukça gerilerde; 40. sırada yer alıyor.
Google, yenilikçi vizyonuyla her geçen gün yeni ürün ve hizmetler kullanıma açsa da, Yahoo başta olmak üzere, piyasada oldukça güçlü rakiplerle boy ölçüşmek durumunda bulunuyor.